Gdy pod konie czerwca Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A., która startowała w przetargu na budowę Alei Wielkiej Wyspy i Mostu Wschodniego, wydawało się, że już nic nie stanie na przeszkodzie, aby zbudować drogę.
Pomimo prawomocnego wyroku do podpisania umowy jednak nie doszło. Kobylarnia przysłała do magistratu pismo, w którym wskazała, że zwycięska oferta konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud zawiera błędy formalne. Jakie konkretnie? Zdaniem przedstawicieli Kobylarni, osoby wskazane na kierownika budowy i kierownika robót budowlanych nie spełniały kryteriów przetargu, czyli nie posiadały doświadczenia na tych stanowiskach. Wcześniej Kobylarnia, w swoim odwołaniu do KIO nie podniosła tego argumentu.
– Nie chcieliśmy rozpisywać przetargu od nowa, więc zdecydowaliśmy się cofnąć o krok w postępowaniu, unieważnić wybór ofert i wezwać zwycięskie konsorcjum do uzupełnienia dokumentów – tłumaczy Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Konsorcjum Banimex - Azi-Bud zmieniło kierownika budowy i ponownie wygrało przetarg. To jednak wydłużyło procedury o kolejne dwa miesiące, ponieważ pozostali oferenci znów mają czas na składanie odwołań. Jak poinformował Artur Stoiński z biura prasowego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A, spółka najprawdopodobniej złoży odwołanie. Ma na to czas do przyszłej środy 22 sierpnia.
– Analizujemy dokumenty i to, czy ruch miasta o ponownym wyborze wykonawcy był zgodny z prawem. Prawdopodobnie złożymy w tej sprawie ponowne odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej – informuje Stoiński.
Wykonawca na zaprojektowanie i budowę Alei Wielkiej Wyspy razem z Mostem Wschodnim będzie miał 43 miesiące, czyli 3,5 roku. Stworzenie projektu zajmie 13 miesięcy, więc prawie powinny rozpocząć się jesienią przyszłego roku. Droga zostanie oddana do użytku w 2022 roku.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała 3,8 km i połączy al. Armii Krajowej z ulicą Olszewskiego na Biskupinie oraz Dembowskiego i Mickiewicza na Sępolnie. Dzięki niej dojazd z ul. Krakowskiej do zoo zajmie trzy minuty, a na Stadion Olimpijski pięć. Na prawie całej długości droga będzie miała jeden pas ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem będą okolice skrzyżowań, gdzie powstaną dodatkowe pasy do skrętów. Wiadukt nad ulicą Krakowską zostanie rozbudowany, powstaną też nowe wiadukty nad ul. Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Wzdłuż Alei Wielkiej Wyspy powstaną także chodniki i drogi rowerowe.
Jeśli ostatecznie uprawomocni się wybór konsorcjum firm Banimex - Azi-Bud, zaprojektowanie i budowa Alei Wielkiej Wyspy i Mostu Wschodniego będzie kosztowała miasto 231 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?