Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa nowych mostów we Wrocławiu na półmetku. Ruszyły tam bardzo ważne prace, nie obyło się bez niespodzianek [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Zobacz najnowsze zdjęcia z prac prowadzonych na nowych mostach Chrobrego - posługuj się strzałkami lub gestami, aby przejść dalej
Zobacz najnowsze zdjęcia z prac prowadzonych na nowych mostach Chrobrego - posługuj się strzałkami lub gestami, aby przejść dalej Paweł Relikowski / Polska Press
Nowe mosty Chrobrego, które połączą Sępolno i Swojczyce wkroczyły w zaawansowany etap prac. W czwartek (22 grudnia) rozpoczęło się betonowanie konstrukcji. Nie obyło się bez przykrych niespodzianek.

Mosty Chrobrego we Wrocławiu to dwie przeprawy tworzące jedną całość: most północny nad Kanałem Żeglugowym o długości 53 metrów i most południowy nad Kanałem Powodziowym o długości 153 metrów.

W czwartek (22 grudnia) rozpoczęło się betonowanie stalowej konstrukcji mostu nad Kanałem Żeglugowym. Budowlańcy wyleją łącznie tam aż 510 metrów sześciennych betonu. Betonowanie płyty pomostowej zakończy się w ten sam dzień. Jednocześnie powstaje druga konstrukcja nad Kanałem Powodziowym.

Krzysztof Świercz, rzecznik prasowy spółki Wrocławskie Inwestycje, informuje, że wykonawcę czekają także dodatkowe, niezaplanowane prace. Po roztopieniu śniegu na ul. Mickiewicza od strony Sępolna zapadła się bowiem dopiero co ułożona nawierzchnia. Korzystali z niej już kierowcy.

- Stan nawierzchni w znacznym stopniu pogorszył się po mrozach i odwilżach. Nakazaliśmy wykonawcy, aby niezwłocznie poprawił nawierzchnię na fragmencie dojazdu do mostu. Ma ułożyć na nowo masę bitumiczną – mówi Krzysztof Świercz, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Rzecznik dodaje, że podczas jednodniowych prac nie będzie utrudnień ruchu, wykonawca poprawi nawierzchnię nocą.

Nowe mosty Chrobrego zastąpią starą przeprawę znajdującą się kilkadziesiąt metrów dalej. Zostanie ona prawdopodobnie wyburzona. Wyeksploatowane mosty są w złym stanie, dodatkowo ich nośność to tylko 15 ton. Nowe mosty będą miały nośność 50 ton, co pozwoli na utrzymanie wagi jadących tam tramwajów. Oprócz jezdni, na płycie pomostowej położone zostanie torowisko dla nowej trasy na Swojczyce.

Koniec budowy przewidziano na 23 kwiecień 2023 r. Wykonawcą prac jest firma Trakcja PRKil S.A., koszt inwestycji wynosi blisko 70 mln zł.

Zobaczcie najnowsze zdjęcia z budowy mostów Chrobrego:

WIĘCEJ INFORMACJI I PORAD NA ŚWIĘTA ZNAJDZIESZ

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska