Budowa S3 na Dolnym Śląsku. Pod Bolkowem powstają gigantyczne tunele. Zobacz jak wyglądają w środku [ZDJĘCIA]

Mateusz Różański
Mateusz Różański
Budowa S3 pod Bolkowem idzie zgodnie z planem. Ostatnie tygodnie drogowcy poświęcili m.in. na wykonywanie nasypów, osuszanie ich, zbrojenie segmentów mostowych, czy wykonywanie podpór.
Budowa S3 pod Bolkowem idzie zgodnie z planem. Ostatnie tygodnie drogowcy poświęcili m.in. na wykonywanie nasypów, osuszanie ich, zbrojenie segmentów mostowych, czy wykonywanie podpór. GDDKiA
Udostępnij:
Budowa S3 pod Bolkowem idzie zgodnie z planem. Ostatnie tygodnie drogowcy poświęcili m.in. na wykonywanie nasypów, osuszanie ich, zbrojenie segmentów mostowych, czy wykonywanie podpór.

Budowa drogi ekspresowej S3 - odcinek od Bolkowa do Kamiennej Góry

Dziś przyglądamy się odcinkowi drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląskiem, który powstaje między Bolkowem, a Kamienną Górą. To nieco ponad 16 kilometrów drogi w ciągu której powstaną jedne z największych tuneli w kraju. Ich drążenie pochłonęło pokaźną część budżetu, który zamknie się kwotą ponad 1,5 mld złotych.

Zdjęcia w galerii przedstawiają zadanie III powstającego odcinka S3 (Legnica-Lubawka) od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), o długości ok. 16,1 km.

Odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa dolnośląskiego, w powiatach: jaworskim, wałbrzyskim i kamieniogórskim, na terenach gmin: Bolków, Stare Bogaczowice, Czarny Bór, Marciszów i Kamienna Góra.

S3 na Dolnym Śląsku - główne cele inwestycji

  • Ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego;
  • Skomunikowanie terenów przygranicznych, poprzez autostradę A4 i sieć dróg ekspresowych, z centralną Polską;
  • Poprawa warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu;
  • Wyeliminowanie zagrożeń związanych z użytkowaniem okolicznych pól i posesji;
  • Zmniejszenie oddziaływania transportu drogowego na środowisko;
  • Dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 kN na oś;
  • Zwiększenie komfortu życia i bezpieczeństwa okolicznych mieszkańców;
  • Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z małych miejscowości, tak jak np. Marciszów, Dębrznik.

S3 pod Bolkowem - najważniejsze terminy

Podpisanie Umowy z Wykonawcą: 17 października 2018 r.
Podpisanie Umowy z Konsultantem: 31 października 2018 r.
Wartość Kontraktu: 1 249 477 226,50 zł (netto)
1 536 856 988,60 zł (brutto)

Planowany termin zakończenia robót budowlanych przewidziany jest na II połowę 2023 r.

Dwa tunele na S3

W ramach inwestycji poowstaną m.in. dwa dwunawowe tunele drogowe - tunel TS-26 o długości ok. 2300 m, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice oraz tunel TS-32 o długości ok. 320 m niedaleko miejscowości Gostków. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR i PORR Bau.

Budowa S3 pod Bolkowem idzie zgodnie z planem. Ostatnie tygodnie drogowcy poświęcili m.in. na wykonywanie nasypów, osuszanie ich, zbrojenie segmentów mostowych, czy wykonywanie podpór.

Budowa S3 na Dolnym Śląsku. Pod Bolkowem powstają gigantyczn...

To tu powstaje nowy odcinek S3:

ZOBACZ TAKŻE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rośnie poczucie zagrożenia cyberprzestępczością

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie