Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Buspasy we Wrocławiu dla motocyklistów? Jest wniosek radnego

Redakcja
- Motocykl jest bardziej mobilnym pojazdem, przyspiesza dużo szybciej niż samochód i nie powoduje w żaden sposób spowolnienia komunikacji miejskiej - przekonuje urzędników miejskich Dominik Kłosowski.
- Motocykl jest bardziej mobilnym pojazdem, przyspiesza dużo szybciej niż samochód i nie powoduje w żaden sposób spowolnienia komunikacji miejskiej - przekonuje urzędników miejskich Dominik Kłosowski. Mateusz Bosiacki / Gazeta Pomorska
Radny Dominik Kłosowski (Sojusz Lewicy Demokratycznej) złożył wniosek we wrocławskim magistracie, w którym prosi o to, aby urzędnicy zgodzili się, żeby motocykliści mogli jeździć po buspasach. - Motocykl jest bardziej mobilnym pojazdem, przyspiesza dużo szybciej niż samochód i nie powoduje w żaden sposób spowolnienia komunikacji miejskiej - przekonuje urzędników miejskich Dominik Kłosowski.

We Wrocławiu z buspasów już korzystają taksówki i karetki pogotowia. Miejski radny chce, aby motocykliści mogli jeździć po buspasach. Złożył w tej sprawnie wniosek do wrocławskiego magistratu. Kłosowski uważa, że takie rozwiązanie usprawni ruch na wrocławskich ulicach. Przypomina też, że motocykliści jeżdżą po buspasach w Krakowie, Łodzi i Gdańsku.

- Motocykl jest bardziej mobilnym pojazdem, przyspiesza dużo szybciej niż samochód i nie powoduje w żaden sposób spowolnienia komunikacji miejskiej. Uprzywilejowanie motocyklistów zmniejszy korki na terenie miasta i spowoduje poprawienie bezpieczeństwa dla kierujących jednośladami, ponieważ nie będą oni przeciskać się pomiędzy stojącymi w korkach samochodami - przekonuje radny Dominik Kłosowski. Uważa on także, że zmiany spowodują trend, w którym kierowcy będą się przesiadać z samochodów na motocykle.

Pomysł radnego Kłosowskiego nie jest nowy. O to samo wnioskowała kilka miesięcy temu radna Agnieszka Rybczak (Platforma Obywatelska). Wtedy jednak odpowiedź wrocławskiego magistratu nie pozostawiała złudzeń.

- Próba wprowadzenia motocyklistów (we Wrocławiu zarejestrowanych jest ponad 20000 pojazdów) na buspasy nie jest spójna z założeniami Wrocławskiej Polityki Mobilności. Skierowana byłaby do wąskiego środowiska przemieszczającego się indywidualnie i dając im przywileje niezgodne z założeniami i zasadami obowiązującymi w naszym mieście - pisała w odpowiedzi na interpelację radnej Elżbieta Urbanek, dyrektorka Departamentu Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiego. Zwracała także uwagę, że w innych miastach, gdzie buspas jest udostępniany motocyklistom, w większości jest wyznaczony na skrajnym, prawym pasie. We Wrocławiu zaś buspasy są wyznaczone na wydzielonych torowiskach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska