reklama

Buforowa z buspasem na nowej i starej drodze. Czy jeszcze w tym roku?

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zaktualizowano 
O obiecanym przez urzędników od czerwca płynnym ruchu na Buforowej użytkownicy tej drogi mogą pomarzyć. Budowa idzie pełną parą, a przejazd co chwilę blokują ciężarówki i koparki. Mieszkańcy zastanawiają się, po co powstały przystanki autobusowe przy nowej ulicy, skoro buspas miał być poprowadzony „starą” Buforową, a zmotoryzowani nie przestają zgrzytać zębami na wspomnienie o organizacji ruchu na nowo wybudowanym rondzie mk
O obiecanym przez urzędników od czerwca płynnym ruchu na Buforowej użytkownicy tej drogi mogą pomarzyć. Budowa idzie pełną parą, a przejazd co chwilę blokują ciężarówki i koparki. Mieszkańcy zastanawiają się, po co powstały przystanki autobusowe przy nowej ulicy, skoro buspas miał być poprowadzony „starą” Buforową, a zmotoryzowani nie przestają zgrzytać zębami na wspomnienie o organizacji ruchu na nowo wybudowanym rondzie.

Wydział Inżynierii Miejskiej podkreśla, że przebudowa Buforowej nie jest jeszcze zakończona.
Obecnie trwają prace głównie na „starej” Buforowej i jej włączeniach do nowo powstałej jezdni. WIM nie komentuje tego, jak teraz odbywa się ruch drogowy w tym rejonie, informując jedynie, że docelowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona po oddaniu „kompletnej” Buforowej i wtedy dopiero będzie możliwe zaobserwowanie, jak przebiega codzienna komunikacja.

Miasto od początku informowało, że „stara” Buforowa będzie buspasem. Tymczasem przystanki autobusowe powstały przy nowo wybudowanej drodze: - W organizacji ruchu docelowego autobus od granicy miasta do ul. Sarniej jedzie tzw. starą Buforową. Na wysokości Sarniej wjeżdża w zatokę przy nowej jezdni i jedzie nową jezdnią. Przy skrzyżowaniu z ul. Strawińskiego wjeżdża w zatokę autobusową przy nowej Buforowej, zatoką przejeżdża na starą Buforową i zaczyna się buspas, który ciągnie się do ulicy Brzozowej – tłumaczy Klaudia Piątek z urzędu miejskiego.
Kolejny odcinek autobus będzie przejeżdżał starą ulicą, która jednak tu nie będzie buspasem, tylko obsłuży także pozostały ruch. W okolicy skrzyżowania z ul. Dróżniczą przy starej Buforowej powstał nowy przystanek autobusowy. Stąd autobus dojedzie do ul. Malinowskiego i dalej starą Buforową, po buspasie, do włączenia w nową Buforową. Odcinek do Konduktorskiej będzie przejeżdżał w ruchu ogólnym. Od Konduktorskiej jest już buspas do ronda wyznaczony na nowej drodze.

Wątpliwości kierowców budzi także przejazd przez rondo Buforowa. WIM zwraca uwagę, że właśnie dlatego, aby samochody mogły korzystać z obu pasów ruchu na tym skrzyżowaniu, buspas kończy się przed rondem i zaczyna za nim.
- Jeśli kierowca planuje jechać przez rondo prosto lub w prawo, najbezpieczniej zająć prawy pas. Z lewego pasa ruchu na rondzie też możliwy jest zjazd na ul. Buforową, ale pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa pojazdom poruszającym się po rondzie prawym pasem, gdyż podczas opuszczania ronda z pasa innego niż prawy przecina się inne pasy ruchu – informuje Piątek i dodaje: - Niemniej prowadzone są obserwacje sytuacji ruchowej na rondzie i w razie stwierdzenia powtarzających się problemów w przejeździe przez rondo podejmowane będą kroki w kierunku ich niwelacji.

Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji w kwietniu przekonywał, że ruch na ulicy będzie odbywał się płynnie od końca czerwca, ale zastrzegał, że możliwe będzie prowadzenie jeszcze prac np. na poboczach. Kiedy budowa się rozpoczynała, termin jej zakończenia ustalony był na koniec roku 2018, później został przesunięty do końca czerwca 2019. Obecnie, w połowie sierpnia, Buforowa nadal jest wielkim placem budowy, a informacje o jej zakończeniu są sprzeczne. Rada Osiedla Jagodno podaje koniec września, wydział inżynierii miejskiej koniec sierpnia.
Zakończenia prac oczekują wszyscy: mieszkańcy Jagodna, budowlańcy, który załamują ręce mówiąc o prowadzeniu prac „pod ruchem” i dojeżdżający do Wrocławia spoza miasta.
Buforowa obsługuje osiedle liczące ok. 15 000 mieszkańców, a docelowo ma być ich co najmniej 30 000, oraz ruch wjazdowy i wyjazdowy z Wrocławia.

Drogowy koszmar w długi weekend we Wrocławiu. Trzeba zachowa...

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 52

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
23 sierpnia, 6:42, Sragodno...:

zaorać to całe Jagodno i nie będzie marudzenia. To jakiś wrzód dla Wrocławia. Już rzygać się chce, jak się słyszy ciągłe narzekanie tych z Jagodna.

Troll

L
Leszek
2019-08-15T11:40:04 02:00, Gość:

mam pytanie

ile lini autobusowych tamtędy jeździ , że potrzebny jest buspas?

2019-08-16T08:49:29 02:00, Gość:

Pytanie powinno brzmieć raczej ile osób korzysta z autobusów, a nie ile linii jest na trasie. Potrzeby komunikacyjne w tamtej lokalizacji są ogromne, ale korki byłyby mniejsze, gdyby każdy nie woził własnego zadka tylko samochodem, ale też korzystał z komunikacji zbiorowej.

16 sierpnia, 10:16, Gość:

Jak masz jedna linie ktora obsluguje maly autobus (nieprzegubowy) z polgodzinnym taktem to jego pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Nie napchasz tam multim osobob wiec nie dziw sie ze ludzie beda wozic wlasne zadki autami, bo do malych autobusikow po prostu nie wejda.

Policz sobie, w szczycie niech buforowa przejezzdza 1 auto co 2 sekundy. W kazdym aucie (niech strace) bedzie jedna osoba. W ciagu 15 minut przemieszcza sie autem 450 osob. Jesli w szczycie autobus jedzie co 15 minut, napchasz do niego 450 osob? Sam sobie odpowiedz. I pamietaj ze to ostrozne wyliczenia, bo w szczycie auta nie jada co 2s, no i do miasta podrozuje cala rodzinka

Aha, jechales Buforowa wueczorem? To japrawde idiotycznie wyglada jak sznur samochodow ciagnie sie lewym pasem a prawy stoi pusty...

Oczywista bzdura z tymi bajpasami na dwujezdniowej ulicy. gdyby było ze cztery pasy dla aut albo 3 pasy plus pobocze to ma jakiś sens . Nie wiem dlaczego remonty ulic zamiast przede wszystkim zwiększyć ilość pasów dla pojazdów !! i wprowadzić to co oczywiste na całym świecie płynny przejazd głównymi ulicami, to remont polega na tym, że z dwóch pasów dla aut zostaje jeden i drugi wyłączony dla autobusów? do tego cztery pasy chodników , 4 trawników i 2-4 ścieżek rowerowych ? z poboczami?. co to za remont? Już Zwycięska tak wygląda po remoncie i Hubska , Opolska a teraz Buforowa : zjazd z autostrady i nowych osiedli?.

Czym tu się chwalić że z osiedla światła blokują główny przejazd? i tak nie pojadą jak główną drogą nie będzie płynnego przejazdu.!!!. zsynchronizowany w całym mieście!!!

Na rondach w Wielkiej Brytanii każdy pas jest ściśle przypisany do określonego zjazdu, ma być płynny przejazd !!, a nie przepuszczanie z pasa na pas i przejścia dla pieszych co 100 metrów. W ogóle piesi zawsze i wszędzie muszą zachować ostrożność i powinni mieć przejścia górą lub dołem , a zawsze na głównych drogach, a nie wstrzymywać ruch na wszystkich głównych ulicach?!.

Przy okazji na Brochowie bez sensu zorganizowany jest ruch na krzyżówce Mościckiego , Gazowa i Karwińska , niewielkim kosztem powinno tam być małe rondo bo nie ma szans przepuszczać się i robić korki w obecnym układzie na dodatek nie ma żadnej widoczności dla jadących z podporządkowanej ulicy, ani płynnego przejechania gdy ustawia się korek w każdą stronę..

G
Gość
2019-08-23T06:42:29 02:00, Sragodno...:

zaorać to całe Jagodno i nie będzie marudzenia. To jakiś wrzód dla Wrocławia. Już rzygać się chce, jak się słyszy ciągłe narzekanie tych z Jagodna.

zaorać to ty sobie możesz szczypiorek na balkownie w swojej rozpadającej się przedwojennej kamienicy w centrum miasta :)

G
Gość

Jak buspas robią ... to wy tramwaju za swojego życia nie zobaczycie. Aczkolwiek ja też bym chciał likwidacji tego g. tramwaju ma rzecz autobusu ... tak wiec może i dobrze.

S
Sragodno...

zaorać to całe Jagodno i nie będzie marudzenia. To jakiś wrzód dla Wrocławia. Już rzygać się chce, jak się słyszy ciągłe narzekanie tych z Jagodna.

A
Abrams

A co z autobusem 145?

Miał jechać z Iwin jak ruszy tramwaj 16.

Tramwaj jeździ a 145 badał nie ma na Jagodnie

M
Mieszkaniec

Szczyt bezmyślności i marnotrawstwa publicznych pieniędzy to przebudowa podwórka przy u. Borowskiej 189b do 189c. Wykopy jak pod autostradę. Gazeto pojedź i zobacz, bo to nadaje się do absurdów. Mieszkańcy monitują, ale są "olewani". Wszystko aby wziąć unijne dofinansowanie

G
Gość
2019-08-16T08:19:04 02:00, Gość:

Poczytajcie sobie na FB profile Akcji Miasto i Towarzystwa Upiększania Miasto Wrocławia. To jest dopiero tuba propagandowa tych obecnych rozwiązań. Ku ich uciesze na Buforowej pas pieszo-rowerowy i buspas są szersze niż jezdnią.

Heh, jak bylem maly to sie cieszylem ze mi plac zabaw buduja wiekszy. Poyem doroslem i mam tyle obowiazkow ze brak mi czasu na spacery a tymbardziej powolne chodzenie do pracy. Coz, niektorzy nadal sa dziecmi

G
Gość
2019-08-15T11:40:04 02:00, Gość:

mam pytanie

ile lini autobusowych tamtędy jeździ , że potrzebny jest buspas?

2019-08-16T08:49:29 02:00, Gość:

Pytanie powinno brzmieć raczej ile osób korzysta z autobusów, a nie ile linii jest na trasie. Potrzeby komunikacyjne w tamtej lokalizacji są ogromne, ale korki byłyby mniejsze, gdyby każdy nie woził własnego zadka tylko samochodem, ale też korzystał z komunikacji zbiorowej.

Jak masz jedna linie ktora obsluguje maly autobus (nieprzegubowy) z polgodzinnym taktem to jego pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Nie napchasz tam multim osobob wiec nie dziw sie ze ludzie beda wozic wlasne zadki autami, bo do malych autobusikow po prostu nie wejda.

Policz sobie, w szczycie niech buforowa przejezzdza 1 auto co 2 sekundy. W kazdym aucie (niech strace) bedzie jedna osoba. W ciagu 15 minut przemieszcza sie autem 450 osob. Jesli w szczycie autobus jedzie co 15 minut, napchasz do niego 450 osob? Sam sobie odpowiedz. I pamietaj ze to ostrozne wyliczenia, bo w szczycie auta nie jada co 2s, no i do miasta podrozuje cala rodzinka

Aha, jechales Buforowa wueczorem? To japrawde idiotycznie wyglada jak sznur samochodow ciagnie sie lewym pasem a prawy stoi pusty...

G
Gość
2019-08-15T11:40:04 02:00, Gość:

mam pytanie

ile lini autobusowych tamtędy jeździ , że potrzebny jest buspas?

Pytanie powinno brzmieć raczej ile osób korzysta z autobusów, a nie ile linii jest na trasie. Potrzeby komunikacyjne w tamtej lokalizacji są ogromne, ale korki byłyby mniejsze, gdyby każdy nie woził własnego zadka tylko samochodem, ale też korzystał z komunikacji zbiorowej.

G
Gość

Pełną parą???? Hahahaha. Ktoś tam bywa z UM?

G
Gość

Poczytajcie sobie na FB profile Akcji Miasto i Towarzystwa Upiększania Miasto Wrocławia. To jest dopiero tuba propagandowa tych obecnych rozwiązań. Ku ich uciesze na Buforowej pas pieszo-rowerowy i buspas są szersze niż jezdnią.

G
Gość
2019-08-15T11:40:04 02:00, Gość:

mam pytanie

ile lini autobusowych tamtędy jeździ , że potrzebny jest buspas?

2019-08-15T16:44:55 02:00, Rypacz:

Cała jedna linia - 110.

2019-08-15T23:36:07 02:00, Gość:

I 1333

2019-08-15T23:36:26 02:00, Gość:

133

I kolejny dojazd do Brochów utrudniony :((((

G
Gość
2019-08-15T11:40:04 02:00, Gość:

mam pytanie

ile lini autobusowych tamtędy jeździ , że potrzebny jest buspas?

2019-08-15T16:44:55 02:00, Rypacz:

Cała jedna linia - 110.

2019-08-15T23:36:07 02:00, Gość:

I 1333

133

G
Gość
2019-08-15T11:40:04 02:00, Gość:

mam pytanie

ile lini autobusowych tamtędy jeździ , że potrzebny jest buspas?

2019-08-15T16:44:55 02:00, Rypacz:

Cała jedna linia - 110.

I 1333

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3