Dużo dzieje się na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej. W październiku i listopadzie największe postępy prac widać w okolicach stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W pobliżu stacji powstaje przyszła pętla dla tramwajów i autobusów.
Prace na ulicy Rogowskiej trwają już kilka miesięcy. Najpierw usunięto nawierzchnię starej ulicy, by zrobić miejsce na torowisko. Częściowo na ul. Rogowskiej, tory zostały już położone i widać, którędy docierać będą na pętlę. W tym miejscu zatrzymywać będą się zarówno tramwaje jak i autobusy.
Centrum przesiadkowe na Nowym Dworze
Budowę TAT zaplanowano w taki sposób, by skomunikować korzystających z kolei oraz mieszkańców osiedla z centrum miasta. Obok nowej pętli powstanie parking typu „Parkuj i Jedź”. Znajdzie się miejsce na ładowarki do autobusów elektrycznych. Całość ma służyć jako centrum przesiadkowe pomiędzy autobusami, tramwajami i pociągami zatrzymującymi się na stacji Wrocław Nowy Dwór.
Budowa jest dofinansowana z Unii Europejskiej kwotą 117 mln zł
Wartość całkowita budowy TAT na Nowy Dwór to ok. 386 mln zł brutto. Całość będzie liczyła 7 km i poprowadzi z pl. Orląt Lwowskich, przy dworcu Świebodzkim do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór.
Fragment TAT od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej został już otwarty w połowie 2021 r. Wybudowano tam:
- 2 km nowego torowiska,
- perony przystankowe,
- 2 km dróg dla rowerów,
- 2,4 km nowych chodników,
- wiadukt o długości 22 m i szerokości 17 m.
- posadzono też 300 drzew.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?