IFRAME HEIGHT=400 WIDTH=650 https://widgets.scribblemaps.com/sm/?d=true&mc=true&lat=51.11042577761491&lng=17.026740632510382&vz=19&type=hybrid&width=650&height=400&id=qZzqAHLUJt
Nowe przejście dla pieszych miałoby powstać już w 2016 roku. Na razie piesi często zamiast poczekać na światłach prowadzących na początku w kierunku jednej wyspy, a potem kolejnej, przebiegają przez jezdnię, by zdążyć na tramwaj. - W tym miejscu obserwujemy największą liczbę wtargnięć na jezdnię - zaznacza Tomasz Stefanicki.
- Ta inwestycja jest możliwa dzięki zmianom przepisów. Dopuszczono w wyjątkowych sytuacjach przejścia o szerokości 2,5 m. Do tej pory potrzebowaliśmy min. 4 m - mówi Stefanicki. Rozwiązanie będzie jeszcze analizowane, bo konieczne może być przesunięcie istniejącego przejścia przez Kazimierza Wielkiego, co z kolei wymagałoby korekty zatoki.
Organizacje społeczne działające na rzecz pieszych wnioskowały także o kolejne dwa przejścia na ul. Kazimierza Wielkiego. Chciały, by powstały pasy łączące przystanki tramwajowe (m.in. linii 10 i 33) z przystankiem linii K w kierunku Kamieńskiego oraz z przystankiem autobusów nocnych przy Kinie Nowe Horyzonty.
Nowe przejście na Kazimierza Wielkiego to nie koniec inwestycji pieszych we Wrocławiu planowanych na najbliższy rok. W połowie lutego ma zakończyć się budowa przejścia Świdnickiego. Zresztą już teraz piesi korzystają tam z zebry wymalowanej na jezdni. W planach są także trzy przejścia naziemne na Rondzie Reagana. Przetarg ma zostać rozpisany w ciągu kilku tygodni, a budowa rozpocznie się na wiosnę.
- Przejścia połączą wyspę centralną, na której znajduje się centrum przesiadkowe z przystankiem tramwaju linii 1 oraz z wyspą dzielącą przejścia w kierunku kampusu Politechniki. Trzecie przejście ma prowadzić w kierunku ulicy Szczytnickiej - mówi Tomasz Stefanicki.
W nadchodzącym roku po raz pierwszy w budżecie miasta zostanie wydzielony budżet na inwestycje piesze. - Będą z niego finansowane przejścia dla pieszych i sygnalizacje świetlne, chodniki, a także rozwiązania wpływające na uspokojenie ruchu - zapowiada Tomasz Stefanicki. Zależy mu jednak przede wszystkim na tym, by potrzeby pieszych były dostrzegane przy każdej inwestycji, która powstanie we Wrocławiu. Na przykład przy planowanej przebudowie ul. Buforowej i Konduktorskiej.
- Chciałbym, by częściej tworzone tzw. przejścia wyniesione, tak jak to przy Teatrze Lalek. W wielu miejscach to dobra alternatywa dla sygnalizacji świetlnej - mówi Stefanicki. Na razie nie wiadomo ile pieniędzy w przyszłorocznym budżecie zostanie przeznaczonych na inwestycje piesze. Mówi się o kilku milionach (dla porównania na inwestycje rowerowe zostanie przeznaczonych 25 mln zł).
W mijającym roku na inwestycje piesze wydano 6,6 mln zł.
NA NASTĘPNEJ STRONIE ZNAJDZIESZ WSZYSTKIE INWESTYCJE DLA PIESZYCH, KTÓRE ZOSTAŁY ZREALIZOWANE W 2015 ROKU
Inwestycje dla pieszych, które powstały w 2015 roku (w sumie kosztowały 5,482 mln zł)
- Przebudowa chodnika dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych w Rynku
- Budowa brakujących chodników w ul. Maślickiej od Redzińskiej w stronę
- ul. Pilczyckiej
- Przebudowa chodnika w ul. Lwowskiej
- Zagospodarowanie terenu pomiędzy ul. Szybowcową a Lotniczą
- Budowa ciągu pieszego z oświetleniem łączącego ul. Pawią z ul. Kukuczki
- Budowa chodnika w ul. Brodzkiej od ul. Maślickiej do pierwszego wjazdu na ul. Lubelską
- Przebudowa chodnika przy ul. Spółdzielczej (jedna strona)
- Przebudowa chodnika w ul. Świdnickiej wraz z wymianą barierki wzdłuż chodnika przy budynku UM
- Budowa i odbudowa ciągów pieszych oraz zagospodarowanie zielenią ul. J.Curie
- Budowa brakującego odcinka chodnika w ul. Sołtysowickiej od bramy hali TOYA do skrzyżowania z ul. Przejazdową
- Budowa szutrowego ciągu pieszego łączącego ul. Porębską z nowym szpitalem wojewódzkim
- Przebudowa chodnika w ul. Górniczej – opracowanie dokumentacji oraz zabezpieczenie zieleńców przed parkowaniem
- Budowa brakujących chodników w ul. Gagarina
- Przebudowa chodnika w ul. Sobótki na odcinku od ul. Morelowskiego do ul. Stanki
- Budowa fragmentu chodnika w płd.-zach. części skrzyżowania Kunickiego z Postępową
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy chodnika w ul. Krzemienieckiej na odc. od przejazdu kolejowego do mostu Muchoborskiego
- Opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu wokół Muzeum Współczesnego Wrocławia przy pl. Strzegomskim
- Opracowanie koncepcji zagospodarowania pl. Kościuszki
- Modernizacja przejść dla pieszych w rejonie ul. Maślickiej
- Przebudowa chodnika w ul. Trzebnickiej
- Budowa chodnika ul. Kowalska (od przystanku autobusowego do ul. Tczewskiej)
- Budowa chodnika ul. Kowalska (od Wilgotnej do Czajczej) – opracowanie dokumentacji projektowej
Chodniki, które powstały w 2015 roku w ramach WBO 2014 (kosztowały 1,125 mln zł) - Przesunięcie chodnika w ul. Vivaldiego, przestawienie latarni oraz budowa wzdłuż ul. Vivaldiego miejsc postojowych z możliwością parkowania ukośnego w stosunku do osi jezdni
- Budowa chodnika przy ul. Boguszowskiej po str. zach. od ul. Lazurowej do
- ul. Kosmonautów
- Remont chodnika w ciągu ul. Ignacego Daszyńskiego
- Budowa łącznika chodników przy ul. Smardzowskiej 2 / ul. Klasztornej 54-60
- Wymiana chodnika na ul. Jesionowej
- Odbudowa lewostronnego, brakującego odcinka ciągu pieszego w osi ulicy Malinowej
- Budowa chodnika przy ul. Sępiej
- Budowa chodników i przejść dla pieszych na Swojczycach i Strachocinie
- Budowa chodników na Osiedlu Psie Pole- połączenie Kiełczowskiej z Poleską
- Budowa ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy ul. Wietrzną a ul. Róży Wiatrów (przedłużenie ul. Wieczornej), umożliwiającego korzystanie społeczności lokalnej z boiska ZSP nr 16
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?