Budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór nie stanęła. Zobacz, co się tam dzieje

Andrzej Zwoliński
Wrocław, budowa, TAT, Nowy Dwór.
Wrocław, budowa, TAT, Nowy Dwór. Wrocławskie Inwestycje
Prace przy budowie torowiska idą pełną parą, powstają też pierwsze podpory wiaduktów na ulicach Robotniczej i Smoleckiej.

Prace torowe idą pełną parą. Mamy już blisko kilometr zabetonowanego torowiska na TAT. Kolejne metry torowiska są właśnie regulowane m.in. na ulicy Piłsudskiego – informują Wrocławskie Inwestycje. Intensywne prace w centrum Wrocławia potrwają do wakacji.

Przy wiaduktach na TAT robota też szybko idzie do przodu. Powstaje pierwsza podpora przy ulicy Robotniczej. Przy ulicy Smoleckiej też trwa zbrojenie, ale już dwóch przyczułków. - Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a na niektórych odcinkach ten harmonogram wyprzedzają. Znacznie mniejszy ruch na drogach ułatwia wykonanie niektórych prac. Mamy już ułożone i zabetonowany blisko kilometr podwójnego torowiska od ul. Nabycińskiej do Smoleckiej - mówi nam Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Beton w międzytorzu pojawił się na odcinku przy wejściu na Dworzec Świebodzki. Trwają prace na torowisku na Podwalu oraz na ul. Piłsudskiego. W najbliższych dniach czeka nas kolejne betonowanie i regulacje torowisk. Potem trudny moment jakim będzie montaż rozjazdów na placu Orląt Lwowskich. Brukarze ułożyli już ponad 700 metrów chodnika i idą dalej. Na Nabycińskiej jest już asfalt. Intensywne prace także torowe trwają przy ul. Robotniczej zarówno przez, jak i za ul. Śrubową.

- Działamy przy wiaduktach. Na Smoleckiej zbrojone są dwa przyczółki 22 metrowego wiaduktu, którym przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści i przejdą piesi. Trwają także prace zbrojeniowe przy pierwszej podporze 160 metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi - relacjonuje dalej Krzysztof Świercz.

Intensywne prace w centrum miasta – w rejonie placu Orląt Lwowskich – potrwają jeszcze do wakacji. Prowadzi je firma Pro-Tra Building. Oprócz budowy i przebudowy sieci trakcyjnej i torowiska tramwajowego, które połączy się z istniejącym układem torowym, wymieniane są też wszystkie podziemne instalacje. W minionych tygodniach powstały rozjazdy na placu Orląt Lwowskich skąd torowisko tramwajowe będzie prowadziło aż do ulicy Rogowskiej. Nowe szyny pojawiły się również na Podwalu.

TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Wszystko po to, aby w 2023 roku po wydzielonej trasie dojechać tramwajem lub autobusem z Nowego Dworu do centrum w mniej niż 20 minut.

Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na 370 mln zł, w tym 113 mln zł to dofinansowanie unijne.

Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
26 marca, 16:00, Gość:

Wszyscy powinni w domach siedzieć a nie zarażać się podczas budowy linii tramwajowej. Chodzi o stan wyjątkowy. Na dobrą komunikacje miejską we Wrocku ludzie czekają od x lat to mogą i poczekać dłużej. Są rzeczy ważne i ważniejsze, opanowanie epidemii jest rzeczą ważniejszą na ta chwilą.

27 marca, 7:27, Xoxo:

Poproś nasz rząd o stan wyjątkowy, w tym momencie nie ma takiego.

Przecież nic się nie dzieje, wybory będą w terminie.

X
Xoxo
26 marca, 15:05, wro:

I po co to komu. Tramwaj w dzisiejszych czasach jest kompletnym przeżytkiem. Dlaczego w tym urzędzie nie znajdzie się ani jeden mądry człowiek, który zapobiegnie marnowaniu kolejnych pieniędzy w bezsensowne inwestycje. Przyszłość to tylko elektryczne (docelowo autonomiczne) autobusy na wydzielonych buspasach.

Przecież ta trasa to właśnie wydzielony bus pass z torami tramwajowymi

X
Xoxo
26 marca, 16:00, Gość:

Wszyscy powinni w domach siedzieć a nie zarażać się podczas budowy linii tramwajowej. Chodzi o stan wyjątkowy. Na dobrą komunikacje miejską we Wrocku ludzie czekają od x lat to mogą i poczekać dłużej. Są rzeczy ważne i ważniejsze, opanowanie epidemii jest rzeczą ważniejszą na ta chwilą.

Poproś nasz rząd o stan wyjątkowy, w tym momencie nie ma takiego.

G
Gość
26 marca, 15:27, Gość:

Szkoda ze na ul Berenta nie ma takiego tempa prac

Zakasaj rękawy i ogień! Pokaż na co cię stać...

d
dcdc
26 marca, 12:35, WRO:

Ciekawe po co rozorali kawał Robotniczej między Smolecką a Śrubowa, bo kopia wykop pod asfaltem po czym go zasypują i idą dalej? -Czyżby plany się nie zgodziły przebiegiem jakichś rur/kabli?

Podejdź zapytaj to się dowiesz. Możesz też pisać kretyńskie komentarze w sieci. Niewiedza to forma głupoty.

!

Ale kogo to [wulgaryzm] obecnie obchodzi, są ważniejsze aktualnie sprawy w mieście i kraju.

M
Mocarz
26 marca, 13:01, Gość:

Ciekawostka, podobne pieniądze kosztuje remont linii kolejowej do Jedliny z Wrocławia z tą różnica, że tam jest 80 km torów do zrobienia ( w tym remonty kilku mostów kilkadziesiąt metrów nad ziemią w górach), a tu mamy niecałe 7 km torów i te same pieniądze.

Zobacz jaki tam mają zakres prac nie tylko tory ale także wymiana rur

G
Gość

Wszyscy powinni w domach siedzieć a nie zarażać się podczas budowy linii tramwajowej. Chodzi o stan wyjątkowy. Na dobrą komunikacje miejską we Wrocku ludzie czekają od x lat to mogą i poczekać dłużej. Są rzeczy ważne i ważniejsze, opanowanie epidemii jest rzeczą ważniejszą na ta chwilą.

G
Gość

Szkoda ze na ul Berenta nie ma takiego tempa prac

w
wro

I po co to komu. Tramwaj w dzisiejszych czasach jest kompletnym przeżytkiem. Dlaczego w tym urzędzie nie znajdzie się ani jeden mądry człowiek, który zapobiegnie marnowaniu kolejnych pieniędzy w bezsensowne inwestycje. Przyszłość to tylko elektryczne (docelowo autonomiczne) autobusy na wydzielonych buspasach.

M
Mieszkaniec

Szokiem jest to że ta budowa jeszcze pracuje. Przecież jak tam ktos będzie zakażony to zamkną nie tylko Pro-Tra ale też firmy podwykonawcze. Ciekawe czy WI wprowadziło jakieś środku zapibiegawcze ??

T
Tubylec
26 marca, 13:01, Gość:

Ciekawostka, podobne pieniądze kosztuje remont linii kolejowej do Jedliny z Wrocławia z tą różnica, że tam jest 80 km torów do zrobienia ( w tym remonty kilku mostów kilkadziesiąt metrów nad ziemią w górach), a tu mamy niecałe 7 km torów i te same pieniądze.

A poczytaj dokładnie jaki jest zakres robót, a dopiero potem jeszcze raz się zastanów czy warto jątrzyć.

G
Gość
26 marca, 13:01, Gość:

Ciekawostka, podobne pieniądze kosztuje remont linii kolejowej do Jedliny z Wrocławia z tą różnica, że tam jest 80 km torów do zrobienia ( w tym remonty kilku mostów kilkadziesiąt metrów nad ziemią w górach), a tu mamy niecałe 7 km torów i te same pieniądze.

Może tam to nie poplecznicy i znajomi Mikstatu realizują te inwestycję?

G
Gość

Ciekawostka, podobne pieniądze kosztuje remont linii kolejowej do Jedliny z Wrocławia z tą różnica, że tam jest 80 km torów do zrobienia ( w tym remonty kilku mostów kilkadziesiąt metrów nad ziemią w górach), a tu mamy niecałe 7 km torów i te same pieniądze.

M
Maciej

To dobry czas na remonty i inwestycje, bo ruch samochodowy jest mały. Do roboty miasto!

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie