Będą kolejne drogi rowerowe na Piłsudskiego i Zielińskiego

Błażej Organisty
Google Street View
Jesienią rowerzyści przejadą bezpiecznie od ul. Świdnickiej do pl. Legionów. ZDiUM ogłosił przetarg na przebudowę ul. Piłsudskiego i Zielińskiego w celu wyznaczenia dróg i pasów rowerowych. To kolejny odcinek trasy rowerowej łączącej Dworzec Główny z Dworcem Świebodzkim.

Prawie 2 tys. wrocławian podpisało się pod projektem (Wrocławski Budżet Obywatelski 2015) wyznaczenia dróg i pasów rowerowych w chodnikach i na jezdni ul. Piłsudskiego oraz Zielińskiego. W poniedziałek ZDiUM ogłosił przetarg na przebudowę tych ulic. Oznacza to, że od listopada 2017 roku rowerzyści przejadą bezpiecznie od ul. Świdnickiej do pl. Legionów oraz od ul. Piłsudskiego do ul. Swobodnej.

- Projekt zakłada przedłużenie istniejących pasów rowerowych na ul. Piłsudskiego do ul. Świdnickiej w postaci jednokierunkowych dróg dla rowerów po obu stronach ulicy, wydzielonych częściowo z chodnika i częściowo z jezdni. Projekt przewiduje również budowę łącznika do istniejącej drogi dla rowerów na ul. Zielińskiego, kończącej się obecnie pod wiaduktem – czytamy w dokumentacji projektowej.

Na Piłsudskiego i Zielińskiego powstaną 1,5-metrowe jednokierunkowe pasy ruchu rowerów na jezdni, 1,5-metrowe jednokierunkowe drogi oraz 3-metrowe dwukierunkowe drogi rowerowe rowerowe wyznaczone na chodnikach. Będą więc miejsca, gdzie droga rowerowa z poziomu chodnika przechodzi w pas rowerowy na jezdni. Przed przejściami dla pieszych, zarówno istniejącymi, jak i nowymi, pojawią się śluzy rowerowe. Poniżej prezentujemy, jak będą wyglądały poszczególne odcinki trasy.

Oprócz budowy dróg rowerowych i przebudowy chodników wykonawca namaluje oznakowanie poziome, postawi znaki pionowe oraz zmieni sygnalizację świetlną. Cała inwestycja ma kosztować 0,5 miliona złotych.

PIŁSUDSKIEGO

Plac Legionów
Rowerzyści przez pl. Legionów od południowej i północnej strony przejadą po ulicy. Wydzielony w jezdni pas rowerowy będzie przedłużeniem istniejącej drogi rowerowej w ulicy Podwale.

Plac Legionów – skrzyżowanie Piłsudskiego z Lelewela i Kościuszki
Jezdnia południowa: trasa rowerowa początkowo będzie biegła po jezdni, a następnie w chodniku. Aby umożliwić rowerzystom jazdę, zniknie prawy pasa ruchu, który służył do skrętu w prawo w ul. Lelewela. Drogę rowerową od chodnika oddzielą słupki. Pojawi się zatoka autobusowa i przejście dla pieszych przez drogę rowerową.

Jezdnia północna: Rowerzyści i piesi będą korzystali ze wspólnego pasa pieszo-rowerowego.

Skrzyżowanie Piłsudskiego, Lelewela i Kościuszki
Zniknie prawy pas, więc skręt w ul. Lelewela będzie możliwy z pasa do jazdy prosto kierunku skrzyżowania z ul. Zielińskiego. Na skrzyżowaniu pojawi się przejazd dla rowerzystów i przejście dla pieszych. Tym samym trasy rowerowe po stronie północnej i południowej będą połączone.

Na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego z Kościuszki przejazd dla rowerzystów będzie oddzielony od chodnika.

Przez skrzyżowanie samochody będą mogły przejeżdżać z maksymalną prędkością 40 km/h.

Skrzyżowanie Piłsudskiego z Lelewela – skrzyżowanie Piłsudskiego z Zielińskiego
Po obu stronach Piłsudskiego rowerzyści pojadą drogą wyznaczoną w chodniku.

Skrzyżowanie Piłsudskiego z Zielińskiego
Na jezdni południowej skrzyżowania ul. Piłsudskiego oraz Zielińskiego zaprojektowano przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy łączące strony południową oraz północną ul. J. Piłsudskiego wraz z sygnalizacją świetlną.

Zlikwidowano prawy pas w ul. Zielińskiego wytyczając drogę rowerową po jezdni ul. Zielińskiego w kierunku skrzyżowania ul. Bogusławskiego i Kolejowej. Wyznaczono przejazd rowerowy przez ul. Zielińskiego oddzielony od przejścia dla pieszych.

Przed skrzyżowaniem z ul. Piłsudskiego kosztem chodnika został wyznaczony pas dla rowerzystów wraz nowym skrętem w kierunku zachodnim ul. Piłsudskiego.

Skrzyżowanie Piłsudskiego z Zielińskiego – skrzyżowanie Piłsudskiego ze Świdnicką
Jezdnia południowa: na jezdni wydzielono drogę rowerową od ruchu pieszego, a miejsca postojowe dla samochodów zaprojektowano prostopadle do jezdni ul. Piłsudskiego. Pomiędzy miejscami a drogą rowerową będą słupki. Przed skrzyżowaniem z Zapolskiej wjadą na jezdnię, i dojadą aż do ul. Piłsudskiego. Na tym odcinku od kierowców oddzielą ich słupki.

Jezdnia północna: na jezdni wydzielono drogę rowerową od ruchu pieszego, zwężając chodnik do 2 metrów. Droga rowerowa od ul. Bałuckiego w kierunku Zielińskiego jest przedłużeniem istniejącej drogi rowerowej w ul. Piłsudskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Świdnicką.

ZIELIŃSKIEGO

Skrzyżowanie Piłsudskiego z Zielińskiego – ul. Swobodna

Jezdnia wschodnia: pierwszy odcinek, od skrzyżowania ze Swobodną do skrzyżowania z Nasypową, rowerzyści pokonają pasem wyznaczonym na jezdni. Później wjadą na drogę wyznaczoną w chodniku (do skrzyżowania z Bogusławskiego), po czym ponownie wjadą na jezdnię, aby dojechać do skrzyżowania z Piłsudskiego. Na skrzyżowaniu ulic Swobodnej i Zielińskiego pojawi się śluza rowerowa.

Jezdnia zachodnia: pierwszy odcinek, od Piłsudskiego do Bogusławskiego, rowerzyści pokonają drogą rowerową wyznaczoną na jezdni. W tym celu zlikwidowany zostanie pas do skrętu skrętu w ul. Bogusławskiego. Od skrzyżowania Zielińskiego Bogusławskiego do skrzyżowania ze Swobodną rowerzyści pojadą drogą biegnącą po chodniku.

Wideo

Komentarze 114

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

...
zapindalasz z Psiaka na Ołtaszyn? A może z Gaju na Curie Skłodowskiej?

Jak będę na emeryturze to mając mnóstwo czasu tez będę chodził piechotą na spacerki.

Tereaz musze dojechać do przedszkola by odebrać dziecko (mam na to 15 minut od zakończenia swojej pracy a potem dostać się do mieszkania robiąc po drodze zakupy. Samochodem robię to o przynajmniej 30% szybciej niż zbiorkomem, o wygodzie nie wspominając. Aha, jak Ci dzieciak zacznie łapać choroby od kasłających na lewo i prawo współtowarzyszy podrózy w tramwaju (którzy nie wiedzą że należy zamykać usta podczas kicghania/kaszlu) to szybko zmienisz zdanie.
W
Wieśniaku
Dość już mam tych pół mózgów ROWERZYŚCI POWODUJĄ NAJWIĘCEJ WYPADKÓW , WIĘCEJ NIŻ KIEROWCY AUT TIRÓW I MOTOCYKLI RAZEM WZIĘTYCH I POMNOŻONYCH RAZY 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...
więc nie narzucaj nikomu co ma robić
...
"w ciepłe dni" - a infrastruktura stoi bezużytecznie przez pozostałe 6 m-cy bądź więcej jeśli mamy taki kwiecień jak teraz. Powiedz mi - ilu pedałujących widziałeś dzis w drodze do pracy. W tym śneigu z deszczem przy +2*C żaden nie odważył się na jazdę.

Marni propagandziści "zdrowego" stylu życia.
...
czekając na autobus widmo? Albo zimą, na wygwizdowie, przy -10*C. Tak, są we wrocławiu takie przystanki bez wiat.

Jak to pojmiesz to przestaniesz dorabiać idiotyczne teoryjki o socrealiźmie (oświeć mnie - naprawdę komuna propagowała jazdę samochodem? A talonów na Syrenki to nie pamiętasz? Pewnie nei, bo Twoi rodzice nawet wtedy o tobie jeszcze nei myśleli).
t
ta
Rowerzystów z roku na rok przybywa. W ciepłym okresie w rekordowe dni ddr-em wzdłuż powstańców śląskich jeździ nawet 10 000 rowerzystów.
P
Pilecki
To naturalne, że po latach soceralistycznego modelu zakładającego dominację infrastruktury samochodowej w mieście powoli przywraca się równowagę i tworzy się przestrzenie dla komunikacji zbiorowej, rowerowej i pieszej. A wszystko to z myślą o mieszkańcach. Obecnie we Wrocławiu jest 60% komunikacji samochodowej, a 35% zbiorkomu. Wystarczy te proporcje zmienić na chociażby 50 do 50, a od razu wszystkim będzie się żyło łatwiej. A i centrum miasta będzie bardziej życiowe, jak nie będzie pozastawiane przez auta.
K
Kierowca MPK
ale rowerzystów na ścieżkach , drogach rowerowych nie spotykam więc ich budowanie jest marnowaniem pieniędzy. A jak społeczeństwo się ze starzeje i nie będzie miało zdrowia juz pedałować to się będzie to wszystko likwidować.
P
Piter
No właśnie dlatego powstają te drogi rowerowe - żeby to nie była katorga.
?!
Co Ty! Lepiej jest cały rok dupę wozić żeby uhodować sobie taką wielką jak ma Waszczykowski. On rowerów nie uznaje i zobacz jak zgrabnie wygląda.
n
nara
Szczecin to prowincja, jedz sobie do Berlina i zobacz jak wszystko ładnie może ze sobą współistnieć, ale do tego potrzeba kultury. A Polacy generalnie mają z tym problem co widać zresztą po Twojej wypowiedzi.
d
dumny lewak
Lepszy lewak, niż nawiedzony prawak oszołom.
p
pele
Jakie wasze? Ja w obrębie miasta poruszam się głównie pieszo, czasem jezdzę tramwajem.
M
M23
To przecież samochody znacznie bardziej dewastują miasto i ludzkie zdrowie.
p
pozdrawiam
Zgadzam się, a tylko niechcący zaminusowałem. Sorry
Dodaj ogłoszenie