Buspasy i wydzielone torowiska. Jesteś za czy przeciw? Głosuj!

m
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Na ulicy Krakowskiej powstał buspas - kierowcy mają tu do dyspozycji już tylko jeden pas ruchu w każdą stronę. Na ulicy Grabiszyńskiej tymczasem wydzielone zostanie torowisko tramwajowe - samochody nie będą już mogły po nim jeździć, co w praktyce oznacza również zwężenie drogi. Czy to dobry pomysł? Jesteś za czy przeciw takim rozwiązaniom? Zachęcamy do głosowania w naszej sondzie i komentowania!
Trwa głosowanie...

Czy na kolejnych wrocławskich ulicach tworzyć buspasy i wydzielane torowiska kosztem pasów dla aut?

Tak zalany był Wrocław [MAPA, POWÓDŹ GODZINA PO GODZINIE]

Tramwaj na Popowice. Na początek ciężki sprzęt wjechał na og...

Wideo

Komentarze 164

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-12T13:13:03 02:00, poczekajmy do września:

widać że jednak chcą zdobyć to pierwsze miejsce w kategorii nawolniejsze i najbardziej zakorkowane miasto - na Grabiszyńskiej też wydzielaja buspas i pozostanie po jednej jezdni. Chore wo wszystko bo miasto bedzie stalo, aut nie ubędzie a smogu i korków tak - jeśli głowne arterie tak się zawęża nei dając nic w zamian - proponuję to samo na śleżnej, karkonoskiej, i każdej wylotówce , o i zapomniałem po jednej jezdni na całej długości Legnickiej - dla kogo wy jesteście ? dla nas czy przeciw nam ? ludzie mówią A a wy mówicie B i twierdzicie że to dla naszego dobra - jak na zlotach PZPR - juz chyba nikt nie da się nabrać na Dutkiewiczów i Sutryków w przyszłości ....

Proszę się nie ‚martwić’ o wylotówki - na Psim Polu też bus pas będzie na wjeździe do Wrocławia koło Korony - od września korek będzie się zaczynał już od Oleśnicy?… Mam nadzieję, że szybko kierowcy zawitają w biurze Pana Prezydenta…

T
Toro

Jestem ciekaw jakie nagrody finansowe otrzymali za wdrożenie bezsensownego rozwiązania na ul. Grabiszyńskiej wrocławscy urzędnicy? Za 1-2 lata powstanie tam kolejne osiedle mieszkaniowe na ok.2 tyś. osób. Czy ktoś to brał pod uwagę? Działania urzędu miejskiego są nieracjonalne i nie oparte na konsultacjach społecznych. Kilka lat temu zakupiono system ITS, który według mnie nie spełnia swojej funkcji. Wrocław zmienia się na gorsze od kilku lat. Braka jest od czasu Zdrojewskiego rozsądnych włodarzy miasta.

K
Koszmar
2019-07-12T14:45:16 02:00, Koszmar:

Dojeżdżam do pracy samochodem na drugi koniec Wrocławia. Zawsze dojazd zajmował mi 20 minut. Teraz po stworzeniu tych bus pasów dojazd do pracy zajmuje mi 40 minut w większym korku dochodzi nawet do godziny. Natomiast autobusem z 2 przesiadkami dojeżdżam w godzinę i 30 minut (bus co 30 minut). Bez komentarza.

2019-07-12T22:04:12 02:00, Gość:

zakladam, ze skoro 20 minut, to masz jakies 7 km maks. Wsiadz na rower i znow bedziesz dojezdzac w 20 minut. a jak sie gruuba dupa nie chce ruszac, to sie nie skarz i gnij w korkach miedzy tlustymi zdychajacymi po 3 krokach swiniami, ktore funkcjonuja jak ty i do zabki tez 300 metrow autem jada. ot tyle. auta won z wroclawia

2019-07-12T22:45:26 02:00, pieszy i pasażer:

Po tym komentarzu i poprzednich pisanych przez miłośników pedałów mam pytanie. Czy każdy rowerant to cham i gnój? Bo, innych tu spotkać trudno. Na chodnikach i ulicach zresztą podobnie.

2019-07-14T01:15:49 02:00, Gość:

jezdze mpk. rowerem po wroclawiu sie nie odwazam, bo kierowcy w polsce to chamidla i buraki bez wyobrazni. a i w dyskusji z kierowcami-cebulakami uzywam ich jezyka, zeby zrozumieli

Osobiście uważam że rowerzyści równiez powinni posiadać prawo jazdy gdyż poruszają się często po jezdni nie znając przepisów ruchu drogowego. Karta rowerowa to za mało. Szczególnie że dużo osób jej nie ma.

K
Koszmar
2019-07-12T14:45:16 02:00, Koszmar:

Dojeżdżam do pracy samochodem na drugi koniec Wrocławia. Zawsze dojazd zajmował mi 20 minut. Teraz po stworzeniu tych bus pasów dojazd do pracy zajmuje mi 40 minut w większym korku dochodzi nawet do godziny. Natomiast autobusem z 2 przesiadkami dojeżdżam w godzinę i 30 minut (bus co 30 minut). Bez komentarza.

2019-07-12T22:04:12 02:00, Gość:

zakladam, ze skoro 20 minut, to masz jakies 7 km maks. Wsiadz na rower i znow bedziesz dojezdzac w 20 minut. a jak sie gruuba dupa nie chce ruszac, to sie nie skarz i gnij w korkach miedzy tlustymi zdychajacymi po 3 krokach swiniami, ktore funkcjonuja jak ty i do zabki tez 300 metrow autem jada. ot tyle. auta won z wroclawia

2019-07-13T08:04:31 02:00, Koszmar:

Nie ma to jak miłośników pedałów. Do pracy kochany pedale mam 12 km skoro tak to cie interesuje. Ahh typowy burak. Byle schejtowac. Niegdy do sklepu nie podjeżdżalam autem, ale nie powiem ciekawy pomysł. Chętnie skorzystam.

2019-07-13T15:09:07 02:00, Gość:

12 km to mniej niż pół godziny jazdy rowerem wiec po co tracisz na jazdę autem 40 minut?

Jak nie masz siły to kup rower elektryczny to pojedziesz jeszcze szybciej.Dlaczego nazywasz gościa pedałem?

Dlatego że dociera do ciebie że autem się będzie jeździć coraz wolniej?

Przeciez takim jak ty mówią o tym od lat i co nie uwierzyłeś?

Zachowujesz się jak jakiś niedorozwój tak jakbyś sie bał ze ktoś cie na sile na rower che wsadzić.

Kogo obchodzą twoje problemy?

Każdy ocenia który środek dla niego będzie najlepszy w zależności od odległości i meijsca.

Władze zrozumiały ze we Wrocławiu jest 300.000 rowerów iw wiekszosc nie jest używana na co dzień bo na jezdniach zrobiło się niebezpiecznie. Idiotom zabiera się PJ dopiero jak zabiją.Zatem władze Wroclawia przeznaczyły teraz setki milinów na poprawę bezpieczeństwo rowerzystów co spowoduje że rowerami będzie jeździć 2,5-3 razy więcej osób niż teraz .Badania we Francji pokazały ze średnia długość podróży to ok 3,4 km.Tyle to się jedzie rowerem 10 minut.

Zatem ci co korzystają z rowerów wiedzą ile czasu oszczędzają.

Rower a generalnie ruch, dobrze wpływa na zdrowie, kondycje i psychikę a widzę, że co najmniej jednej rzeczy z tego ci brakuje.U nas nigdy rowerami nie będzie jeździło więcej osób niż autem bo Wroclaw jest rozwlekły.ale w centrum właśnie rowerów będzie więcej. Ale pomijając centrum czyli tak gdzie tworża się korki czyli ilosc aut niedojeżdżających do skrzyżowania jest większa niż może przejechać, to właśnie rowery mogą przejąc te górkę która jest nadwyżką i korki można rozładować osiągając 15%ruchu rowerowego.Ale od korków ważniejsze jest uwalnianie miejsc parkingowych.Pod niejednym biurowcem jest 100 rowerów a to oznacza miejsce dla 100 aut.W centrum 1000 rowerów miejskich i 10-20 tys prywatnych to ogromne odciążenie zatoczek parkingowych.Dlaczego tobie tak trudno to zrozumieć?

Ja to rozumiem i bardzo fajnie to zostało przez Ciebie rozpisane. Nie lubię jak inni narzucają mi po prostu swoje zdanie dotego wzywając mnie od grubych mimo że mnie nie zna. Trzeba się jakość odgrysc. Gdyby napisała tamta osoba spokojnie, a nie z obraża w moją stronę to również napisałbym inaczej.

z
zwyrol
Przestańcie promować ten środek transportu, który może i ma swój urok, ale jego czas już minął. Tak jak parowozów. Niewątpliwie pociąg ciągnięty przez parowóz ma więcej uroku niż to, co jeździ obecnie, ale to przeżytek i odszedł na zasłużoną emeryturę. Teraz czas odesłać na nią tramwaje. Są inne pojazdy elektryczne, jeśli komuś zależy na takim napędzie, można ich używać zamiast tej pseudokolejki.

2019-07-13T15:49:44 02:00, Gość:

Dlaczego czas parowozów przeminął?

Dlatego że bardzo kopciły .Dodatkowo parowóz trzeba było rozpalić kilka godzin przed podróżą.

Były problemy z wysypywaniem żużla, zalewaniem woda itd.

Parowozy zatopiono lokomotywami spalinowo-elektrycznymi i elektrycznymi.

Tym właśnie jest tramwaj .

Pojazdy elektryczne wygrywają.

Nawet autobusy i auta indywidualne przechodzą na napęd elektryczny.

Ropa się kończy na świecie a to znaczy że tramwaj jako pojazd elektryczny wygrał wyścig technologiczny.

A ty dlaczego chciałbyś likwidować tramwaje?

Dlatego że nie kopcą jak parowozy?

Czy tobie nie odwala?

Mozę ci auto zaszkodziło bo stało się twoim uzależnieniem?

Może liczysz że jak zlikwidują tramwaje to dostaniesz nowy pas na torowisku?

Jeśli tak to nie rozumiesz, że MPK przewozi dziennie 500.00 osób więc jak one kupią auta to już autem nie pojedziesz nawet jak ci dorobią dodatkowy pas?

Czy rozumiesz, że jak rodzina jest 4 osobowa to nawet gdy 4 auta zmieszczą się na jezdni to nie pod blokiem zamieszkania?

Wśród kierowców jest sporo szaleńców że jakby im pozwolić to zablokowaliby miasto tak, że można by sobie tylko włosy rwać.

Wroclaw nie będzie miał metra bo bilet kosztowałby ponad 20 zł. A ze miasto się rozrasta i wielu mieszka na przedmieściach to komunikacja musi zostać usprawniona.

Jest tylko jeden sposób na przyspieszenie tempa podróży jadących KZ jak i KI.

Musimy wzorem krajów UE ograniczyć ruch samochodowy w centrum.

KZ musi dostać maksymalne priorytety, że np tramwaj dojeżdżający do skrzyżowania dostanie od razu zielone

Przestań dawać tyle akapitów, bo czytać się tego nie da. To tak na marginesie. Parowozów nie odstawiono dlatego, że kopciły, akurat wtedy gdy weszły lokomotywy spalinowe, większość miała "kopcenie" szczerze gdzieś. Z kolei przyczyną powstania tramwajów (konnych) był fakt, iż drogi były wówczas bardzo nierówne i dlatego wprowadzono pojazd szynowy. Teraz ta przyczyna minęła, więc te pojazdy nie mają racji bytu. Dalej, tramwaj nie jest odpowiednikiem kolejki elektrycznej, która zresztą nadal istnieje i ma się dobrze.

A co do reszty twojej wypowiedzi, to albo nie czytałeś uważnie mojej dyskusji z mym przedmówcą, albo jej nie zrozumiałeś. Nigdzie tam nie było nic o likwidacji MPK, jak również nigdzie nie wspomniałem, czym się przemieszczam. Zatem twoja przydługa wypowiedź opiera się głównie na twych własnych wymysłach. Próbujesz mi na siłę wykazać, że jeżdżę samochodem i że nie ma to sensu, bo jedyny sens ma MPK. Czy tobie nie odwala? - że tak powtórzę po tobie. Poza tym nie przedkładaj danych na temat całego MPK na moją wypowiedź dot. zbędności wyłącznie tramwajów, ponieważ zakłamujesz wówczas rzeczywistość, wrzucając do tego worka również ludzi jeżdżących autobusami. Tymczasem eliminacja tramwajów i zastąpienie ich elektrycznymi/wodorowymi/innymi autobusami nie jest sprzeczna z mą wypowiedzią, gdybyś czytał uważniej, może byś to zauważył. Zmniejsz poziom fanatyzmu, a może da się z tobą podyskutować.

h
hans

Wydzielone torowiska to świetna sprawa, im więcej tym lepiej.

G
Gość
2019-07-12T14:45:16 02:00, Koszmar:

Dojeżdżam do pracy samochodem na drugi koniec Wrocławia. Zawsze dojazd zajmował mi 20 minut. Teraz po stworzeniu tych bus pasów dojazd do pracy zajmuje mi 40 minut w większym korku dochodzi nawet do godziny. Natomiast autobusem z 2 przesiadkami dojeżdżam w godzinę i 30 minut (bus co 30 minut). Bez komentarza.

2019-07-12T22:04:12 02:00, Gość:

zakladam, ze skoro 20 minut, to masz jakies 7 km maks. Wsiadz na rower i znow bedziesz dojezdzac w 20 minut. a jak sie gruuba dupa nie chce ruszac, to sie nie skarz i gnij w korkach miedzy tlustymi zdychajacymi po 3 krokach swiniami, ktore funkcjonuja jak ty i do zabki tez 300 metrow autem jada. ot tyle. auta won z wroclawia

2019-07-12T22:45:26 02:00, pieszy i pasażer:

Po tym komentarzu i poprzednich pisanych przez miłośników pedałów mam pytanie. Czy każdy rowerant to cham i gnój? Bo, innych tu spotkać trudno. Na chodnikach i ulicach zresztą podobnie.

2019-07-14T01:15:49 02:00, Gość:

jezdze mpk. rowerem po wroclawiu sie nie odwazam, bo kierowcy w polsce to chamidla i buraki bez wyobrazni. a i w dyskusji z kierowcami-cebulakami uzywam ich jezyka, zeby zrozumieli

najgorsze to są pedały co na wąskich oponach jeżdżą - są nieśmiertelni, znaki drogowe są dla Wszystkich tylko nie dla nich

G
Gość
2019-07-12T19:59:32 02:00, Gość:

Ledwo przemalowano pasy dzisiaj na Grabiszyńskiej - oficjalnie nic nie ruszyło i już są pierwsze problemy.

Niech ktoś to odwoła i interwieniuje! Osobiście zagłosuję na każdego kto wycofa ten kretyński pomysł ! Przecież w pobliżu budują się nowe osiedla i samochodów przybywa.

2019-07-14T01:23:48 02:00, Gość:

a co to za debilny argument? osiedla w okolicach grabiszynskiej sa dobrze skomunikowane z reszta miasta. to nie sa jakies obrzeza z jednym autobusem na h. auta w miescie to za duzo decybeli, brod i smrod. i zagrozenie, bo wiekszosc kierowcow ma ulanska fantazje, liczy sie tylko z wlasnym tylkiem oraz przecenia swoje umiejetnosci. nie rozumiem z jakiej przyczyny kierowcom wydaje sie, ze stanowia uprzywilejowana grupe, ktora zawsze bedzie mogla przejechac najszybciej i najwygodniej, a cala niesamochodowa reszta niech cierpi. poza tym na tych osiedlach, co to sie buduja nieopodal grabiszynskiej, zamieszka sporo niezmotoryzowanych - moze wiec nalezy w zwiazku z tym przedlozyc transport publiczny nad prywatne smierdziuchy

dla Was korpoludków liczy się tylko i wyłącznie podróż z miejsca a do b dla osób przedsiębiorczych każde sztucznie tworzone korki w mieście to strata kasy ale tego nigdy nie zrozumie korpoludek i urzędas przy czym ten drugi jest szkodnikiem

G
Gość
2019-07-12T19:59:32 02:00, Gość:

Ledwo przemalowano pasy dzisiaj na Grabiszyńskiej - oficjalnie nic nie ruszyło i już są pierwsze problemy.

Niech ktoś to odwoła i interwieniuje! Osobiście zagłosuję na każdego kto wycofa ten kretyński pomysł ! Przecież w pobliżu budują się nowe osiedla i samochodów przybywa.

a co to za debilny argument? osiedla w okolicach grabiszynskiej sa dobrze skomunikowane z reszta miasta. to nie sa jakies obrzeza z jednym autobusem na h. auta w miescie to za duzo decybeli, brod i smrod. i zagrozenie, bo wiekszosc kierowcow ma ulanska fantazje, liczy sie tylko z wlasnym tylkiem oraz przecenia swoje umiejetnosci. nie rozumiem z jakiej przyczyny kierowcom wydaje sie, ze stanowia uprzywilejowana grupe, ktora zawsze bedzie mogla przejechac najszybciej i najwygodniej, a cala niesamochodowa reszta niech cierpi. poza tym na tych osiedlach, co to sie buduja nieopodal grabiszynskiej, zamieszka sporo niezmotoryzowanych - moze wiec nalezy w zwiazku z tym przedlozyc transport publiczny nad prywatne smierdziuchy

G
Gość
2019-07-12T14:45:16 02:00, Koszmar:

Dojeżdżam do pracy samochodem na drugi koniec Wrocławia. Zawsze dojazd zajmował mi 20 minut. Teraz po stworzeniu tych bus pasów dojazd do pracy zajmuje mi 40 minut w większym korku dochodzi nawet do godziny. Natomiast autobusem z 2 przesiadkami dojeżdżam w godzinę i 30 minut (bus co 30 minut). Bez komentarza.

2019-07-12T22:04:12 02:00, Gość:

zakladam, ze skoro 20 minut, to masz jakies 7 km maks. Wsiadz na rower i znow bedziesz dojezdzac w 20 minut. a jak sie gruuba dupa nie chce ruszac, to sie nie skarz i gnij w korkach miedzy tlustymi zdychajacymi po 3 krokach swiniami, ktore funkcjonuja jak ty i do zabki tez 300 metrow autem jada. ot tyle. auta won z wroclawia

2019-07-12T22:45:26 02:00, pieszy i pasażer:

Po tym komentarzu i poprzednich pisanych przez miłośników pedałów mam pytanie. Czy każdy rowerant to cham i gnój? Bo, innych tu spotkać trudno. Na chodnikach i ulicach zresztą podobnie.

jezdze mpk. rowerem po wroclawiu sie nie odwazam, bo kierowcy w polsce to chamidla i buraki bez wyobrazni. a i w dyskusji z kierowcami-cebulakami uzywam ich jezyka, zeby zrozumieli

G
Gość
2019-07-12T17:58:47 02:00, Gość:

Co się w tym Wrocławiu wyrabia ?!!!

2019-07-12T19:46:15 02:00, Gość:

Po latach przyśpiesza komunikacja zbiorowa.

Trzeba było Sutryka bo Dutkiewicz miał do głęboko w żopie

Komunikacja miejska przyspiesza to dla czego z ul.Bardzkiej na ul. Pomorską jedziemy tramwajem 55 min , a samochodem pomimo utrudnień ,ograniczeń max 30 min .To jest to przyspieszenie

G
Gość
Przestańcie promować ten środek transportu, który może i ma swój urok, ale jego czas już minął. Tak jak parowozów. Niewątpliwie pociąg ciągnięty przez parowóz ma więcej uroku niż to, co jeździ obecnie, ale to przeżytek i odszedł na zasłużoną emeryturę. Teraz czas odesłać na nią tramwaje. Są inne pojazdy elektryczne, jeśli komuś zależy na takim napędzie, można ich używać zamiast tej pseudokolejki.

Dlaczego czas parowozów przeminął?

Dlatego że bardzo kopciły .Dodatkowo parowóz trzeba było rozpalić kilka godzin przed podróżą.

Były problemy z wysypywaniem żużla, zalewaniem woda itd.

Parowozy zatopiono lokomotywami spalinowo-elektrycznymi i elektrycznymi.

Tym właśnie jest tramwaj .

Pojazdy elektryczne wygrywają.

Nawet autobusy i auta indywidualne przechodzą na napęd elektryczny.

Ropa się kończy na świecie a to znaczy że tramwaj jako pojazd elektryczny wygrał wyścig technologiczny.

A ty dlaczego chciałbyś likwidować tramwaje?

Dlatego że nie kopcą jak parowozy?

Czy tobie nie odwala?

Mozę ci auto zaszkodziło bo stało się twoim uzależnieniem?

Może liczysz że jak zlikwidują tramwaje to dostaniesz nowy pas na torowisku?

Jeśli tak to nie rozumiesz, że MPK przewozi dziennie 500.00 osób więc jak one kupią auta to już autem nie pojedziesz nawet jak ci dorobią dodatkowy pas?

Czy rozumiesz, że jak rodzina jest 4 osobowa to nawet gdy 4 auta zmieszczą się na jezdni to nie pod blokiem zamieszkania?

Wśród kierowców jest sporo szaleńców że jakby im pozwolić to zablokowaliby miasto tak, że można by sobie tylko włosy rwać.

Wroclaw nie będzie miał metra bo bilet kosztowałby ponad 20 zł. A ze miasto się rozrasta i wielu mieszka na przedmieściach to komunikacja musi zostać usprawniona.

Jest tylko jeden sposób na przyspieszenie tempa podróży jadących KZ jak i KI.

Musimy wzorem krajów UE ograniczyć ruch samochodowy w centrum.

KZ musi dostać maksymalne priorytety, że np tramwaj dojeżdżający do skrzyżowania dostanie od razu zielone

G
Gość
2019-07-12T14:45:16 02:00, Koszmar:

Dojeżdżam do pracy samochodem na drugi koniec Wrocławia. Zawsze dojazd zajmował mi 20 minut. Teraz po stworzeniu tych bus pasów dojazd do pracy zajmuje mi 40 minut w większym korku dochodzi nawet do godziny. Natomiast autobusem z 2 przesiadkami dojeżdżam w godzinę i 30 minut (bus co 30 minut). Bez komentarza.

2019-07-12T22:04:12 02:00, Gość:

zakladam, ze skoro 20 minut, to masz jakies 7 km maks. Wsiadz na rower i znow bedziesz dojezdzac w 20 minut. a jak sie gruuba dupa nie chce ruszac, to sie nie skarz i gnij w korkach miedzy tlustymi zdychajacymi po 3 krokach swiniami, ktore funkcjonuja jak ty i do zabki tez 300 metrow autem jada. ot tyle. auta won z wroclawia

2019-07-13T08:04:31 02:00, Koszmar:

Nie ma to jak miłośników pedałów. Do pracy kochany pedale mam 12 km skoro tak to cie interesuje. Ahh typowy burak. Byle schejtowac. Niegdy do sklepu nie podjeżdżalam autem, ale nie powiem ciekawy pomysł. Chętnie skorzystam.

12 km to mniej niż pół godziny jazdy rowerem wiec po co tracisz na jazdę autem 40 minut?

Jak nie masz siły to kup rower elektryczny to pojedziesz jeszcze szybciej.Dlaczego nazywasz gościa pedałem?

Dlatego że dociera do ciebie że autem się będzie jeździć coraz wolniej?

Przeciez takim jak ty mówią o tym od lat i co nie uwierzyłeś?

Zachowujesz się jak jakiś niedorozwój tak jakbyś sie bał ze ktoś cie na sile na rower che wsadzić.

Kogo obchodzą twoje problemy?

Każdy ocenia który środek dla niego będzie najlepszy w zależności od odległości i meijsca.

Władze zrozumiały ze we Wrocławiu jest 300.000 rowerów iw wiekszosc nie jest używana na co dzień bo na jezdniach zrobiło się niebezpiecznie. Idiotom zabiera się PJ dopiero jak zabiją.Zatem władze Wroclawia przeznaczyły teraz setki milinów na poprawę bezpieczeństwo rowerzystów co spowoduje że rowerami będzie jeździć 2,5-3 razy więcej osób niż teraz .Badania we Francji pokazały ze średnia długość podróży to ok 3,4 km.Tyle to się jedzie rowerem 10 minut.

Zatem ci co korzystają z rowerów wiedzą ile czasu oszczędzają.

Rower a generalnie ruch, dobrze wpływa na zdrowie, kondycje i psychikę a widzę, że co najmniej jednej rzeczy z tego ci brakuje.U nas nigdy rowerami nie będzie jeździło więcej osób niż autem bo Wroclaw jest rozwlekły.ale w centrum właśnie rowerów będzie więcej. Ale pomijając centrum czyli tak gdzie tworża się korki czyli ilosc aut niedojeżdżających do skrzyżowania jest większa niż może przejechać, to właśnie rowery mogą przejąc te górkę która jest nadwyżką i korki można rozładować osiągając 15%ruchu rowerowego.Ale od korków ważniejsze jest uwalnianie miejsc parkingowych.Pod niejednym biurowcem jest 100 rowerów a to oznacza miejsce dla 100 aut.W centrum 1000 rowerów miejskich i 10-20 tys prywatnych to ogromne odciążenie zatoczek parkingowych.Dlaczego tobie tak trudno to zrozumieć?

G
Gość
2019-07-12T23:57:44 02:00, zwyrol:

Tramwaj nikogo nie przewiezie, jeśli się zepsuje lub wykolei, a to się ostatnio zdarza nader często. Przestańcie promować ten środek transportu, który może i ma swój urok, ale jego czas już minął. Tak jak parowozów. Niewątpliwie pociąg ciągnięty przez parowóz ma więcej uroku niż to, co jeździ obecnie, ale to przeżytek i odszedł na zasłużoną emeryturę. Teraz czas odesłać na nią tramwaje. Są inne pojazdy elektryczne, jeśli komuś zależy na takim napędzie, można ich używać zamiast tej pseudokolejki.

