Budujemy Aleję Wielkiej Wyspy! Jest przetarg. Tak będzie wyglądała [DOKŁADNE PLANY]

mal, mg
Z ul. Krakowskiej do zoo w trzy minuty, a na Stadion Olimpijski - w pięć! Tak będzie już w 2021 roku. Miasto ogłosiło dziś zapowiadany od dawna przetarg na budowę Mostu Wschodniego i Alei Wielkiej Wyspy, czyli drogi łączącej aleję Armii Krajowej z ulicą Olszewskiego na Biskupinie oraz Dembowskiego i Mickiewicza na Sępolnie. Budowa ruszy w przyszłym roku. Wcześniej zwycięzca przetargu będzie musiał ją dokładnie zaprojektować. Miasto zapłaci za budowę z własnych pieniędzy. Wcześniej zastanawiano się nad współpracą z prywatnym inwestorem, czyli tzw. partnerstwem publiczno-prywatnym. Ale ostatecznie Wrocław wycofał się z tego pomysłu.

Aleja Wielkiej Wyspy - na razie jeden pas
Aleja Wielkiej Wyspy ma mieć 3,8 km długości. Urzędnicy ostatecznie zdecydowali, że na razie będzie miała jedną jezdnię (choć w przyszłości będzie można dobudować drugą). Na prawie całej długości droga ma mieć jeden pas ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem będą okolice skrzyżowań, gdzie powstaną dodatkowe pasy do skrętów. Dwa pasy ruchu w każdym kierunku mają powstać także na odcinku między ulicą Olszewskiego i Dembowskiego. W planach jest też przebudowa ulicy 8 Maja na Sępolnie.
Wiadukt nad ulicą Krakowską zostanie rozbudowany, powstaną też nowe wiadukty nad ul. Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Wybudowana zostanie też kładka dla pieszych nad ul. 8 Maja.

Kliknij niżej i zobacz, jak będą wyglądały poszczególne odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ulicą Krakowską

Nowa droga będzie przedłużeniem Alei Armii Krajowej, która kończy się dziś wiaduktem nad ulicą Krakowską. Wiadukt ten zostanie rozbudowany. Na zjazdach na ulicę Krakowską powstanie sygnalizacja świetlna, przy wiadukcie będą też nowe przejścia dla pieszych.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z ulicą Międzyrzecką
Między mostem nad Oławą, a mostem nad Odrą powstanie skrzyżowanie z ulicą Międzyrzecką. Nie będzie tu sygnalizacji świetlnej.

Most nad Odrą

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego

Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego powstanie na wysokości obecnej ulicy Kosiby (między Wittiga a Chełmońskiego). Będzie to skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Sama ulica Olszewskiego będzie w tym miejscu poszerzona do 3 pasów ruchów (dwa pasy przed skrzyżowaniem z Aleją Wielkiej Wyspy i jeden pas za skrzyżowaniem). Istniejący dziś wjazd na parking pomiędzy ul. Olszewskiego a ul. Kazimierską zostanie zlikwidowany, aby można było przesunąć przystanek tramwajowy bliżej skrzyżowania.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego

To również będzie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. W planach jest poszerzenie ulicy Dembowskiego od strony Sępolna. Sama Aleja Wielkiej Wyspy na odcinku od Olszewskiego do Dembowskiego będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Jednocześnie przestanie istnieć dzisiejsze skrzyżowanie ulicy Dembowskiego z ulicą 9 Maja.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Przebudowa ulicy 8 Maja

Ulica 8 Maja (dawna 9 Maja) przestanie być drogą przelotową, łączącą ulicę Dembowskiego z ulicą Mickiewicza. Skrzyżowanie z Dembowskiego zostanie zlikwidowane, a 8 Maja będzie ślepą uliczką. Na 8 Maja będzie można wjechać tylko nowym wjazdem z Alei Wielkiej Wyspy oraz z ulicy Mickiewicza. Wyjazd z 8 Maja w Mickiewicza będzie możliwy tylko w prawą stronę.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki

Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego

Na to skrzyżowanie kierowcy mocno dziś narzekają - jest tu duży ruch, a brakuje sygnalizacji świetlnej. Przy okazji budowy Alei Wielkiej Wyspy zostanie ono przebudowane. Powstaną światła, poszerzone zostaną także ulice Mickiewicza i Paderewskiego.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Ścieżki rowerowe i chodniki

Ścieżki rowerowe i chodniki

Wzdłuż całej Alei Wielkiej Wyspy powstaną ścieżki rowerowe o szerokości od 2 do 3 metrów. Na całej długości będą też chodniki.

Kliknij niżej i zobacz pozostałe odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego

Wideo

Komentarze 339

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anka

Zniszczenie dwu dębów o kilkumetrowym przy ul. Kosiby! Barbarzyństwo. Na rogu Kosiby (dawnej Cmentarnej) i Olszewskiego są pozostałości cmentarza z okresu I wojny światowej. Zamiast je uszanować, bo w PRL zlikwidowano groby z napisami, dalej rujnuje się zabytkowe zakątki.

M
Marek

Kolejny d****** bubel jak pseudo obwodnica wschodnia, która prowadzi znikąd donikąd po jednej jezdni z wywijasami uniemożliwiającymi wyprzedzanie i ograniczeniem na całej długości do 70 km/h. No, genialne! Moje gratulacje. Jedyna normalna droga, którą we Wrocławiu wybudowano od wojny to obwodnica autostradowa niesłusznie nazywana obwodnicą. No, tak, ale ją wybudowała GDDKiA a nie nasze upadające miasto. To jest podobny pomysł jak swego czasu Gądowianka bez wiaduktów nad Grabiszyńską i Lotniczą. Efekt będzie taki sam jak tam. Murowane korki.

P
Pawell

To Ty chyba autostrady nie widziałeś/aś. Własnie najsmutniejsze jest to, że powstanie kolejny koszmarek a'la ul. Zwycięska, Buforowa. Miasto się uwstecznia. Wiem, że są problemy finansowe, ale to nie znaczy, że trzeba taką porażkę budować.
Tylko konkretna obwodnica śródmiejska może pomóc temu miastu.
2x2+torowisko, skrzyżowania wielopoziomowe. Wówczas można mówić o autostradzie...

l
lucus

dalej staniemy w gigantycznym korku w kierunku Strachocina , na zamkniętym przejeździe na Kowalach i na już zapchanej ul.Kowalskiej a potem na rondzie k.Korony. Alternatywnie zapchamy uliczki na Zalesiu .Jednym słowem ,,pochwała głupoty'' odchodzącego ,,prezydenta''

l
lucus

.. znowu tak trochę droga do piekła .Jak z drugiej strony tej obwodnicy , czyli w ok ul.Żmigrodzkiej .Wyobraźnia podsuwa mi koszmar.Ten ruch samochodów ,który teraz trochę się ,,rozpływa '' na Traugutta i Puławskiego i skupia na moście i placu Grunwaldzkim ,ale na dwóch pasach, spaja się na jednym pasie na tej drodze.A kumuluje w rejonie stadionu na ostatnim skrzyżowaniu. Bryyy.............

g
gosc

po cztery od razu, zrobmy z tego miejsca przedmiescia Detroit!

g
gosc

Kolejna autostrada w miescie, tym razem w najbardziej zielonym zakatku Wroclawia gdzie jeszcze przyjemnie jest pospacerowac. Z czego sie tu cieszyc? przeciez ta autostrada to urbanistyczna pomylka.

k
kierowca i rowerzysta

Bredzisz. Wyraźnie widać ze jest skręt w stronę Biskupina i przerwany pas zielenie do skrętu w stronę Krzyków

k
kierowca i rowerzysta

Wrocław buduje teraz drogi dla ludzi a nie tylko dla aut.
Rozmawiałem z projektantami mostu Rędzińskiego i nie mogli zrozumieć jak miasto mogło zrezygnować z chodnika i drogi rowerowej.
Co do tramwaju to niech się wypowiedzą specjaliści bo most jest tani czyli lekki a tramwaj waży kilka razy więcej niż autobus.Może nie być potoków wystarczających dla tramwaju.Natomiast ścieżki rowerowe to podstawa szczególnie w zielonej dzielnicy Ci co nienawidzą rowerów zdradzają chorobę psychiczną. Od drogi do z zabudowań potrzebna jest strefa buforowa np dla ciszy.Można tam posiać trawkę a można zrobić chodniki i ścieżki.Ci co chcą dwupasmówki to zajoby i mylą drogę miejska z autostradą która nie ma skrzyżowań i przepustowość zależy od ilości pasów.W mieście gdy cykl świetlny ma 100 s to jeden kierunek otwierany jest na 15-25 sekund czyli na 1/7 do 1/4 czasu dojazdu. Dlatego choć auta jeżdżą 50-70km/h średnia prędkość jazdy autem wynosi ok 24 km//h i to tylko dlatego że nie na każdym skrzyżowaniu są światła bo wtedy spadłaby do 12 km./h.Wspaniale ze powstaje most dla aut i dla rowerów oraz pieszych.
To pozwoli wyprowadzać ruch okrężny dalej od starówki tzn zmniejszać go na trasie w-z i moście Grunwaldzkim.

P
Podpis

Na całym świecie zakazuje się ruchu aut gdy jest smog. Porównaj sobie smog a miesiącach ciepłych .Na całym świecie pracują idioci a Ty wiesz lepiej bo kopiłeś auto.To zapamiętaj te słowa że skoro W-w jest w czołówce smogowych miast to niebawem ci łopatologicznie wytłumaczą gdy będziesz wybierał między tramwajem a rowerem. Szkoda gadać.
Im się bardziej uzależnisz od auta tym bardziej popadniesz we frustracje jak cie z neigo wysadzą. To kwestia prawa które jest właśnie zmieniane

m
mat

smog to jest od kotłów, a nie od samochodów. Nie daj sobie wmawiać.

m
mat

Na Racławickiej przecież są!! Podjedź przed ósmą to się zdziwisz..

m
matador

Z powyższej wizualizacji i widocznych pod nią bazgrołów można wnioskować, że jadąc ul. Krakowską od strony Księża Małego nie będzie będzie można wjechać na nowy most i jego południowym pasem, dojechać do Biskupina, Sępolna! Czyżby szykował się kolejny rekord świata?

m
matador

P.s. Z powyższej wizualizacji oraz widocznych pod nią bazgrołów można wnioskować, że, od ulicy Krakowskiej( od Księża Małego), NIE BĘDZIE WJAZDU na tzw. Most Wschodni, na jego południowy pas, w kierunku Sępolna! Wydaje się to NIEPRAWDOPODOBNE ALE ZNAJĄC MIŁOŚĆ DUDIEGO DO WROCŁAWIAN, NIE WYKLUCZAM TAKIEJ NIESPODZIANKI!

m
matador

Dudi, na pożegnanie, zostawia Wrocławiowi KNOTA. Jedno jezdniowy bubel, bez trasy tramwajowej! W mieście tej wielkości co Wrocław, i w dodatku tak zakorkowanym i niewydolnym komunikacyjnie, to wyczyn na miarę mistrzostwa świata! Gratulacje dla DUDIEGO!