Buspas na Grabiszyńskiej budzi emocje. Kierowcy: Tu jest niebezpiecznie! (ZDJĘCIA)

Jerzy WójcikZaktualizowano 
Oddany do użytku w ostatni weekend buspas na ulicy Grabiszyńskiej, wciąż budzi emocje wśród kierowców. W poniedziałek w godzinach popołudniowego szczytu tworzyły się tam duże korki. Niewiele lepiej było we wtorkowy poranek. Kierowcy narzekają, a pasażerowie komunikacji miejskiej są bardzo zadowoleni ze sprawnego przejazdu tramwajem czy autobusem MPK wzdłuż Grabiszyńskiej.

Kierowcy najwięcej zastrzeżeń mają do skrzyżowania ul. Grabiszyńskiej i alei Pracy. Choć już jakiś czas temu wprowadzono tam sygnalizację świetlną, trzeba bardzo uważać, bo zielone światło świeci się równocześnie dla kierowców oraz pieszych i rowerzystów. Tak opisuje to jeden z naszych Czytelników:

- W tym samym czasie światło zielone jest przynajmniej na: osi Grabiszyńskiej oraz do skrętu w al. Pracy - samochody i tramwaje! + piesi i rowerzyści. Najgorsze miejsce: jadąc w stronę centrum Grabiszyńską - skręt w al. Pracy - zielone światło świeci się również dla pieszych i rowerów, które wyjeżdżają zza budki (kiosku i warzywniaka), kompletnie niewidoczni. Już kilka razy (jadąc bardzo wolno) w ostatniej chwili wyhamowywałem! Czy ktoś w ogóle planuje organizację ruchu, bo wygląda to bardzo chaotycznie. Najpierw remont z nową sygnalizacją świetlną (dobry pomysł - realizacja tragiczna), wymalowanie nowych pasów. Teraz po kilku miesiącach znów zmiana organizacji ruchu nowe malowanki.

ZOBACZ TAKŻE:

Tak zmieniała się ulica Grabiszyńska na przestrzeni lat (ZOBACZ)

We wtorek rano kierowcy najwięcej kłopotów mieli z lewoskrętami. Ten w aleję Pracy ma osobne światło, jednak zjazdy w lewo (z jezdni w kierunku centrum) oznaczają przekroczenie dwóch buspasów. Trzeba to robić sprawne i uważnie, a kierowcy we wtorek rano mieli z tym sporo problemów.

No i korki. W poniedziałek i wtorek w godzinach szczytowych trzeba było na światłach odstać dwa - trzy cykle. To oznaczało momenty, w których cały, około kilometrowy odcinek Grabiszyńskiej, na którym wyznaczono buspas, stał w miejscu.

CZYTAJ TEŻ:

Chcą zielonego torowiska wzdłuż ulicy Grabiszyńskiej (ZOBACZ)

Zupełnie odmienne są natomiast nastroje pasażerów komunikacji miejskiej. Tramwaje po ruszeniu z przystanku FAT, jadą płynnie aż do placu Srebrnego, podobnie jest w odwrotnym kierunku. Jak na razie kierowcy starają się przestrzegać przepisów i przypadki omijania korków buspasem są bardzo rzadkie. Ta sytuacja może się jednak zmienić od września i października, gdy na Grabiszyńskiej pojawi się wzmożony ruch w związku z początkiem roku szkolnego, a później akademickiego.

Korzystaliście już z Grabiszyńskiej po zmianach? Jak je oceniacie z punktu widzenia pasażerów MPK i kierowców? Zachęcamy do komentowania pod tekstem.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 290

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Już w godzinach szczytu auata zatrzymują się na środku skrzyżowania (FAT), bo nie ma gdzie zjechać na Grabiszyńkiej. Jedziemy dalej... zjazd z Grab. w a. Pracy, rowarzyści i piesi mają zielone, więc skręcający w prawo blokują przejazd, bo przecież jest tylko jeden pas, więc trzeba czekać a obok pusty pas.

Przy okazji światła na Grab. na wysokości Pereca jak sie jedzie do Centrum - są źle ustawione, tam co chwile włącza się czerwone, mimo, że nie ma takiej potrzeby, zwłaszcza wieczorem.

