Budowa S3 w listopadzie 2022 roku. Kiedy koniec prac? Jak wyglądają wielkie tunele? [ZDJĘCIA]

Mateusz Różański
Mateusz Różański
Budowa S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra
Budowa S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra GDDKiA
Budowa S3 na Dolnym Śląsku to obecnie największa inwestycja w regionie. Tylko odcinek z Bolkowa do Kamiennej Góry pochłonie ponad 1,5 mld złotych. Kierowcy jednak z utęsknieniem wyczekują końca prac - i mowa tu również o kierowcach z woj. lubuskiego, czy zachodniopomorskiego. Inwestycja znacząco skróci czas dojazdu do granicy z Czechami.

Ile jeszcze do zakończenia prac na S3?

Droga ekspresowa S3 na odcinku z Bolkowa do Kamiennej Góry ukończona jest już w 69 proc. Szczegółowy postęp prac można śledzić na bieżąco za pośrednictwem witryny Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W minionym tygodniu ekipy budowlane skupiały się na pracy przy nasypach, wykonywaniu zbrojeń przy mostach, z kolei w przypadku tuneli to głównie było betonowanie przyczółków i sklepień.

Budowa S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra Północ 

Na tym odcinku zostanie wybudowana dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 16,1 km. Każda jezdnia będzie miała po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Powstają tu również dwa dwunawowe tunele drogowe - tunel TS-26 o długości ok. 2300 m, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, oraz tunel TS-32 o długości ok. 320 m niedaleko miejscowości Gostków. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner). Wartość umowy wynosi ponad 1,5 mld zł.

Ciekawostki związane z budową tego odcinka S3

  • zakłada się wbudowanie ok. 214 tys. ton mas bitumicznych, co jest równoznaczne z wagą 21 wież Eiffla,
  • w ramach realizacji obudowy ostatecznej tunelu TS-26 zakłada się wbudowanie łącznie ok. 94 tys. m3 betonu, co pozwoliłoby na wykonanie 32 kopuł Hal Stulecia we Wrocławiu,
  • w tunelu TS-26 zakłada się wbudowanie ok. 4,5 tys. ton stali w obie nawy, co jest porównywalne z wagą ok. 22 samolotów Boeing 747 Jumbo Jet.

Zakończenie budowy zaplanowano na rok 2024.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

INTER PACK

Inter Pack Quiet XT RR 82/82

299,00 zł

kup najtaniej

Thule

Thule Free Ride - 532

347,00 zł

kup najtaniej

INTER PACK

Inter Pack Zenith 6.6 Czarny Metalik - 360 Litrów

2 899,00 zł

kup najtaniej

INTER PACK

Inter Pack Traxer 8.6 czarny

2 699,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
...co jest równoznaczne z wagą 21 wież Eiffla,... Nic mi to nie mówi, bo nie mam pojęcia, ile waży wieża Eifla i nic mnie to nie obchodzi. Natomiast 214 tys. ton to konkretna waga, którą jestem w stanie sobie wyobrazić, zatem po co to idiotyczne porównywanie do czegoś, co jest bez znaczenia. Podobnie z Jumbo Jetami. Ile waży taki samolot może wiedzieć pilot lub mechanik lotnictwa. Przeciętnemu zjadaczowi pasztetu drobiowego z Biedronki nic to nie mówi.
G
Gość
Systemy wbudowane – czym właściwie są?

Pisząc możliwie jak najprościej, mianem systemu wbudowanego określamy sterownik elektroniczny, którego pracę nadzoruje system operacyjny – zwykle jest to system RTOS, czyli czasu rzeczywistego. Rozwiązanie to jest częścią większego systemu mechanicznego lub elektrycznego, np. automatyki przemysłowej i – zgodnie z nazwą – wbudowuje się je w konkretne urządzenie.

Celem stosowania systemów wbudowanych jest oczywiście uzyskanie kontroli nad urządzeniem wymagającym automatyzacji. Obecnie mamy do czynienia z powszechną popularyzacją komputerów jednopłytkowych, co pozwala stosować systemy wbudowane w nawet najprostszych rozwiązaniach dla domu czy indywidualnych konsumentów – na przykład w komputerach osobistych, zegarkach czy urządzeniach RTV i AGD.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie