Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa wiaduktu na Trasie Autobusowo-Tramwajowej. Widać już elementy potężnego przęsła [ZDJĘCIA]

PRL
Ponad tydzień temu na plac budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór samochody ciężarowe dowiozły pierwsze elementy stalowej konstrukcji przęsła, tzw. kratownice. Jest to jedna z części 146-metrowego wiaduktu, dzięki któremu tramwaje i autobusy będą mogły przejechać nad torami kolejowymi.

Cztery ponadgabarytowe ładunki przyjechały nocą. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na duże rozmiary transportu. Najdłuższe pojedyncze przęsło będzie miało długość około 66 metrów.

- Teraz kratownice na placu budowy zostaną połączone. Obecnie leżą poziomo. Docelowo w samym przęśle będą jego ścianami bocznymi i zostaną pionowo zamontowane na podporach wiaduktu. Następnie, lewą i prawą kratownicę połączą poziome stalowe belki, na których zostanie ułożona jezdnia i torowisko - mówi nam Paweł Porada, dyrektor zespołu kontraktu.

W sumie pojedyncza kratownica może ważyć nawet 120 ton, dlatego została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich oprze się na tymczasowej podporze, a dopiero w dalszej kolejności dołączy do niej druga część. W ten sposób zespolona kratownica połączy dwie podpory.

Do ustawiania kratownic zostanie wykorzystany 500-tonowy dźwig, a sama procedura zaplanowana jest na przełom lipca i sierpnia.

Cała konstrukcja wiaduktu na trasie TAT będzie liczyła 146 metrów. Trzy przęsła (44 metry, 66 metrów i 36 metrów) połączą cztery podpory.

Budowa kolejnych podpór i montaż kratownic będzie trwała do końca tego roku.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska