Biedronka rozda miliony swoim klientom. Na komórkę dostaniesz bon na zakupy. Co trzeba zrobić?

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Klienci Biedronki mogą dostać po 15 złotych
Klienci Biedronki mogą dostać po 15 złotych Lucyna Nenow / Polska Press
Jeronimo Martins Polska - właściciel sklepów Biedronka, został zobowiązany przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów do zorganizowania dla klientów akcji, w wyniku której mogą otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych. To konsekwencja zeszłorocznej akcji sieci, podczas której zamieszczała ona regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadała na reklamacje z nimi związane w terminie - nie uznawała roszczeń konsumentów.

Jak informuje UOKiK, postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sklepów Biedronka, zostało wszczęte w marcu 2020 roku. Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów dotyczące akcji promocyjnych, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty. Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczyły negatywnego rozpatrywania reklamacji związanych z ogólnopolskimi akcjami promocyjnymi po upływie 30 dni od ich złożenia i opóźnień w publikacji regulaminów względem terminów rozpoczęcia poszczególnych akcji.

Regulaminy promocyjnych akcji, których nie było
Prezes Urzędu Tomasz Chróstny przeanalizował napływające sygnały, sposoby rozpatrywania reklamacji przez Jeronimo Martins, a także dostęp klientów do regulaminów promocji o zasięgu ogólnopolskim. Jego wątpliwości wzbudziła możliwość wprowadzanie konsumentów w błąd co do dostępności regulaminu. Zdarzały się bowiem sytuacje, w których to przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – zdarzało się, że nawet w ostatnim dniu akcji.

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych – ocenia cytowany w komunikacie Tomasz Chróstny
prezes UOKiK.

Właściciel Biedronki niewłaściwie rozpatrywał reklamacje
Zastrzeżenia wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji. Odpowiedź na reklamację złożoną w związku z promocją powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni. Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.

UOKiK zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów. O terminie jej rozpoczęcia sieć ma poinformować. Konsumenci będą mogli rozwiązać test i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka przygotuje 500 tysięcy voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

Problemy kadrowe gastronomii

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Dzisiaj kupiłam w Biedronce dwie paczki suszonych śliwek. Do półki była zawieszona informacja, że jak kupię dwie paczki to drugą paczkę śliwek kupię z 50% rabatem. Przy kasie okazało się, że nie ma żadnego rabatu. Zapytałam dlaczego nie mam rabatu, mimo że jest taka informacja? Pani na kasie nie wiedziała dlaczego nie ma rabatu.

G
Gość

może niech kupią klientom maski bo to u nich standard

ostatnio Polak wygrał w Eurojackpot

Wałęsa w Toto Lotka

A Fryderyk Chopin na Fortepianie !!!!

G
Gość
10 marca, 12:59, Kapral:

Brawo rząd!!W końcu ktoś dba o ludzi a nie o interesy wielkich.

10 marca, 13:04, Gość:

lol. ale wiesz, że wcześniej też UOKIK działał i że nie jest to pisowski wynalazek ?

UOKIK tak działał a szczególnie VAT na Paliwo :)

osz ty o.ś.l.e

G
Gość
10 marca, 12:59, Kapral:

Brawo rząd!!W końcu ktoś dba o ludzi a nie o interesy wielkich.

lol. ale wiesz, że wcześniej też UOKIK działał i że nie jest to pisowski wynalazek ?

Dodaj ogłoszenie