Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór nie stanęła. Zobacz, co się tam dzieje

Andrzej Zwoliński
Wrocław, budowa, TAT, Nowy Dwór.
Wrocław, budowa, TAT, Nowy Dwór. Wrocławskie Inwestycje
Prace przy budowie torowiska idą pełną parą, powstają też pierwsze podpory wiaduktów na ulicach Robotniczej i Smoleckiej.

Prace torowe idą pełną parą. Mamy już blisko kilometr zabetonowanego torowiska na TAT. Kolejne metry torowiska są właśnie regulowane m.in. na ulicy Piłsudskiego – informują Wrocławskie Inwestycje. Intensywne prace w centrum Wrocławia potrwają do wakacji.

Przy wiaduktach na TAT robota też szybko idzie do przodu. Powstaje pierwsza podpora przy ulicy Robotniczej. Przy ulicy Smoleckiej też trwa zbrojenie, ale już dwóch przyczułków. - Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a na niektórych odcinkach ten harmonogram wyprzedzają. Znacznie mniejszy ruch na drogach ułatwia wykonanie niektórych prac. Mamy już ułożone i zabetonowany blisko kilometr podwójnego torowiska od ul. Nabycińskiej do Smoleckiej - mówi nam Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Beton w międzytorzu pojawił się na odcinku przy wejściu na Dworzec Świebodzki. Trwają prace na torowisku na Podwalu oraz na ul. Piłsudskiego. W najbliższych dniach czeka nas kolejne betonowanie i regulacje torowisk. Potem trudny moment jakim będzie montaż rozjazdów na placu Orląt Lwowskich. Brukarze ułożyli już ponad 700 metrów chodnika i idą dalej. Na Nabycińskiej jest już asfalt. Intensywne prace także torowe trwają przy ul. Robotniczej zarówno przez, jak i za ul. Śrubową.

- Działamy przy wiaduktach. Na Smoleckiej zbrojone są dwa przyczółki 22 metrowego wiaduktu, którym przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści i przejdą piesi. Trwają także prace zbrojeniowe przy pierwszej podporze 160 metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi - relacjonuje dalej Krzysztof Świercz.

Intensywne prace w centrum miasta – w rejonie placu Orląt Lwowskich – potrwają jeszcze do wakacji. Prowadzi je firma Pro-Tra Building. Oprócz budowy i przebudowy sieci trakcyjnej i torowiska tramwajowego, które połączy się z istniejącym układem torowym, wymieniane są też wszystkie podziemne instalacje. W minionych tygodniach powstały rozjazdy na placu Orląt Lwowskich skąd torowisko tramwajowe będzie prowadziło aż do ulicy Rogowskiej. Nowe szyny pojawiły się również na Podwalu.

TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Wszystko po to, aby w 2023 roku po wydzielonej trasie dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut.

Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 370 mln zł, w tym 113 mln zł to dofinansowanie unijne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska