Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budujemy Aleję Wielkiej Wyspy! Jest przetarg. Tak będzie wyglądała [DOKŁADNE PLANY]

mal, mg
Z ul. Krakowskiej do zoo w trzy minuty, a na Stadion Olimpijski - w pięć! Tak będzie już w 2021 roku. Miasto ogłosiło dziś zapowiadany od dawna przetarg na budowę Mostu Wschodniego i Alei Wielkiej Wyspy, czyli drogi łączącej aleję Armii Krajowej z ulicą Olszewskiego na Biskupinie oraz Dembowskiego i Mickiewicza na Sępolnie. Budowa ruszy w przyszłym roku. Wcześniej zwycięzca przetargu będzie musiał ją dokładnie zaprojektować. Miasto zapłaci za budowę z własnych pieniędzy. Wcześniej zastanawiano się nad współpracą z prywatnym inwestorem, czyli tzw. partnerstwem publiczno-prywatnym. Ale ostatecznie Wrocław wycofał się z tego pomysłu.

Aleja Wielkiej Wyspy - na razie jeden pas
Aleja Wielkiej Wyspy ma mieć 3,8 km długości. Urzędnicy ostatecznie zdecydowali, że na razie będzie miała jedną jezdnię (choć w przyszłości będzie można dobudować drugą). Na prawie całej długości droga ma mieć jeden pas ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem będą okolice skrzyżowań, gdzie powstaną dodatkowe pasy do skrętów. Dwa pasy ruchu w każdym kierunku mają powstać także na odcinku między ulicą Olszewskiego i Dembowskiego. W planach jest też przebudowa ulicy 8 Maja na Sępolnie.
Wiadukt nad ulicą Krakowską zostanie rozbudowany, powstaną też nowe wiadukty nad ul. Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Wybudowana zostanie też kładka dla pieszych nad ul. 8 Maja.

Kliknij niżej i zobacz, jak będą wyglądały poszczególne odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ulicą Krakowską

Nowa droga będzie przedłużeniem Alei Armii Krajowej, która kończy się dziś wiaduktem nad ulicą Krakowską. Wiadukt ten zostanie rozbudowany. Na zjazdach na ulicę Krakowską powstanie sygnalizacja świetlna, przy wiadukcie będą też nowe przejścia dla pieszych.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z ulicą Międzyrzecką
Między mostem nad Oławą, a mostem nad Odrą powstanie skrzyżowanie z ulicą Międzyrzecką. Nie będzie tu sygnalizacji świetlnej.

Most nad Odrą

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego

Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego powstanie na wysokości obecnej ulicy Kosiby (między Wittiga a Chełmońskiego). Będzie to skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Sama ulica Olszewskiego będzie w tym miejscu poszerzona do 3 pasów ruchów (dwa pasy przed skrzyżowaniem z Aleją Wielkiej Wyspy i jeden pas za skrzyżowaniem). Istniejący dziś wjazd na parking pomiędzy ul. Olszewskiego a ul. Kazimierską zostanie zlikwidowany, aby można było przesunąć przystanek tramwajowy bliżej skrzyżowania.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego

To również będzie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. W planach jest poszerzenie ulicy Dembowskiego od strony Sępolna. Sama Aleja Wielkiej Wyspy na odcinku od Olszewskiego do Dembowskiego będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Jednocześnie przestanie istnieć dzisiejsze skrzyżowanie ulicy Dembowskiego z ulicą 9 Maja.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Przebudowa ulicy 8 Maja

Ulica 8 Maja (dawna 9 Maja) przestanie być drogą przelotową, łączącą ulicę Dembowskiego z ulicą Mickiewicza. Skrzyżowanie z Dembowskiego zostanie zlikwidowane, a 8 Maja będzie ślepą uliczką. Na 8 Maja będzie można wjechać tylko nowym wjazdem z Alei Wielkiej Wyspy oraz z ulicy Mickiewicza. Wyjazd z 8 Maja w Mickiewicza będzie możliwy tylko w prawą stronę.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego

Na to skrzyżowanie kierowcy mocno dziś narzekają - jest tu duży ruch, a brakuje sygnalizacji świetlnej. Przy okazji budowy Alei Wielkiej Wyspy zostanie ono przebudowane. Powstaną światła, poszerzone zostaną także ulice Mickiewicza i Paderewskiego.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Ścieżki rowerowe i chodniki

Ścieżki rowerowe i chodniki

Wzdłuż całej Alei Wielkiej Wyspy powstaną ścieżki rowerowe o szerokości od 2 do 3 metrów. Na całej długości będą też chodniki.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska