Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa TAT na Nowy Dwór. Prace cały czas trwają, tory prowadzą już na pętlę [ZDJĘCIA]

Magdalena Pasiewicz
Magdalena Pasiewicz
Dużo dzieje się na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej. W październiku i listopadzie największe postępy prac widać w okolicach stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W pobliżu stacji powstaje przyszła pętla dla tramwajów i autobusów.
Dużo dzieje się na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej. W październiku i listopadzie największe postępy prac widać w okolicach stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W pobliżu stacji powstaje przyszła pętla dla tramwajów i autobusów. Magdalena Pasiewicz
Trwa budowa kolejnych odcinków Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór. Niemal ukończone zostało torowisko na ul. Strzegomskiej. Teraz najwięcej dzieje się w okolicy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Budowana jest tam przyszła pętla tramwajowo-autobusowa. Na dochodzącej do pętli ul. Rogowskiej, ułożono już dużą część przyszłego torowiska, podobnie jak na samej pętli.

Dużo dzieje się na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej. W październiku i listopadzie największe postępy prac widać w okolicach stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W pobliżu stacji powstaje przyszła pętla dla tramwajów i autobusów.

Prace na ulicy Rogowskiej trwają już kilka miesięcy. Najpierw usunięto nawierzchnię starej ulicy, by zrobić miejsce na torowisko. Częściowo na ul. Rogowskiej, tory zostały już położone i widać, którędy docierać będą na pętlę. W tym miejscu zatrzymywać będą się zarówno tramwaje jak i autobusy.

Centrum przesiadkowe na Nowym Dworze

Budowę TAT zaplanowano w taki sposób, by skomunikować korzystających z kolei oraz mieszkańców osiedla z centrum miasta. Obok nowej pętli powstanie parking typu „Parkuj i Jedź”. Znajdzie się miejsce na ładowarki do autobusów elektrycznych. Całość ma służyć jako centrum przesiadkowe pomiędzy autobusami, tramwajami i pociągami zatrzymującymi się na stacji Wrocław Nowy Dwór.

Budowa jest dofinansowana z Unii Europejskiej kwotą 117 mln zł

Wartość całkowita budowy TAT na Nowy Dwór to ok. 386 mln zł brutto. Całość będzie liczyła 7 km i poprowadzi z pl. Orląt Lwowskich, przy dworcu Świebodzkim do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór.

Fragment TAT od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej został już otwarty w połowie 2021 r. Wybudowano tam:

  • 2 km nowego torowiska,
  • perony przystankowe,
  • 2 km dróg dla rowerów,
  • 2,4 km nowych chodników,
  • wiadukt o długości 22 m i szerokości 17 m.
  • posadzono też 300 drzew.
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska