Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Black Friday. Poznaj swoje prawa [BLACK FRIDAY 23.11.2018 ZWROT TOWARU, REKLAMACJA BLACK FRIDAY]

sz
Black Friday Poznaj swoje prawa. W piątek, 23 listopada Black Friday – dzień wyprzedaży w sklepach, w którym wielu z nas rzuci się w szał zakupów. Warto poznać swoje konsumenckie prawa  [BLACK FRIDAY 23.11.2018 ZWROT TOWARU, REKLAMACJA BLACK FRIDAY]
Black Friday Poznaj swoje prawa. W piątek, 23 listopada Black Friday – dzień wyprzedaży w sklepach, w którym wielu z nas rzuci się w szał zakupów. Warto poznać swoje konsumenckie prawa [BLACK FRIDAY 23.11.2018 ZWROT TOWARU, REKLAMACJA BLACK FRIDAY] Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Black Friday Poznaj swoje prawa. W piątek, 23 listopada Black Friday – dzień wyprzedaży w sklepach, w którym wielu z nas rzuci się w szał zakupów. Warto poznać swoje konsumenckie prawa [BLACK FRIDAY 23.11.2018 ZWROT TOWARU, REKLAMACJA BLACK FRIDAY]

BLACK FRIDAY SKLEPY 23.22 2018

Black Friday już w piątek, 23 listopada 2018 roku. To dzień, kiedy sklepy organizują wyprzedaże. Zwyczaj wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, ale zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Black Friday (Czarny Piątek) obchodzony jest następnego dnia po Święcie Dziękczynienia – w tym roku przypada 23 listopada.

Warto pamiętać, że niezależnie od tego, czy kupujemy towar w cenie promocyjnej, regularnej, u polskiego sprzedawcy, czy też zagranicą, na terenie całej Unii Europejskiej, obowiązują jednolite przepisy konsumenckie.

Black Friday – prawo do reklamacji

Kupując na wyprzedaży masz prawo do reklamacji. Jeżeli produkt ma wadę, zwróć się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia wydania rzeczy. Możesz żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny. Przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeśli wada jest istotna, możesz żądać nawet odstąpienia od umowy. Aby zgłosić reklamację najlepiej posiadać dowód zakupu np. paragon, potwierdzenie przelewu.

Black Friday – czy można oddać towar do sklepu?

Jesteś niezadowolony z zakupów? Chcesz je oddać? Pamiętaj, jeżeli kupujesz stacjonarnie, taka możliwość zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Zapytaj o to przed zakupem. Sprzedawca sam określa warunki – może żądać dołączenia oryginalnego opakowania, metek, a w zamian zaproponować zwrot gotówki, bon podarunkowy lub wymianę towaru.

Jeśli cena przy kasie okaże się wyższa niż na wywieszce na półce lub na metce, masz prawo kupić towar w korzystniejszej dla Ciebie cenie.

Zwróć uwagę na to, czy „promocja” rzeczywiście jest atrakcyjna – czy sprzedawca sztucznie nie podwyższył ceny wyjściowej. Być może w innym sklepie można ten sam produkt kupić taniej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska