Przed nami modernizacja torów tramwajowych do zajezdni w Bytomiu-Stroszku
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na modernizację jednej z najważniejszej linii tramwajowych w Bytomiu, która łączy zajezdnię w Stroszku z centrum miasta. Tą trasą kursuje m.in. tramwaj nr 19 łączący Bytom z Chorzowem oraz Katowicami.
Przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną obejmie odcinek od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z Sądową do zajezdni. Roboty obejmą w dużej mierze wydzielone torowisko o łącznej długości 14 tys. metrów.
- Tak długiego odcinka linii tramwajowej za jednym razem jeszcze nie modernizowaliśmy, lecz dzieliliśmy takie zadania na mniejsze odcinki. To jest jednak strategiczna linia prowadząca do zajezdni w dzielnicy Stroszek i musi zostać zmodernizowana jak najszybciej - wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
Modernizacja jest konieczna ze względu na zły stan techniczny tej linii tramwajowej. W niedalekiej przyszłości poprawi się więc komfort jazdy, a same przejazdy - na trasie Stroszek-centrum Bytomia - staną się krótsze. - Zastosowana technologia przebudowy torowiska wpłynie na zmniejszenie poziomu hałasu w sąsiedztwie mieszkań bytomian - dodaje Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.
Na wspomnianym odcinku linia jest niemal w całości dwutorowa. - Przy Szkole Podstawowej Mistrzostwa Sportowego jest jednak krótki fragment, nieco ponad stumetrowy, gdzie linia jest jednotorowa. W ramach tej inwestycji linia jednotorowa zostanie zastąpiona dwutorową, a tym samym zlikwidowane zostanie to wąskie gardło - kontynuuje Andrzej Zowada.
Nie przeocz
W ramach inwestycji powstanie torowisko klasyczne w istniejącym śladzie, a na przejazdach zostanie wykonane w technologii prefabrykowanej z płyty betonowej z konstrukcją szyny pływającej. Będą także zaprojektowane perony przystankowe, zamontowane zostaną ponadto elektrycznie sterowane i podgrzewane zwrotnice oraz system smarownic minimalizujący hałas.
- Wykonawca ma również zamontować kilka tzw. przelotek, czyli przejazdów międzytorowych, umożliwiających tramwajom zmianę toru. To ważne na tak długim odcinku, gdyż daje możliwość wprowadzania na danym fragmencie linii ruchu mijankowego na wypadek jakichkolwiek utrudnień w ruchu, pozwalając omijać nieprzejezdne miejsce - dodaje Zowada.
Składanie ofert przez wykonawców - jak czytamy na stronie internetowej Tramwajów Śląskich - potrwa do 3 stycznia 2022 roku. Wybrany podmiot będzie miał dokładnie 14 miesięcy od dnia podpisania umowy na realizację wszystkich prac.
Modernizacja - według zapowiedzi - będzie realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego.
Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Bytomiu jest współfinansowana przez Unię Europejską.
Musisz to wiedzieć
- Oto 15 najpiękniejszych choinek w śląskich miastach. Zobaczcie, jakie wybraliśmy
- Wraca zdalne nauczanie. Czy to może się znów udać? MEMY. Od 20 grudnia lekcje on-line
- Stacja Leclerc w Sosnowcu ma najtańsze paliwo! Kolejki cały czas są ogromne
- W Zabrzu stoi najbardziej rozświetlony dom na Śląsku. Ale tu świątecznie!
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?