Tramwaje się nie psują.Silniki indukcyjne nie mają żadnych części trących.Od czasy wprowadzania falowników nie są potrzebne rezystory rozruchowe aby był płynny start.Kiedyś się psuły drzwi ale to było kilkadziesiąt temu,Nawet gdyby się jedne drzwi zepsuły to motorniczy nie musi ich otwierać a jest jeszcze kilka innych drzwi.Tramwaj to praktycznie stalowe pudło na kolach nieprzebijanych zasilane bardzo sprawnym silnikiem który ma już wysoki moment obrotowy od samego startu czyli od niskich obrotów.Nie potrzebuje zatem żadnych przekładni mechanicznych jak autobus. Awaryjność tramwajów jest nieporównywanie mneijsza od autobusów.Podobnie nie wymagają tak pracochłonnej obsługi codziennej.Jak się tramwaj wykolei to wstawienie go na tor trwa 2-3 minuty.Widziałem jak się keidyś wykoleił pociąg to sam wjechał na tory na wstecznym.Pieprzysz jak potłuczony ze czas tramwai minął.Tramwaj to takie tanie napowietrzne metro. Ma mniejsza zdolność przewozową ale jest wielokrotnie tańszy. To auta spalinowe są przeżytkiem Obecnie producenci aut chcą zbudować coś na kształt tramwaju czyli auto i autobus elektryczny. Tylko ze takie pojazdy są drogie bo muszą wozić ciężkie i drogie i nietrwale akumulatory. Tramwaj ma road z drutu zatem nie traci energii na wożenie akumulatorów.Na dodatek tramwaj podczas hamowania odzyskuje energie i oddaje ja do sieci.To co ty nazywasz przeżytkiem będzie miało jako jedyny sprawny środek prawo do wjazdu do centrów miast.W zeszłym roku już kilka duzych miast niemieckich zakazało wjazdu aut spalinowych do centrum.W ciągu kilku lat zakaz obejmie wszystkie miasta.Za jakiś czas tramwaj to będzie twój główny środek transportu

z
zwyrol
2019-07-12T15:47:01 02:00, terminator:

Schowajcie między bajki ilości pasażerów włożonych przez MPK.

Autobusy i tramwaje przewożą mniej ludzi w tym samym czasie niż samochody, ponieważ środki transportu publicznego nie jadą jeden za drugim a auta i owszem i to na wielu pasach często.

Ponadto wobec mnóstwa zdarzeń szczególnie wypadkowych oraz awarii, to auto jest bardziej niezawodnym środkiem transportu i nie mówiąc o tym, że wygodniejszym, szybszym, mobilniejszym czy bardziej komfortowym.

2019-07-12T17:33:20 02:00, Gość:

W samochodach jedzie głównie jedna osoba! W tym czasie tramwaj przewiezie kilkadziesiąt, jak wydzieli się torowiska to będzie można pusić więcej tramwajów i więcej osób będzie mogło z nich korzystać

2019-07-12T23:57:44 02:00, zwyrol:

Tramwaj nikogo nie przewiezie, jeśli się zepsuje lub wykolei, a to się ostatnio zdarza nader często. Przestańcie promować ten środek transportu, który może i ma swój urok, ale jego czas już minął. Tak jak parowozów. Niewątpliwie pociąg ciągnięty przez parowóz ma więcej uroku niż to, co jeździ obecnie, ale to przeżytek i odszedł na zasłużoną emeryturę. Teraz czas odesłać na nią tramwaje. Są inne pojazdy elektryczne, jeśli komuś zależy na takim napędzie, można ich używać zamiast tej pseudokolejki.

2019-07-13T00:12:47 02:00, Gość:

Tramwaje są tańsze w ekspoatacji, długowieczne. Ich czas jest teraz.

Chcesz powiedzieć, że budowa dedykowanego torowiska, pociągnięcie szpetnych kabli z postawieniem słupów itp. jest tańsze niż utrzymanie autobusów, które takiej infrastruktury nie potrzebują? Nie zamierzam porównywać cen paliwa/prądu, bo nie ustaliliśmy, czy aby autobus nie będzie elektryczny/wodorowy/jakiś inny. Poza tym są hałaśliwe i w razie awarii stoją wszystkie, a nie tylko ten zepsuty, bo nie ma go jak objechać. A to, jak wspomniałem, zdarza się ostatnio nader często. Częściowo zapewne przez wspomnianą przez Ciebie długowieczność, która akurat nie jest teraz atutem, ponieważ maszyna "długowieczna" szybko staje się "przestarzała". Tak jak wspomniany przeze mnie parowóz - nadal jest w stanie ciągnąć wagony, ale obsługuje tylko jakieś jazdy świąteczne.

Dodaj ogłoszenie