Budowa Alei Wielkiej Wyspy wstrzymana. Znów są problemy

Marcin KaźmierczakZaktualizowano 
To wyjątkowo pechowa inwestycja. Po serii protestów, które opóźniły budowę Alei Wielkiej Wyspy o kilka lat, jeszcze przed kilkoma tygodniami wydawało się że nie ma już przeszkód by budować drogę która połączy okolice Stadionu Olimpijskiego z al. Armii Krajowej. Spółka Wrocławskie Inwestycje, pomimo pozytywnego orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej unieważniła wybór wykonawcy, który zaprojektuje i wybuduje Aleję Wielkiej Wyspy. Drugi z oferentów złożył kolejne odwołanie, wskazując błędy formalne zwycięskiej oferty. Efekt? Inwestycję wstrzymano. Budowa opóźni się co najmniej o kolejne dwa miesiące.

Gdy pod konie czerwca Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A., która startowała w przetargu na budowę Alei Wielkiej Wyspy i Mostu Wschodniego, wydawało się, że już nic nie stanie na przeszkodzie, aby zbudować drogę.

Pomimo prawomocnego wyroku do podpisania umowy jednak nie doszło. Kobylarnia przysłała do magistratu pismo, w którym wskazała, że zwycięska oferta konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud zawiera błędy formalne. Jakie konkretnie? Zdaniem przedstawicieli Kobylarni, osoby wskazane na kierownika budowy i kierownika robót budowlanych nie spełniały kryteriów przetargu, czyli nie posiadały doświadczenia na tych stanowiskach. Wcześniej Kobylarnia, w swoim odwołaniu do KIO nie podniosła tego argumentu.
– Nie chcieliśmy rozpisywać przetargu od nowa, więc zdecydowaliśmy się cofnąć o krok w postępowaniu, unieważnić wybór ofert i wezwać zwycięskie konsorcjum do uzupełnienia dokumentów – tłumaczy Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.

Konsorcjum Banimex - Azi-Bud zmieniło kierownika budowy i ponownie wygrało przetarg. To jednak wydłużyło procedury o kolejne dwa miesiące, ponieważ pozostali oferenci znów mają czas na składanie odwołań. Jak poinformował Artur Stoiński z biura prasowego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A, spółka najprawdopodobniej złoży odwołanie. Ma na to czas do przyszłej środy 22 sierpnia.
– Analizujemy dokumenty i to, czy ruch miasta o ponownym wyborze wykonawcy był zgodny z prawem. Prawdopodobnie złożymy w tej sprawie ponowne odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej – informuje Stoiński.

Wykonawca na zaprojektowanie i budowę Alei Wielkiej Wyspy razem z Mostem Wschodnim będzie miał 43 miesiące, czyli 3,5 roku. Stworzenie projektu zajmie 13 miesięcy, więc prawie powinny rozpocząć się jesienią przyszłego roku. Droga zostanie oddana do użytku w 2022 roku.

Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała 3,8 km i połączy al. Armii Krajowej z ulicą Olszewskiego na Biskupinie oraz Dembowskiego i Mickiewicza na Sępolnie. Dzięki niej dojazd z ul. Krakowskiej do zoo zajmie trzy minuty, a na Stadion Olimpijski pięć. Na prawie całej długości droga będzie miała jeden pas ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem będą okolice skrzyżowań, gdzie powstaną dodatkowe pasy do skrętów. Wiadukt nad ulicą Krakowską zostanie rozbudowany, powstaną też nowe wiadukty nad ul. Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Wzdłuż Alei Wielkiej Wyspy powstaną także chodniki i drogi rowerowe.

Jeśli ostatecznie uprawomocni się wybór konsorcjum firm Banimex - Azi-Bud, zaprojektowanie i budowa Alei Wielkiej Wyspy i Mostu Wschodniego będzie kosztowała miasto 231 mln zł.

polecane: FLESZ: Niebawem zmiana czasu, jedna z ostatnich

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 156

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

W
Woj

Do "kuamać" Tak prymitywnego komentarza jak żyję nie czytałem. Człowieku ponad 40 lat temu planowano tę drogę, tylko paru cwanych idiotów z ul. 9.Mają i Chełmońskiego wspieranych przez KS. Golca blokowało inwestycję.

C
Cheemi

Ponieważ Wy mieszkańcy wielkiej wyspy pogarszacie bytowanie mieszkańców np. placu grunwaldzkiego.

K
Kuamać

STOP dla tej inwestycji!!! Dlaczego ludzie którzy tam mieszkają mają poprawić bytowanie tym którzy się wybudowali na obrzeżach czy też okolicach. Przecież wiedzieli gdzie się lokują i jakie będą mieli problemy komunikacyjne - ich wybór. To teraz inni mają cierpieć, bo tumany nie myślały i płaczą, że stoją w korkach ! A sprzedać te Wasze domki i kupić sobie gdzieś bliżej a nie wpychać głłpie inwestycje do zielonej oazy! STOP !!!

S
Sępolniak

Psy się gryzą o kasę, a robota stoi. "A to Polska właśnie".
Ustawa i przetargach to nieporozumienie. Nie po raz pierwszy to widać.

i
ixipixi

Drzewa pewnie też byś wyciął dla tej swojej konkretnej arteriel.
Aby szybciej zapindalać swoją skredytowaną mega nowoczesną maszyną do swojej niewolniczej roboty. W sypialni postaw sobie VW i arterial z tunelami i wiaduktami (jak w USA)

i
ixipixi

Piękne było Sępolno. Kiedyś...
Jednak już czas sprzedawać za grubą kasiorę tamtejsze nieruchomości, które mają jeszcze pozorny prestiż i mit lokalizacji w zielonej dzielnicy Wrocławia. Najlepiej różnym lemingom, słoikom i bezmózgiej masie pracującej miast i wsi. Oni wręcz kochają mieszkać na środku autostrady! Albo w developerce, gdzie można słyszeć pierdnięcie sąsiada z blockhausu vis a vis...

x
x

Jak było za rządów PO.

m
marek

Albo cie poyebało albo jesteś z PO

Q
QQQ

Ten odcinek powinien być w standardize drogi expresowej + wydzielone miejsce w przyszłości na tramwaj. Takie wiochmeńskie rozwiązania to sobie można budować na wsiach a nie w tak duzym mieście gdzie potrzeba skomunikowania dwóch częsći miasta konnkretną arterial a nie taka podpierdułką!!!!! Popatrzcie jak buduje Krakow (tunele, wiadukty jak z USA, Gdańsk czy Poznań nie mówiąc o Warszawie!!!! A Wrocław stawian na rozwiązania komunikacyjne jakby ruch samochodowy był z lat 60 czy 70-tych!!!!!!!

r
rei

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Właściwie o ich brak. Czym później inwestycja zastartuje tym później później będzie za nią rachunek dla miasta. Gorzej dla mieszkańców którzy mogą popatrzyć na stadion miejski, poczytać repertuar NFM i postać w korkach, pojeździć konstalami i pozastanawiac się kiedy mosty Chrobrego się zawalą jak wiadukt w Genui...

a
asd

większe korki, a zamiast po jednym pasie w każdą stronę moizna zrobić rch whadłowy i korki się zmniejszą.

s
sa

spowalniania ruchu wyznawana przez wadzunię.

b
buba

niedrogo by było,
taniej, niż te dziesięć miliardów, na które zadłużył nasze miasto

L
Lolek

.. to Aleja Wielkiej Wyspy to tramwaj na Popowice to tu, to tam, a tymczasem przyjdzie wrzesień i wszyscy staną w jednym wielkim korku. No i otworzą w tym czasie sobie GWr i popatrzą se na piękne trasy na obrazkach.

L
Lolek.

to co się dzieje w tym mieście z całą komunikacją.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3