Budowa Alei Wielkiej Wyspy wstrzymana. Znów są problemy

    Budowa Alei Wielkiej Wyspy wstrzymana. Znów są problemy

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Budowa Alei Wielkiej Wyspy wstrzymana. Znów są problemy
    1/5
    przejdź do galerii
    To wyjątkowo pechowa inwestycja. Po serii protestów, które opóźniły budowę Alei Wielkiej Wyspy o kilka lat, jeszcze przed kilkoma tygodniami wydawało się że nie ma już przeszkód by budować drogę która połączy okolice Stadionu Olimpijskiego z al. Armii Krajowej. Spółka Wrocławskie Inwestycje, pomimo pozytywnego orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej unieważniła wybór wykonawcy, który zaprojektuje i wybuduje Aleję Wielkiej Wyspy. Drugi z oferentów złożył kolejne odwołanie, wskazując błędy formalne zwycięskiej oferty. Efekt? Inwestycję wstrzymano. Budowa opóźni się co najmniej o kolejne dwa miesiące.
    Gdy pod konie czerwca Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A., która startowała w przetargu na budowę Alei Wielkiej Wyspy i Mostu Wschodniego, wydawało się, że już nic nie stanie na przeszkodzie, aby zbudować drogę.

    Pomimo prawomocnego wyroku do podpisania umowy jednak nie doszło. Kobylarnia przysłała do magistratu pismo, w którym wskazała, że zwycięska oferta konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud zawiera błędy formalne.
    Jakie konkretnie? Zdaniem przedstawicieli Kobylarni, osoby wskazane na kierownika budowy i kierownika robót budowlanych nie spełniały kryteriów przetargu, czyli nie posiadały doświadczenia na tych stanowiskach. Wcześniej Kobylarnia, w swoim odwołaniu do KIO nie podniosła tego argumentu.
    – Nie chcieliśmy rozpisywać przetargu od nowa, więc zdecydowaliśmy się cofnąć o krok w postępowaniu, unieważnić wybór ofert i wezwać zwycięskie konsorcjum do uzupełnienia dokumentów – tłumaczy Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.

    Konsorcjum Banimex - Azi-Bud zmieniło kierownika budowy i ponownie wygrało przetarg. To jednak wydłużyło procedury o kolejne dwa miesiące, ponieważ pozostali oferenci znów mają czas na składanie odwołań. Jak poinformował Artur Stoiński z biura prasowego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A, spółka najprawdopodobniej złoży odwołanie. Ma na to czas do przyszłej środy 22 sierpnia.
    – Analizujemy dokumenty i to, czy ruch miasta o ponownym wyborze wykonawcy był zgodny z prawem. Prawdopodobnie złożymy w tej sprawie ponowne odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej – informuje Stoiński.

    Wykonawca na zaprojektowanie i budowę Alei Wielkiej Wyspy razem z Mostem Wschodnim będzie miał 43 miesiące, czyli 3,5 roku. Stworzenie projektu zajmie 13 miesięcy, więc prawie powinny rozpocząć się jesienią przyszłego roku. Droga zostanie oddana do użytku w 2022 roku.

    Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała 3,8 km i połączy al. Armii Krajowej z ulicą Olszewskiego na Biskupinie oraz Dembowskiego i Mickiewicza na Sępolnie. Dzięki niej dojazd z ul. Krakowskiej do zoo zajmie trzy minuty, a na Stadion Olimpijski pięć. Na prawie całej długości droga będzie miała jeden pas ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem będą okolice skrzyżowań, gdzie powstaną dodatkowe pasy do skrętów. Wiadukt nad ulicą Krakowską zostanie rozbudowany, powstaną też nowe wiadukty nad ul. Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Wzdłuż Alei Wielkiej Wyspy powstaną także chodniki i drogi rowerowe.

    Jeśli ostatecznie uprawomocni się wybór konsorcjum firm Banimex - Azi-Bud, zaprojektowanie i budowa Alei Wielkiej Wyspy i Mostu Wschodniego będzie kosztowała miasto 231 mln zł.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (159)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    STOP - aleja wielkiej wyspy Wrocław

    Kuamać (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 8

    STOP dla tej inwestycji!!! Dlaczego ludzie którzy tam mieszkają mają poprawić bytowanie tym którzy się wybudowali na obrzeżach czy też okolicach. Przecież wiedzieli gdzie się lokują i jakie będą...rozwiń całość

    STOP dla tej inwestycji!!! Dlaczego ludzie którzy tam mieszkają mają poprawić bytowanie tym którzy się wybudowali na obrzeżach czy też okolicach. Przecież wiedzieli gdzie się lokują i jakie będą mieli problemy komunikacyjne - ich wybór. To teraz inni mają cierpieć, bo tumany nie myślały i płaczą, że stoją w korkach ! A sprzedać te Wasze domki i kupić sobie gdzieś bliżej a nie wpychać głłpie inwestycje do zielonej oazy! STOP !!! zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Re: Stop

    Cheemi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Ponieważ Wy mieszkańcy wielkiej wyspy pogarszacie bytowanie mieszkańców np. placu grunwaldzkiego.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Idzie wojsko Aleją, co przystaną to ....

    Sępolniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Psy się gryzą o kasę, a robota stoi. "A to Polska właśnie".
    Ustawa i przetargach to nieporozumienie. Nie po raz pierwszy to widać.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Piękne było Sępolno.Kiedyś...

    ixipixi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

    Piękne było Sępolno. Kiedyś...
    Jednak już czas sprzedawać za grubą kasiorę tamtejsze nieruchomości, które mają jeszcze pozorny prestiż i mit lokalizacji w zielonej dzielnicy Wrocławia. Najlepiej...rozwiń całość

    Piękne było Sępolno. Kiedyś...
    Jednak już czas sprzedawać za grubą kasiorę tamtejsze nieruchomości, które mają jeszcze pozorny prestiż i mit lokalizacji w zielonej dzielnicy Wrocławia. Najlepiej różnym lemingom, słoikom i bezmózgiej masie pracującej miast i wsi. Oni wręcz kochają mieszkać na środku autostrady! Albo w developerce, gdzie można słyszeć pierdnięcie sąsiada z blockhausu vis a vis...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    2x2 + miejsce na tramwaj

    QQQ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

    Ten odcinek powinien być w standardize drogi expresowej + wydzielone miejsce w przyszłości na tramwaj. Takie wiochmeńskie rozwiązania to sobie można budować na wsiach a nie w tak duzym mieście...rozwiń całość

    Ten odcinek powinien być w standardize drogi expresowej + wydzielone miejsce w przyszłości na tramwaj. Takie wiochmeńskie rozwiązania to sobie można budować na wsiach a nie w tak duzym mieście gdzie potrzeba skomunikowania dwóch częsći miasta konnkretną arterial a nie taka podpierdułką!!!!! Popatrzcie jak buduje Krakow (tunele, wiadukty jak z USA, Gdańsk czy Poznań nie mówiąc o Warszawie!!!! A Wrocław stawian na rozwiązania komunikacyjne jakby ruch samochodowy był z lat 60 czy 70-tych!!!!!!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A w sypialni postaw sobie VW i arterial do WC

    ixipixi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Drzewa pewnie też byś wyciął dla tej swojej konkretnej arteriel.
    Aby szybciej zapindalać swoją skredytowaną mega nowoczesną maszyną do swojej niewolniczej roboty. W sypialni postaw sobie VW i...rozwiń całość

    Drzewa pewnie też byś wyciął dla tej swojej konkretnej arteriel.
    Aby szybciej zapindalać swoją skredytowaną mega nowoczesną maszyną do swojej niewolniczej roboty. W sypialni postaw sobie VW i arterial z tunelami i wiaduktami (jak w USA)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jak nie wiadomo o co chodzi

    rei (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Właściwie o ich brak. Czym później inwestycja zastartuje tym później później będzie za nią rachunek dla miasta. Gorzej dla mieszkańców którzy...rozwiń całość

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Właściwie o ich brak. Czym później inwestycja zastartuje tym później później będzie za nią rachunek dla miasta. Gorzej dla mieszkańców którzy mogą popatrzyć na stadion miejski, poczytać repertuar NFM i postać w korkach, pojeździć konstalami i pozastanawiac się kiedy mosty Chrobrego się zawalą jak wiadukt w Genui...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Oczywiście, że staną w korku bo w końcu przecież mamy swiatłą ideę

    sa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    spowalniania ruchu wyznawana przez wadzunię.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tylko wizualizacje co chwila..

    Lolek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16

    .. to Aleja Wielkiej Wyspy to tramwaj na Popowice to tu, to tam, a tymczasem przyjdzie wrzesień i wszyscy staną w jednym wielkim korku. No i otworzą w tym czasie sobie GWr i popatrzą se na piękne...rozwiń całość

    .. to Aleja Wielkiej Wyspy to tramwaj na Popowice to tu, to tam, a tymczasem przyjdzie wrzesień i wszyscy staną w jednym wielkim korku. No i otworzą w tym czasie sobie GWr i popatrzą se na piękne trasy na obrazkach.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    powinniśmy durniowi z mikstatu zafundować wirtualne miasto do zabawy

    buba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    niedrogo by było,
    taniej, niż te dziesięć miliardów, na które zadłużył nasze miasto

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kabaret jeden wielki

    Lolek. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    to co się dzieje w tym mieście z całą komunikacją.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jaka piękna "aleja", na miarę małomiasteczkowych kompleksów Dutkiewicza.

    pokaż mi swego prezydenta, powiem ci kim jesteś (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 1

    Jaki prezydent takie inwestycje w mieście liczącym około 700 tysięcy mieszkańców.
    Ile nas kosztowały liczne wizualizacje tej "alei"? Liczne bo przecież podczas kolejnych kampanii wyborczych...rozwiń całość

    Jaki prezydent takie inwestycje w mieście liczącym około 700 tysięcy mieszkańców.
    Ile nas kosztowały liczne wizualizacje tej "alei"? Liczne bo przecież podczas kolejnych kampanii wyborczych "aleja" była kaszaneczką wyborczą Dutkiewicza. Każda następna wersja wizualizacji i obietnica miała mniej pasów.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A ile pasów ma mieć ta aleja w każdą stronę?

    adsf (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    ???


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ech

    b. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 12

    Tyle, ile trzeba. Spodziewasz się ruchu na Biskupin wymagającego dwóch pasów?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    -

    KZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    A proszę przeczytać w artykule


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tak sie tylko zapytałem bo sobie pomyslałem, że im więcej pasów tym

    asd (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    większe korki, a zamiast po jednym pasie w każdą stronę moizna zrobić rch whadłowy i korki się zmniejszą.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Polecane

    Mistrzowie Handlu - trwa GŁOSOWANIE!

    Mistrzowie Handlu - trwa GŁOSOWANIE!

    Oto najpiękniejsze koty Wrocławia

    Oto najpiękniejsze koty Wrocławia

    Koniec z wojnami o pilota. Więcej telewizji i smartfon w prezencie w Orange Love

    Koniec z wojnami o pilota. Więcej telewizji i smartfon w prezencie w Orange Love

    Estakada na pl. Społecznym będzie zburzona

    Estakada na pl. Społecznym będzie zburzona