Budowa alei Wielkiej Wyspy. Zobacz co się tam teraz dzieje [ZDJĘCIA]

RP
Pod koniec zeszłego roku rozpoczęły się prace przy drodze, która połączy osiedle Krzyki z Biskupinem i Sępolnem. Wyczekiwana inwestycja znacznie ułatwi mieszkańcom Wielkiej Wyspy komunikacje z centrum. Wykonawca firma Banimex ma dokładnie 26 miesięcy (bez miesięcy zimowych) na przeprowadzenie prac. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na 2023 rok.

Aleja Wielkiej Wyspy to duże założenie komunikacyjne. Trasa dwupasmowa, po jednym pasie w każdą stronę, połączy ulicę Armii Krajowej z ulicą Mickiewicza. W sumie to odległość około 3,4 kilometra - może się wydawać, że to krótki odcinek, jednak po drodze znajdują się dwie rzeki: Odra i Oława. Te konstrukcje będą stanowić najbardziej skomplikowaną część inwestycji.

- Największy, bo ponad 700-metrowy, most powstanie nad Odrą. Będzie również most nad rzeką Oławą o długości ponad 350 metrów. Na każdym z nich zaplanowane są chodniki i ścieżki rowerowe. Konieczna będzie także rozbudowa wiaduktu nad ul. Krakowską i budowa takich obiektów nad ulicami: Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

W sumie oprócz jezdni powstanie 12,5 kilometrów chodników oraz 9,5 kilometrów ścieżek rowerowych.

- Na pewno droga ta nie stanie się kolejną obwodnicą dla Wrocławia, dlatego właśnie nie pojadą tędy samochody ciężarowe. Nie oznacza to jednak, że mosty, które powstaną, będą miały obniżoną nośność. Wręcz przeciwnie., w założeniu Aleja jest trasą ruchu dla samochodów osobowych, komunikacji miejskiej (autobusów), służb, pieszych i rowerzystów – dodaje Krzysztof Świercz.

Historia trasy jest długa i sięga jeszcze czasów niemieckich. Oprócz poprawienia komunikacji Wielkiej Wyspy, wrocławianie zyskają malownicze trasy rowerowe i spacerowe. Z uwzględnieniem tego aspektu na mostach zaprojektowano tzw. wykusze, czyli miejsca lekko wysunięte z których będzie można podziwiać okoliczną przyrodę.

Cała inwestycja pochłonie 234 miliony złotych.

Bodnar nie może pełnić funkcji RPO

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Kontynuacja obwodnicy z jednym pasem ruchu ...

G
Gość
5 lutego, 11:02, Gość:

Gdzie ten ruch ze skrzyżowania z Mickiewicza będzie dalej kierowany?

To nie jest obwodnica.

To dojazd dla mieszkanców Wielkiej Wyspy

Bedą nowe mosty na Swojczyce

W przyszłości może powstanie most na końcu Rózyckiego to ruch wzrośnie

j
jaja

Dzieje się krzaki wycieli itp ...

G
Gość

Gdzie ten ruch ze skrzyżowania z Mickiewicza będzie dalej kierowany?

G
Gość
4 lutego, 20:03, Rafał:

Super tylko czego taki wąski 😭

4 lutego, 21:24, Gość:

aby nie gnac

5 lutego, 09:18, Caro:

A co ma szerokość jezdni wspólnego z prędkością?

W nocy, jak będzie pusto, będzie można i tak gnać. W dzień jedna niewielka awaria, stłuczka czy remont zablokują cały most.

Ty serio czy udajesz?

Na całym świecie zwęża się jezdnia dla uspokojenia ruchu.

Zbędne są wtedy progi spowalniające i radary

Ta droga prowadzona pod oknami mieszkanców którzy ją latami blokowali, nie może mieć parametrów obwodnicy ściagającej na siebie tranzyt ciężarowy

Liczbę aut należy zmniejszyć do poziomu jaki jest u naszych sąsiadów w berlinie czy Kopenhadze czyli 2-3 razy

W ciągu 7 lat już mieszkańcy pozbyli się 29% aut.

Niestety na to miejsce wjeżdża codziennie ćwierć miliona aut najeźdźców co się brzydzą dojeżdżać pociągami i PKS-em

Od marca Wrocław będzie objęty Strefa Płatnego Parkowania to się najeźdźców pozbędziemy.

Przez wieku do ok1808 roku Wrocław bronił sie przed najeźdźcami za pomocą wysokich murów.

Żaden wozak za wyjątkiem dni targowych nie był wpuszczany do miasta a sam wjazd obarczony był wysokim mytem

Dzięki temu na drogach było mniej góuwna.

Teraz gówno końskie zamieniono na blachosmrody to syf oraz smród gorszy niż koński

G
Gość

Malownicze trasy rowerowe???? Malowniczo jest tam jeszcze teraz...

C
Caro
4 lutego, 20:03, Rafał:

Super tylko czego taki wąski 😭

4 lutego, 21:24, Gość:

aby nie gnac

A co ma szerokość jezdni wspólnego z prędkością?

W nocy, jak będzie pusto, będzie można i tak gnać. W dzień jedna niewielka awaria, stłuczka czy remont zablokują cały most.

G
Gość

I dalej od Mickiewicz, którą powinni przebudować, przez nowe mosty Chrobrego, ul. Mydlaną i nowym łącznikiem do ul. Kiełczowskiej i alei Sobieskiego.

G
Gość
4 lutego, 20:49, Gość:

- Na pewno droga ta nie stanie się kolejną obwodnicą dla Wrocławia, dlatego właśnie nie pojadą tędy samochody ciężarowe.

Obwodnica śródmiejska

Wrocław buduje tę drogę od 100 lat! W końcu się uda?

https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-buduje-te-droge-od-100-lat-w-koncu-sie-uda/ar/9830190

Tamten artykuł ukazał się prawie 5 lat temu. Od tego czasu zmieniła się koncepcja budowy i funkcji tej drogi.

G
Gość
4 lutego, 20:03, Rafał:

Super tylko czego taki wąski 😭

aby nie gnac

G
Gość

Czyli zakaz jazdy samochodów ciężarowych po mieście, tylko obwodnicą AOW i Wschodnią

G
Gość

- Na pewno droga ta nie stanie się kolejną obwodnicą dla Wrocławia, dlatego właśnie nie pojadą tędy samochody ciężarowe.

Obwodnica śródmiejska

Wrocław buduje tę drogę od 100 lat! W końcu się uda?

https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-buduje-te-droge-od-100-lat-w-koncu-sie-uda/ar/9830190

R
Rafał

Super tylko czego taki wąski 😭

Dodaj ogłoszenie