Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bilety PKP Intercity będą dostępne w sklepach, hotelach i na stacjach paliw. Spółka zapowiada rewolucyjne zmiany

OPRAC.:
Bartłomiej Ciepielewski
Bartłomiej Ciepielewski
Wkrótce bilety na podróż pociągiem PKP Intercity będzie można kupić w sklepach, hotelach lub stacjach paliw
Wkrótce bilety na podróż pociągiem PKP Intercity będzie można kupić w sklepach, hotelach lub stacjach paliw Łukasz Kaczanowski / Polska Press
PKP Intercity zamierza wkrótce rozwinąć współprace z firmami prowadzącymi stacjonarne punkty sprzedaży. Oznacza to, że bilety na podróż pociągiem kupimy m.in. w kiosku, sklepie spożywczym czy na stacji paliw. Od kilku miesięcy przewoźnik zwiększa też swoją dostępność w aplikacjach mobilnych.

PKP IC chce rozwijać sprzedaż biletów w trybie agencyjnym, za pośrednictwem doświadczonych podmiotów zewnętrznych. Nowe rozwiązanie skierowane jest do m.in. saloników prasowych, stacji paliw, sklepów spożywczych, kiosków, a nawet sieci dystrybuujących usługi transportowe.

Jak informuje przewoźnik, formularz zgłoszeniowy jest już dostępny na stronie PKP IC. Przed przystąpieniem do współpracy trzeba jednak spełnić kilka istotnych wymogów takich jak:

  • obsługa płatności za bilety co najmniej gotówką oraz kartą;
  • minimum 50 ogólnodostępnych punktów stacjonarnych do sprzedaży usług lub towarów na terenie kraju;
  • licencja na działający system sprzedaży usług b2c, który może komunikować się online z systemem PKP IC (API);
  • możliwość zapewnienia wydruku biletów wraz z kodem AZTEC na papierze gwarantującym trwałość nadruku przez co najmniej 18 miesięcy;
  • zdolność techniczno-organizacyjna do zapewnienia wsparcia i obsługi rozliczeń, zwrotów lub zgłoszeń;
  • proces integracji powinien być możliwy do ukończenia w okresie do 90 dni kalendarzowych;
  • zapewnienie zabezpieczenia umowy (gwarancja bankowa/ubezpieczeniowa lub depozyt).

Nowa formuła agencyjna skierowana jest do podmiotów posiadających własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług z minimalną liczbą punktów stacjonarnych wynoszącą 50 lokalizacji i mogących wykazać doświadczenie w sprzedaży konsumentom usług podmiotów zewnętrznych – wyjaśnia PKP IC.

Przeczytaj też:Zmiany w pociągach PKP Intercity. Miejsca zarezerwujesz podobnie jak w kinie

Nowy model sprzedaży biletów PKP Intercity

Wdrożony przez PKP IC model sprzedaży agencyjnej biletów przez punkty stacjonarne stanowi rozwinięcie projektu, który wystartował w 2021 roku. Wówczas przewoźnik zaoferował współpracę firmom zajmującym się obsługą systemów sprzedażowych przez strony internetowe lub aplikacje mobilne.

Jak podkreśla spółka, w ubiegłym roku umowy zawarło trzech partnerów oferujących sprzedaż internetową, dzięki czemu bilety można już kupić na platformach KOLEO, mPay oraz e-podróżnik. We wspomnianych kanałach zdalnych sprzedano już ponad 1,8 mln biletów.

Rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Rozwój projektu nowego modelu sprzedaży agencyjnej o partnerów stacjonarnych stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp – informuje PKP IC w komunikacie.

PKP IC zapowiada kolejne prace nad usprawnieniem oraz uproszczeniem procesu obsługi pasażerów poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań cyfrowych. Celem tych działań jest zapewnienie prostego i szybkiego zakupu biletów z poziomu strony internetowej lub aplikacji mobilnych. Od niedawna można też korzystać z nowej, oficjalnej aplikacji przewoźnika, znanej pod nazwą PKP Intercity.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Bilety PKP Intercity będą dostępne w sklepach, hotelach i na stacjach paliw. Spółka zapowiada rewolucyjne zmiany - Strefa Biznesu

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska