Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Alei Wielkiej Wyspy nabiera tempa. Co tam się teraz dzieje? [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Budowa Alei Wielkiej Wyspy robi wrażenie. Obecnie najwięcej dzieje sitę w okolicy rzeki Oławy i na wysokości ul. Wilczej od strony ul. Krakowskiej. Zobacz na zdjęciach postęp prac tej ogromnej inwestycji. Po galerii poruszaj się za pomocą gestów, strzałek lub myszki
Budowa Alei Wielkiej Wyspy robi wrażenie. Obecnie najwięcej dzieje sitę w okolicy rzeki Oławy i na wysokości ul. Wilczej od strony ul. Krakowskiej. Zobacz na zdjęciach postęp prac tej ogromnej inwestycji. Po galerii poruszaj się za pomocą gestów, strzałek lub myszki Paweł Relikowski / Polska Press
Dzieje się na budowie Alei Wielkiej Wyspy. Przy moście nad Oławą tymczasowo wbite zostały pale pod konstrukcję mostu. Od strony ul. Krakowskiej przygotowywana jest natomiast część nośna dla tej 350-metrowej przeprawy, która będzie oszalowana.

Elementy stalowe dla mostu nad rzeką Oławą przyjadą do Wrocławia z Zagłębia Dąbrowskiego jeszcze w tym roku. Cała konstrukcja zostanie wmontowana do elementu, który właśnie zostaje przygotowywany.

Jednocześnie prowadzone są prace drogowe przy ul. Krakowskiej i Wilczej. Przygotowywana jest tam nawierzchnia pod układanie masy bitumicznej w kwietniu. Rozbudowywany łącznik od Krakowskiej w kierunku AWW będzie najazdem, zaczynającym wjazd na budowaną aleję. Ponadto na ul. Dembowskiego (to już teren Wielkiej Wyspy) w znacznym stopniu zostały wykonane prace sieciowe na dłuższym fragmencie jezdni.

- Po wykonaniu nawierzchni ul. Dembowskiego, zajmiemy się pracami związanymi z przebudową drugiej części jezdni. Co za tym idzie, wahadło zostanie przełożone z jednego fragmentu ul. Dembowskiego na drugi - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Kolejnym zadaniem jest budowa mostu nad Odrą o długości 700 metrów. Przeprawa ma łączyć okolice ul. Międzyrzeckiej z Dąbiem i Biskupinem. Tam przygotowywane są pierwsze elementy układu nawisowego, które zostały zabetonowane.

- Jeszcze w tym tygodniu jeszcze odbędzie się betonowanie wózków od strony Dąbia i Biskupina. Tym samym będziemy zbliżać do siebie konstrukcję nawisową. Jeżeli pójdzie zgodnie z planem, dwa brzegi Odry zostaną połączone jeszcze w tym roku - dodaje Krzysztof Świercz.

Oprócz dwóch większych mostów budowany będzie jeszcze mały wiadukt na wysokości ul. Wittiga. Na całej budowie trwają prace sieciowe, kanalizacyjne, czy przy budowie przepustów dla płazów na wysokości ul. Kosiby na Biskupinie.

Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników, 9,5 km ścieżek rowerowych, dwa mosty nad Odrą i Oławą. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza. Konieczna będzie przebudowa wiaduktu przy al. Armii Krajowej, gdzie Aleja Wielkiej Wyspy połączy się z obwodnicą śródmiejską. Koszt inwestycji to około 234 mln zł. Nową trasą pojedziemy w 2023 roku.

Budowa Alei Wielkiej Wyspy robi wrażenie. Obecnie najwięcej dzieje sitę w okolicy rzeki Oławy i na wysokości ul. Wilczej od strony ul. Krakowskiej. Zobacz na zdjęciach postęp prac tej ogromnej inwestycji. Po galerii poruszaj się za pomocą gestów, strzałek lub myszki

Budowa Alei Wielkiej Wyspy nabiera tempa. Co tam się teraz d...

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska