Buspasy we Wrocławiu także dla karetek (LISTA ULIC)

Redakcja
Karetki pogotowia jadące do drobniejszych wezwań bez włączonych sygnałów mogą już korzystać we Wrocławiu z buspasów dla komunikacji miejskiej Pawel Relikowski / Polska Press
Karetki pogotowia jadące do drobniejszych wezwań bez włączonych sygnałów mogą już korzystać we Wrocławiu z buspasów dla komunikacji miejskiej. Do tej pory było to niemożliwe.

Ratownicy medyczni czy lekarze nie zawsze jadąc do pacjenta włączają koguty. Nie używają sygnalizacji, wyjeżdżając choćby do takich przypadłości, jak nadciśnienie tętnicze, zaburzenia psychiczne, bóle pleców, brzucha, złamania.

Wrocławscy ratownicy zaapelowali we wrześniu do wrocławskich urzędników, by w takich sytuacjach karetki mogły korzystać z buspasów dla komunikacji miejskiej. O sprawie jako pierwszy napisał portal GazetaWroclawska.pl.

– Wydział Inżynierii Miejskiej nie przewiduje wprowadzenia zmian umożliwiających karetkom pogotowia korzystanie z wydzielonych torowisk i buspasów, jeśli nie używają sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej – upierała się wówczas Małgorzata Szafran z biura prasowego urzędu miejskiego.

Z taką postawą nie zgodziła się prezydencka radna Urszula Mrozowska. - W tak zatłoczonym mieście jak Wrocław nie ma możliwości spełnienia wymogu dojazdu do pacjenta w określonym w ustawie czasie. Dziwi więc fakt zakazu korzystania z buspasów 40 pojazdom pogotowia, podczas gdy setkom taksówek przyznano takie prawo - napisała Urszula Mrozowska do prezydenta Dutkiewicza. - Czy zdrowie mieszkańców Wrocławia nie powinno być priorytetem? - pytała.

Poskutkowało. Urzędnicy zdecydowali teraz, że karetki pogotowia jadące do drobniejszych wezwań bez włączonych sygnałów mogą korzystać z buspasów.

- Po tym, jak problem został wyartykułowany przez dyspozytorów pogotowia ratunkowego w mediach, wystąpiliśmy do dyrektora pogotowia z zapytaniem, czy wyraża zainteresowanie wprowadzeniem tego typu zmian w organizacji ruchu. Po potwierdzeniu ze strony pogotowia zainteresowania takim rozwiązaniem oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wydział Inżynierii Miejskiej przystąpił do sporządzenia zmian w projektach organizacji ruchu - tłumaczy Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej we wrocławskim magistracie. Dodaje, że wcześniej pogotowie o tego typu udogodnienie nigdy nie występowało.

Karetki pogotowia bez włączonych sygnałów mogą już jeździć po buspasie na ul. Traugutta (od ul. Pułaskiego do ul. Krakowskiej), na Podwalu (od placu Jana Pawła II do pl. Orląt Lwowskich) oraz na ul. Piłsudskiego (od ul. Zielińskiego do pl. Legionów), na ul. Trzebnickiej (od ul. Zakładowej do wiaduktu kolejowego) i Reymonta/Pomorskiej (od Mostu Osobowickiego do ul. Dubois).

- Karetki pogotowia będą wpuszczone wszędzie tam, gdzie dopuszczony jest ruch taksówek. Są to miejsca, gdzie wpuszczenie dodatkowych pojazdów będzie bezpieczne, tam gdzie motorniczowie i kierowcy autobusów są już wyczuleni na możliwość pojawienia się dodatkowych pojazdów. Są buspasy, gdzie nie będą wpuszczone ani taksówki, ani karetki, są to pasy kończące się np. przystankiem i puszczenie tamtędy karetek nie byłoby zasadne, gdyż musiałyby stać w oczekiwaniu na opuszczenie przez poprzedzające ją autobusy i tramwaje przystanku - tłumaczy Elżbieta Maciąg.

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jacek

Czyli dla karetek przydizelili pas jezdni po którym do tej pory jeździły samochody osobowe . Taxi i tramwaje jeżdżą środkiem , to którędy normalni ludzie ? Chyba , że w ZDiUM-ie uważają że we Wrocławiu już takich nie ma . Głęboka myśl filozoficzna . Nigdy bym tych ze ZDiUM-u nie podejrzewał o taką inteligencję .

A
A k

To i policja i straż pożarna i straż miejska niech też ma przywileje

m
mysz

długo dochodzili do tego Brawo ile to kabelków trzeba było uruchomić ...

P
P.

Dobry człowieku, nie mam pojęcia w jakiej odległości mieszkasz od szpitali i głównych ulic miasta ale fakt, że karetka jest w stanie przejechać tylko na sygnałach świetlnych o 3 rano pozwala spać ludziom mieszkającym W mieście.

P
Prawnik

Sygnały dźwiękowe powinny być sprzężone ze świetlnymibez możliwości oddzielnego funkcjonowania bo nagminnie widzę a szczególnie w nocy że karetki pędzą tylko na sygnałach świetlnych.

P
P.

I tym samym wku.....z mnie niemiłosiernie. prawo może i głupie ale równe dla wszystkich (przynajmniej w teorii). Tak na marginesie - wie ktoś może czy przeprowadzono jakieś porządne badanie, które motywowało by istnienie bus pasa na Traugutta? Wydaje mi się, że nic tam się nie poprawiło a jednynie zakorkowało na stałe Krakowską.

f
f

i stal się cud

O
OCH . KAROL

SAME URWA DEBILE ,IMBECYLE NA TYCH FORACH CO MYŚLĄ TYLKO O SOBIE .

w
wajchowy

żeby gadać to trzeba być samemu ok,wy wyjeżdzając z nowego osiedla też własnie tak robicie .większość takich buraków jak ty nie pojedzie 300 metrów do swiateł tylko przez wyrwane barierki bo krucej ,niebawem wam się to skonczy

G
Gość

Szkoda, że kierowcy w autobusach nie korzystają z buspasów tylko stoją w korkach z innymi samochodami i robią jeszcze większe korki np. 144 i K, które jadą przez centrum a tym samym przez największe korki w mieście.

j
jezdza

na sygnale baranie? na zlodzieja do bierdy na sygnale?

w
widzisz takiego

zglos na psiarnie to go rozliczą i cześć

x
xc

I zawsze z niego korzystam jak ze zwykłego pasa.

J
Janusz

"Są buspasy, gdzie nie będą wpuszczone ani taksówki, ani karetki, są to pasy kończące się np. przystankiem i puszczenie tamtędy karetek nie byłoby zasadne, gdyż musiałyby stać w oczekiwaniu na opuszczenie przez poprzedzające ją autobusy i tramwaje przystanku"
Ok. Taksówki zgoda. One nie powinny być wpuszczane na żadne buspasy, bo jest to działalność zarobkowa. Nie jest to transport zbiorowy, bo przyjmują indywidualne zlecenia przewozu. Ale karetki? Czekanie na odjazd autobusu zajmuje mniej niż stanie w korku. Karetka stojąca w korku utrudnia pacjentom potencjalny do niej dostęp, więc każdy postój karetki czy to w korku czy w kolejce do szpitala to potencjalne skazanie kogoś na śmierć!

b
bucek

nic gorszego jak baby sie wypowiadaja w kwestiach zarezewowanych dla chlopow nikt mnie nie przekona

Dodaj ogłoszenie