Aby wziąć udział w projekcie należy nagrać krótki filmik z prezentacją swojego pomysłu lub usługi, który autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl
Filmik nie powinien być dłuższy niż 3 minuty. Powinien natomiast odpowiadać na poniższe kwestie:
1. co to za projekt/produkt/usługa
2. jakie potrzeby zaspakaja
3. w czym jest innowacyjny
4. jaka jest konkurencja
5. czym się wyróżnia na tle konkurencji
6. do kogo kierujesz projekt/produkt/usługę
7. stopień zaawansowania prac
8. kanały dystrybucji i sprzedaży
9. polityka cenowa
10. dlaczego właśnie Ty powinieneś pojechać z nami do Monachium
W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium – opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu. Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium i Lipsku.
Jurorzy oceniający konkurs będą oceniać filmiki według tych samych kryteriów formalnych, natomiast każdy z nich będzie zwracał dodatkowo uwagę na elementy bliskie ich doświadczeniom. Dariusz Żuk szczególnie będzie zwracał uwagę na skalowalność projektu i jego potencjał globalnej ekspansji. Jego zdaniem bardzo ważne są dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia teamu tworzącego dany startup.
- W procesie oceny projektów konkursowych szczególną uwagę zwrócę na ich innowacyjność i nowatorstwo. Ważne, aby pomysły uczestników były przemyślane i możliwe do realizacji z biznesowego punktu widzenia. Nieodzownym składnikiem powodzenia są również pasja i zaangażowanie w realizowany projekt – podkreśla Edward Tomasz Połaski, prezes Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Mazowieckiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości.
Anna Chojnacka, dyrektor Doradztwa Rynkowego w Polsko -Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej (AHK Polska) będzie sprawdzać poziom merytoryczny pomysłodawców.
- Zwrócę uwagę na zaangażowanie członków zespołu, kompleksować rozwiązań oraz wartości jakie niesie użytkownikom produkt czy usługa – podkreśla.
Natomiast dr Grażyna Strzelecka zwróci szczególną uwagę na to, czy oferowany produkt/usługa ma szansę zaistnieć i przebić się na rynku niemieckim. - Ważne dla mnie będzie, czy to propozycja mogąca konkurować z ofertą niemiecką i ofertą międzynarodową na rynku niemieckim. A może wśród nadesłanych filmów znajdzie się coś na tyle innowacyjnego, że okaże się w Niemczech nieznane? Zobaczymy! – opowiada jurorka konkursu.
Dla Polski Niemcy są od ponad 20 lat największym partnerem handlowym. Z punktu widzenia Niemiec Polska znajduje się na 9. miejscu jako odbiorca niemieckich towarów i na 11. pozycji jako eksporter do Niemiec.
Projekt Biznes w Niemczech w internecie:
www.bizneswniemczech.pl
www.facebook.com/BizneswNiemczech
Kontakt:
Justyna Gaj - koordynatorka projektu Biznes w Niemczech
e-mail: [email protected] tel. 0048 – 509 - 216 - 076
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?