Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Buspas na Jagodno, tramwaj na Ołtaszyn? Od władz Wrocławia wciąż słyszymy tylko obietnice

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Podczas przebudowy ul. Buforowej zostawiono miejsce na linię tramwajową na Jagodno
Podczas przebudowy ul. Buforowej zostawiono miejsce na linię tramwajową na Jagodno Tomasz Hołod / Polska Press
Kiedy okazało się, że tramwaj na Jagodno prędko nie pojedzie, władze miasta zapowiedziały budowę buspasa na to osiedle. Ale i ta inwestycja jest odkładana na później. A budowa linii tramwajowej na Ołtaszyn? Urzędnicy mówią, że nie zaprząta obecnie ich uwagi.

Tramwaj na Jagodno odjechał w nieokreśloną przyszłość. Zamiast torowiska miał powstać buspas. Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk w lutym tego roku zapowiadał, że nowy pas dla autobusów powinien być gotowy za 2-3 lata.

"Jeżeli ten projekt będzie zrobiony w połowie roku, to ja chciałbym jeszcze w tym roku ogłosić przetarg na realizację. Wówczas, ponieważ to jest w sensie technologicznym dość prosty odcinek, niewymagający wielu skomplikowanych prac inżynierskich czy obiektów inżynieryjnych, myślę, że 2-3 lata i to powinno być gotowe" - mówił w lutym Jacek Sutryk.

Od deklaracji prezydenta wkrótce minie rok, a wszystko wskazuje na to, że nowy buspas na Jagodno nie powstanie w pierwotnie zapowiadanym terminie.

4 listopada w rozmowie z Radiem Wrocław prezes wrocławskiego MPK Krzysztof Balawejder poinformował, że wydzielona trasa dla autobusów to perspektywa 3 lat. Balawejder tłumaczył, że tyle musi trwać proces inwestycyjny, a wpływają na to przepisy prawa zamówień publicznych.

Biuro prasowe ratusza wskazuje natomiast, że prowadzone aktualnie prace projektowe mają zakończyć się dopiero między lipcem a wrześniem 2022 roku. Dopiero po ich zakończeniu mogą zapaść decyzje dotyczące budowy zapowiadanego buspasa.

Przyszłość tramwaju na Jagodno rysuje się mgliście

Przypomnijmy, że po latach obiecywania linii tramwajowej na rozbudowujące się osiedle Jagodno urzędnicy miejscy dowiedzieli się, że krzyżowałaby się ona z przebiegającą prostopadle do ul. Buforowej linią kolejową. Kolejarze wskazywali, że nie ma przepisów pozwalających na takie rozwiązanie w jednym poziomie i proponowali, aby skrzyżowanie było bezkolizyjne. Oznaczałoby to zrobienie linii tramwajowej w wykopie pod torami kolejowymi lub wyniesienie linii kolejowej na nasyp i wiadukt nad ul. Buforową.

W czwartek (4 listopada) Krzysztof Balawejder mówił, że budowa tramwaju na Jagodno zależy od budowy drugiej linii kolejowej do Sobótki (takie plany ma urząd marszałkowski). Prezes MPK stwierdził, że koszt budowy drugiego, bezkolizyjnego toru linii kolejowej to 2,5 mld zł.

"Dopóki tam, na kolei, nie będzie rozstrzygnięcia, to my jako miasto jesteśmy gotowi do każdego rozwiązania. Dlatego będzie budowana wydzielona trasa tramwajowo-autobusowa z wydzielonymi rowkami na szyny" - powiedział Krzysztof Balawejder.

Jeszcze gorsze informacje miał Krzysztof Balawejder dla oczekujących budowy obiecywanej linii tramwajowej na Ołtaszyn. Ten temat uciął komentarzem:

"Traktowałbym Ołtaszyn, tę dzielnicę, w drugiej kolejności odśnieżania" - powiedział Balawejder i dodał, że MPK ma ogromne potrzeby finansowe.

Zarówno linia tramwajowa na Jagodno, jak i tramwaj na Ołtaszyn, wciąż widnieją wśród obietnic Jacka Sutryka na jego stronie internetowej. "Zrealizujemy Wrocławski Program Tramwajowy. Zbudujemy 15 kilometrów tras tramwajowych na: Nowym Dworze, Popowicach, Swojczycach, Ołtaszynie, Jagodnie, Muchoborze Wielkim, Maślicach, Bartoszowicach.”

Pytanie tylko, kiedy?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska