Biskupin bez tramwajów. Ekspert: Są proste metody, by temu zapobiec [LIST]

Redakcja
fot. Piotr Warczak
Biskupin może zostać bez tramwajów od października tego roku aż do końca przyszłorocznych wakacji - napisaliśmy wczoraj. To dlatego, że najpierw remontowana będzie kładka nad ul. Wróblewskiego (koło zoo), a potem ulica Curie-Skłodowskiej. Ten pomysł urzędników krytykuje dr inż. Igor Gisterek, adiunkt w Zakładzie Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej. Oto list, jaki przysłał do naszej redakcji:

Czytaj więcej: Biskupin na rok bez tramwajów

Z niedowierzaniem przyjąłem informacje zawarte w artykule Red. Wroneckiego, że Biskupin może na tak długi czas utracić połączenie tramwajowe z resztą miasta. Nie wymaga dowodzenia fakt, że transport tramwajowy jest kilkakrotnie wydajniejszy od samochodowego. Niewątpliwie korzystne dla mieszkańców byłoby więc utrzymanie ruchu tramwajowego kosztem objazdu dla samochodów.
Istnieją proste i relatywnie niedrogie metody na utrzymanie ruchu tramwajowego po danej trasie podczas jej przebudowy. W tym celu wystarczy podzielić prace na ulicy Curie - Skłodowskiej w następujący sposób: zamknąć ulicę dla ruchu samochodowego, a na zewnętrznych pasach ułożyć torowisko tymczasowe. W pierwszej kolejności wyremontować torowisko w osi jezdni i przełożyć ruch tramwajowy na nie, następnie zająć się resztą przekroju ulicy. W ten sposób przerwa w ruchu trwałaby zaledwie kilka dni, które są konieczne dla połączenia starych i nowych odcinków torów. Również remont tak niewielkiego obiektu jak kładka przy zoo nie powinien zakłócać ruchu tramwajowego.
Wysoki priorytet nadaje się komunikacji tramwajowej nie tylko w najbardziej rozwiniętych krajach świata, przykładowo również Czesi starają się przeprowadzać remonty torowisk bez nadmiernego zawieszania ruchu. Takie postępowanie pielęgnuje prawidłowe zachowania komunikacyjne, buduje w mieszkańcach poczucie niezawodności transportu zbiorowego i oszczędza im stresu związanego z codziennym podróżowaniem. Oznacza również fizyczną realizację zapisanego w rozmaitych dokumentach priorytetu dla transportu zbiorowego.
Z poważaniem,
dr inż. Igor Gisterek
adiunkt w Zakładzie Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej

Wideo

Komentarze 49

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kecaj

Poproszę aby Pan adiunkt napisał w jakiej dzielnicy mieszka czy nie jest to na Biskupinie???

a
anna

Wszystko można zrobić z głową popieram pomysł Pana Igora. Przecież Biskupin to duża dzielnica jak się dostaniemy do pracy czy na uczelnie. Jak będą takie utrudnienia. Zastanówcie się mistrzowie od super pomysłów.

h
hahahah

chyba cie pogielo..jak dla mnie polowa drzew moze tam pasc..ale autem ma byc zawsze dojazd

P
Pan Doktor

Patrz wyżej.

j
julian

Chyba to ty nie zrozumiałaś. Przeczytaj trzy razy!

60

Proponuje panu adiunktowi aby do tego wspaniałego projektu dodał jeszcze drezyny na sygnale, wagony towarowe wiozące papu i odpornych na prund pracowników remontujących kładkę (pewnie opornik w klapie) i wiadro na ideologię.

F
Filip

a we Wrocławiu się nie da, nie da.

j
julka

Nie zrozumiałeś tekstu. Przeczytaj jeszcze raz!

J
Jachu

zlikwidować tramwaje na Biskupin. Przecież wstrząsy przez nie powodowane zagrażają Hali Stulecia! Co na to UNESCO? Nietoperze i okoliczna roślinność parku Szczytnickiego też cierpią.

J
Jachu

zlikwidować tramwaje na Biskupin. Przecież wstrząsy przez nie powodowane zagrażają Hali Stulecia! Co na to UNESCO? Nietoperze i okoliczna roślinność parku Szczytnickiego też cierpią.

g
gość

Podziękujcie tym co nie chcą mostu wschodniego, który by w takiej sytuacji zapewnił jakiś dojazd do Krakowskiej, Ślężnej czy Powstańców a nawet dalej wydłużając np linię 136, no i jest jeszcze sprawa linii E bezsensownie zlikwidowanej

m
mw

nie wiem, jak Pan Autor Listu widzi położenie nowego torowiska w kilka dni, ale ok...

t
torowisko na Parkowej

Ma to jedynie sens dla remontu Skłodowskiej -Curie i mostu Zwierzynieckiego. Przy remoncie kładki to rozwiązanie niestety nic nie przyniesie.

L
Leo

Z tego co wiadomo zajezdnia na tramwajowej ma być przeniesiona na zaj. na krzykach i przy Słowiańskiej(tramwaje mają tam być przeniesione) w 2014 roku. Bo tam powiększają zajezdnie poprzez wybudywanie nowych torów. Natomiast póki co jak teraz będą tramwaje z zajezdni przy Biskupinie wyjeżdżać w stronę miasta przy obecnym remoncie kładki ?

o
olo

Jakiś śmieszny dziennikarzyna, zielony w tym temacie napisał artykuł o odcięciu Biskupina a wy się podniecacie. :)))

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3