Cztery ponadgabarytowe ładunki przyjechały nocą. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na duże rozmiary transportu. Najdłuższe pojedyncze przęsło będzie miało długość około 66 metrów.
- Teraz kratownice na placu budowy zostaną połączone. Obecnie leżą poziomo. Docelowo w samym przęśle będą jego ścianami bocznymi i zostaną pionowo zamontowane na podporach wiaduktu. Następnie, lewą i prawą kratownicę połączą poziome stalowe belki, na których zostanie ułożona jezdnia i torowisko - mówi nam Paweł Porada, dyrektor zespołu kontraktu.
W sumie pojedyncza kratownica może ważyć nawet 120 ton, dlatego została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich oprze się na tymczasowej podporze, a dopiero w dalszej kolejności dołączy do niej druga część. W ten sposób zespolona kratownica połączy dwie podpory.
Do ustawiania kratownic zostanie wykorzystany 500-tonowy dźwig, a sama procedura zaplanowana jest na przełom lipca i sierpnia.
Cała konstrukcja wiaduktu na trasie TAT będzie liczyła 146 metrów. Trzy przęsła (44 metry, 66 metrów i 36 metrów) połączą cztery podpory.
Budowa kolejnych podpór i montaż kratownic będzie trwała do końca tego roku.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?