Buspas jeszcze by mógł być, ale gdyby to był zewnętrzny pas! a nie wewnętrzny, gdzie i tak atobusy muszą przecinać zwykły pas ruchu a na każdym przystanku ludzie wysiadający z tramwajów blokuą pas. Wszystko to sprawia, że ten pas będie ciągle zakorkowany. Czy ludzie decydujący o takich zmianach, robią jakieś analizy albo chociaż przezjadą się 100 razy drogą, żeby poznać w praktyce jak wygląda ruch?

Przeicż wystarczy trochę pomyśleć, żeby zdać sobie sprawę jak beznadziejne są te zmiany.

G
Gość

Nie ma to jak w ramach ideologii (precz z autami z centrum, rowery i hulajnogi są fajniejsze) zakorkować totalnie skrzyżowanie (FAT) położone 7 km od centrum i 4 km od granicy miasta.

A
Absurd

Najzabawniejsze że autobusy żeby wjechać z buspasa na Grabiszyńskiej do zatoczki autobusowej muszą przeciąć zakorkowany prawy pas (wiele przystanków jest tuż przed światłami), gdzie kierowcy po prostu tylko czekają z radością w korku żeby ich jeszcze przepuszczać kiedy światło zmieni się na zielone i mogą wyrwać się na chwilę z korka.

R
Racjonalista

To już sprawa przepisów ogólnopolskich ale: pierwszeństwo przejazdu dla rowerów na ścieżce rowerowej wzdłuż Grabiszyńskiej (i w innych podobnych sytuacjach) powoduje niebezpieczeństwo i korki na światłach przy skręcie w prawo, jeśli będą rowery jeden za drugim to czasem w jednym cyklu zdąży skręcić tylko jedno auto.

Poza tym rowerzystom odbija, co najmniej połowa nie zwalnia w ogóle przejeżdżając przez skrzyżowanie z ulicą na którym mają pierwszeństwo a jadąc równolegle do ulicy z samochodami nie są dobrze widoczni i pojawiają się nagle przed skręcającym samochodem, który w zasadzie zawsze powinien się zatrzymać na kilka sekund przed skrzyżowaniem ze ścieżką, żeby mieć pewność że mu rower nie zaparkuje w przednim błotniku.

A skręt w prawo był do niedawna najbezpieczniejszym manewrem na drodze... dopóki nie zlikwidowali strzałek o warunkowym wjeździe i wpada się na pasy z zielonym światłem dla pieszych:

- Grabiszyńska/Zaporowska

- Wiśniowa/Borowska

i wiele innych skrzyżowań gdzie skręca się bez ostrzeżenia na pasy dla pieszych z zielonym światłem.

R
Racjonalista zdenerwowany

We wrześniu będzie dramat... z Dworca Świebodzkiego na Oporów, poza godzinami szczytu dało się dojechać w 15 minut... 5 sierpnia odległość od przedszkola do opuszczenia świateł na FAT (1400 m) o godzinie 17:00 jechałem 14 minut w ciągłym korku czyli 100 metrów na minutę...

Poza tym Grabiszyńska była swoistym zawsze przejezdnym bajpasem zarówno dla Powstańców Śląskich jak i Braniborskiej/Strzegomskiej... z Dworca Świebodzkiej często szybciej na Nowy Dwór jechało się trasą Grabiszyńska/Klecińska. Teraz to się skoczyło właśnie.

Jeśli tylko rozsądek i racjonalizm ma jakieś znaczenie w tym mieście to najpóźniej w październiku pan Sutryk będzie przemalowywał Grabiszyńską z powrotem bo nie chcę sobie nawet wyobrażać co tam się będzie działo w obie strony w godzinach porannych dojazdów do pracy.

G
Gość

Jak widać po komentarzach każdy kto mieszka na Oporowie lub w okolicach wie, że nie było korkow było to jedna z niewielu głównych ulicy do centrum bez korków. To urzędnicy zabrali się za ulepszanie i proszę mamy korki, BRAWO!! Nie trzeba być znawca od ruchu miejskiego, żeby zauwazyc, że również zwężenia są w takich miejscach, że będą generować korki na innych ulicach np. przy skrzyżowaniu z Hallera, we wrześniu auta będą zatrzymywać się na środku skrzyżowania bo nie będzie gdzie wjechać a estakada i tak już zawalona. Normalnie geniusze usprawnień!!! Ale i tak nikt się teraz do błędu nie przyzna i będą robić wywiady z pasażerami tramwajow, że są szczęśliwi, bo 30sekund szybciej tramwaj przyjechał a obok ludzie pół godziny stoją w korku.

G
Gość

Tragedia początek sierpnia, a cała Grabiszyńska i kawał inżynierskiej w korkach! Jeżdżę tą drogą od kilku lat dzień w dzień (musze używać auta w pracy) ruch był wcześniej płynny, tramwaje i autobusy jeździły normalnie a jak były opóźnienia to drobne a teraz sznur aut stojących, ludzie tracą czas , więcej spalin. Zróbcie najlepiej l jeden pas wahadłowy. Niech głąb, który to wymyślił jezdzi teraz sobie tą drogą. Zamiast ułatwiać ludzia życie to utrudniają. We wrześniu będzie paraliż

G
Gość
2019-07-18T11:06:42 02:00, Gość:

Jechałam o 15tej,korek od Stalowej, do dojazdu do Straży zero autobusów jeden tramwaj

2019-07-26T07:03:37 02:00, Gość:

Czyli idea stworzenia buspasa się sprawdza. Autobusy i tramwaje nie stoją w korku na opisanym odcinku. Dziękujemy za pozytywną opinię ;)

Miasto chyba bierze łapówki od właścicieli stacji benzynowych. Więcej korków więcej spalonego paliwa większe dochody

A CO NAJWAŻNIEJSZE CZYSTSZE POWIETRZE W NASZYM CIASNYM MIEŚCIE.

G
Gość
2019-07-23T11:38:12 02:00, Gość:

Co tu więcej pisać TRAGEDIA. Panie Sutryk nie nadaje się Pan na prezydenta Miasta.....

2019-07-24T09:38:32 02:00, tubylec:

Się fahowiec odezwał, będziesz mówił kto się nadaje, a kto nie. Do roboty się zabierz, a nie do komentowania.

To nie wina Sutryka oblewaj pomyjami "geniuszy" z zarządu dróg miejskich i komunikacji . Sprawa jest obliczona na usunięcie aut z centrum. Tyle że po za centrum nie ma parkingów dla przyjezdnych A MPK nie dołoży dodatkowych autobusów i tramwajów . Tak że po wakacjach czeka nas gehenna.

L
LoL

Ciekawe czy kierujący z Toyoty ze zdjęcia nr 8 został lub zostanie ukarany za niestosowanie się do żółtych znaków poziomych...? ;)

G
Gość
2019-07-18T11:06:42 02:00, Gość:

Jechałam o 15tej,korek od Stalowej, do dojazdu do Straży zero autobusów jeden tramwaj

Czyli idea stworzenia buspasa się sprawdza. Autobusy i tramwaje nie stoją w korku na opisanym odcinku. Dziękujemy za pozytywną opinię ;)

W
WROCLAWIANIN

Ten buspas to porażka i najdebilniejsza z ostatnich zmian. Mpk nie przyspieszy na odcinku 1km bo tam nie bylo wiekszych korkow. Poczekamy do wrzesnia wtedy korek bedzie blokowal hallera i legionow. Mam nadzieje ze w wyborach docenimy takie zmiany. Teraz autobus jezdzi zygzakiem zeby wjechac w zatoke kolo lida potem kolo zajezdni zeby potem kolo stadnionu slaska wrocic na przystanek tramwajowy, kto to wymyslil? Ktos kto to wymysli powinien byc zwolniony ze wzgledu na szkodliwosc takich zmian

G
Gość

po co Buspas skoro autobusy i tak jeżdżą prawym :o

G
Gość

Mam lepszy pomysł: wydzielone torowisko - tylko dla tramwaju, a prawy pas dla autobusów. Może znajdę pracę w Urzędzie jako dyrektor.

t
tubylec
2019-07-23T10:17:29 02:00, Mieszkaniec Oporowa:

Kompletna porażka, jak można wprowdzac buspas skoro tramwaje tam (na Grabiszyńskiej) jechały zupełnie płynnie z samochodami i nie było żadnych korków ! Co będzie od września !!!! Będę jeździł buspasem i tyle, skoro władze Wrocławia utrudniają mi życie jako kierowcy na każdym kroku. Kompletny brak prawidłowej orientacji co się dzieje na ul. Grabiszyńskiej i brak profesjonalizmu. Osoby za to odpowiedzialne powinny być odwołane ze swoich stanowisk ! Pilnie !

Ale czytać umiesz? Kierowcy MPK napisali, ze jedzie im się teraz szybciej./

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3