Biskupin bez tramwajów. W marcu kolejny remont i utrudnienia (ZOBACZ)

Bartosz Józefiak
Kolejny remont drogi na  Biskupin. W marcu jeszcze większe korki
Kolejny remont drogi na Biskupin. W marcu jeszcze większe korki Maciej Dudzik
Kolejny remont drogi na Biskupin przed nami! Za miesiąc ruszy przebudowa skrzyżowania ulic: Wróblewskiego i Kopernika. Będzie ruch wahadłowy. Czekaja nas spore utrudnienia!

Na początku marca ruszy przebudowa skrzyżowania ulic Wróblewskiego i Kopernika we Wrocławiu. Prawdopodobnie na kilka tygodni zostanie wprowadzony tam ruch wahadłowy. Po Wróblewskiego nie będą jeździły tramwaje. Może spowodować to ogromne korki, zwłaszcza że kilkaset metrów dalej trwa już remont ul. Curie-Skłodowskiej. Kolejny remont w tej okolicy zwiększy kłopoty kierowców.

Przeczytaj także: Chaos w oznakowaniu na Legnickiej. Znak zakazu i... 10 tabliczek (ZDJĘCIA)

Remont skrzyżowania ma związek z budową parkingu podziemnego przy Hali Ludowej. Parking na 800 aut ma być gotowy w sierpniu. Wjedziemy na niego, skręcając w ulicę Kopernika z Wróblewskiego. Aby ułatwić dojazd do podziemnego parkingu, ul. Wróblewskiego zostanie poszerzona i przebudowana na odcinku 190 metrów. Pas do skrętu w Kopernika od strony ronda Reagana zostanie wydłużony aż do kładki dla pieszych.

Jadący od Biskupina kierowcy także dostaną dodatkowy pas do wjazdu na parking. Z kolei wyjeżdżające z parkingu auta ustawią się na osobnych pasach do skrętu w lewo i prawo. Na skrzyżowaniu pojawią się dwa nowe przejścia dla pieszych, sygnalizacja świetlna, a także śluza rowerowa - od strony Biskupina.

Remont skrzyżowania potrwa około 3 miesięcy. - Chcemy, by roboty drogowe rozpoczęły się na początku marca. Planujemy wprowadzić ruch wahadłowy jeszcze w marcu na tydzień, kiedy będziemy frezować nawierzchnię drogi, a także później, znów na tydzień, kiedy będziemy kładli nowy asfalt - mówi Robert Zboch, kierownik kontraktu budowy podziemnego parkingu przy Hali Ludowej. - Ale ten okres może się wydłużyć. Wiele zależy od tego, co naprawdę znajduje się w podbudowie ulicy. Nie wszystko bowiem pokazują dostępne dokumenty, bo droga pamięta jeszcze czasy niemieckie - wyjaśnia.

- Już teraz na Wróblewskiego tworzą się korki. W marcu kierowcy będą próbowali uciekać w Mickiewicza, gdzie zrobi się jeszcze większy tłok. Pozostaje nam chyba chodzić do pracy na piechotę - martwi się Leopold Szczurowski, który codziennie dojeżdża tą drogą.
Mieszkańcy Biskupina nie pojadą też tramwajami, bo w ramach remontu wymieniane będzie torowisko. Te prace zaczną się w połowie kwietnia. Mają potrwać około dwóch tygodni.

Zobacz: Ulica Curie-Skłodowskiej już rozkopana. Hałdy i głębokie wykopy (ZDJĘCIA)

- Tramwaje linii 2 i 10 będą dojeżdżały na Sępolno. Po Wróblewskiego już jeździ autobus zastępczy 701. W czasie nowego remontu zwiększymy częstotliwość jego kursów - mówi Adam Więcek z wydziału transportu wrocławskiego magistratu.

- Dopiero co ludzie przyzwyczaili się do zmian w komunikacji, a teraz czekają nas kolejne. Na pewno będzie chaos - komentuje wrocławianka Maria Kroczak.

Jej obawy są uzasadnione, bo trwa już wielka przebudowa ul. Curie-Skłodowskiej. Czy nie dało się tak zaplanować prac, by nie toczyły się równolegle? - Tak naprawdę prace na skrzyżowaniu Wróblewskiego i Kopernika były wyznaczone dużo wcześniej, ale protesty ekologów opóźniły rozpoczęcie budowy parkingu o kilka miesięcy - tłumaczy Robert Zboch.

Wideo

Komentarze 57

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Damian
A widziałeś grafike? Nikt nie likwiduje tego pasa dla rowerów nawet bedzie śluza rowerowa przed światłami.. przyjrzyj się
L
Lunak
kiedy wydzielono pas dla rowerów myślałem, że będzie niewykorzystywany, tym bardziej, że po przeciwnej strony jest wydzielony na chodniku, ale owszem korzysta z niego sporo osób, a teraz częściowo go sie likwiduje, że by zrobić prawoskręt w ul.Kopernika. Czy miasto przewiduje taki duży ruch do tego parkingu? Z ul.Kopernika przewidziano dwa pasy wyjazdowe: do miasta i na Biskupin, czy rzeczywiście mieszkańcom Biskupina będzie wygodniej przyjechać samochodem zamiast tramwajem? Mieszkańcy osiedli podwrocławskich i tak będą wyjeżdżali przez Kopernika i Mickiewicza. Większego ruchu na tym skrzyżowaniu można się spodziewać tylko w czasie dużych imprez, w czasie weekendów spokojnie wystarczy istniejąca organizacja ruchu. Światła bardziej by sie przydały na skrzyżowaniu Tramwajowa - Wróblewskiego gdzie jest duży ruch pieszy i często dochodzi do stłuczek. O wyborze pory tego remontu napisano juz dosyć, a i tak wątpię żeby do decydentów dotarło - oni mają swoją wizję ( i pewnie jej nie zmienią jeśli nie odstawią leków).
o
oburzona studentka
Zgadzam się w 100%, nie dość, że zlikwidowano autobus "E" (fakt, stało się w korku czasem, ale jak się wsiadło w niego to mogło się dojechać z punktu A - Biskupin do punktu B - Bajana, bez zbędnych przesiadek. Teraz nie dość, że zaczęto remont ul. Curie-Skłodowskiej, to jeszcze ul. Wróblewskiego? Teraz dojechanie w stronę Leśnicy zajmuje 1h, oczywiście bez korków... ktoś kto planował te remonty chociaż przez chwilę zastanowił się co z ludźmi pracującymi w tamtych rejonach, albo dojeżdżających studentów na Biskupin? Ja się zastanawiam, o której będe musiała wyjść z domu na Biskupinie by dojechać do pracy w Leśnicy... na 1 zmianę wiadomo korki mniejsze, ale później? Takie rzeczy robi się we wakacje, jak dobrze mi się wydaję, studentów nie ma, dzieci do szkoły nie jadą i sytuacja na drogach inna... proponuje komuś, kto podejmuje te decyzje przejechanie się teraz linią 701, która nie dość, że na takim krótkim odcinku się spóźnia jadać z pętli Bartoszowie to jeszcze ma zastąpić tramwaje podczas remontu Wróblewskiego... to jest coś nie przemyślanego...
s
student Up
dobrze mówi , na dzien dzisiejszy wejscie do autobusu na piramowicza to koszmar bo jest pełno, autobusy sa małe , a co dopiero maja powiedziec ludzie z teków skoro 701 jest pełny na piramowicza, tych autobusów powinno byc 2x wiecej , wyłaczyli 2 linie tramwajowe i dali jeden autobus kursujacy z czestotliwoscia jak tramwaj bezmała, porownajcie wielkosc autobusu ktory tu jezdzi a tramwaju ,
Pozdrawiam i zycze powodzienia na sesji Studenci
S
Student
Można bylo ten remont przeprowadzic w wakacje a nie w ciągu roku akademickiego. Tym bardziej ze wszyscy wiedza ze na Wielkiej Wyspie PWr i UP maja olbrzymia ilosc budynków
S
Student
Osoba która jest odpowiedzialna za ta całą farsę powinno polecieć. Teraz na ostatnią chwile miastu się przypomina ze w 2014 są MŚ w siatkówce to trzeba szybko porobić remonty. Najlepiej by odcięli od Świata cały Biskupin bo musi być remont i to głównych dróg dojazdowych. Wystarczyło zacząć remonty latem ubiegłego roku, w wakacje. Miasto wgl nie myśli o studentach (notabene miasto w dużej mierze utrzymuje się z życia akademickiego). Powinno studentów szanować. Obecnie z dojazdem na zajęcia i do akademików maja olbrzymie problemy studenci PWr nie wspominając o studentach UP którzy maja cały kompleks budynków na Biskupinie. Ciekawe jak miasto ten problem rozwiąże??? Co powie, że to dla studentów dobra itp. Wystarczyło mądrze to zaplanować i robić remont w wakacje. Tylko co miasto się niby bało o turystów?? Czy może własne urlopiki w magistracie były ważniejsze??? Firmy które wykonują ten remont powinny sie obecnie cieszyć ze jest dobra aura. W sumie jakby przyszedł solidny mróz tak do końca marca nie za wiele by zdziałali. Wtedy dopiero tyłek by sie wszystkim zaczął palić żeby tylko zdarzyć na MŚ...bo wstyd...może by się przydało trochę wstydu Wrocławiowi. Bo jest zawsze w mediach idealizowany, a tak naprawdę to wiele spraw w tym mieście jest robionych byle jak. Ogólny ''widok'' jest ładny, ale jakby się zagłębić w niektóre sprawy to już tak kolorowo w mieście rządzonym przez Pana Dutkiewicza nie jest.
s
student
Gratuluję pomysłowości!!!
Wystarczy, że w tej chwili studenci Uniwersytetu Przyrodniczego jadący na Biskupin nie są w stanie wsiąść do wspaniałej linii 701, bo po pierwsze te autobusy są za małe, a po drugie zdarza się, że w ogóle nie dojeżdżają! Nikogo nie interesuje to, że student musi wychodzić z domu przynajmniej godzinę wcześniej żeby zdążyć na zajęcia, bo władzą zachciało się remontów w czasie roku akademickiego!
Proponuję, aby władze Wrocławia przez tydzień spróbowały dojechać na godzinę 8:00 na Biskupin np. z Leśnicy, Kleciny, okolic ulicy Poświęckiej czy nawet spoza Wrocławia (np. z Oleśnic) i dopiero wtedy planowali tego typu remonty!
S
Sylwek
Dajcie jeszcze 3 stacje rowerowe w okolicach Biskupina, zwiększcie stację WRM przy Wittiga do rozmiarów jak W-wie i nie mam nic przeciwko.
s
studentka
Zwiększone kłopoty kierowców ?!
A o studentach nikt nie pomyśli i nie wspomni !
701 już obecnie jeździ przeładowany. Będą nie małe problemy dla nas z dostaniem się na zajęcia na Biskupin.
s
studentka
Oczywiście,że mają poprawić sytuację,ale nie sądzę,że pozbawienie studentów normalnego dojazdu na uczelnie jest poprawą sytuacji. W autobusie lini 701 często nie mieści się wiele osób,które spieszą się na kolejne zajęcia.
g
gosc
Dlaczego remonty zawsze muszą się zaczynać w czasie semestru studenckiego? Podróż 701 już teraz jest porażką, a jak zamkną torowisko dla 2 i 10, to nie wyobrażam sobie już tego.
w
wiesiu_93838
Dziennikarstwo poniżej wszelkiej krytyki. Są remonty - psioczą, nie ma remontów - psioczą. Przecież te remonty są po to by poprawić sytuację w mieście, a nie po to by utrudnić nam życie idioci.
W
Wacek
Tutaj ma rację dziennikarz. Hala Ludowa była jest i będzie ! Zboki mogą ją nazywać Hunerthalla tak jak pedałów nazywają gejami.
g
gosc
gdzie z ulicy Mickiewicza jadą kierowcy z wiosek podwrocławskich....jest ich coraz więcej .....gdyby nie to ruch byłby dużo mniejszy
g
gosc
z pewnością "ułatwi" to kierowcom poruszanie się po coraz węższym pasie ruchu i omijanie rowerzystów przy zachowaniu 1m odstępu ....myślę że "najlepiej" będą mieli kierowcy autobusów MPK
Dodaj ogłoszenie