Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bardzka do remontu. Bez torowiska na Jagodno

Bartosz Moch
Po przebudowie ul. Buforowej, będą na niej m.in. rondo, chodniki i ścieżki rowerowe oraz teren zarezerwowany na tory tramwajowe
Po przebudowie ul. Buforowej, będą na niej m.in. rondo, chodniki i ścieżki rowerowe oraz teren zarezerwowany na tory tramwajowe Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
W 2017 r. ma ruszyć długo oczekiwana przebudowa ul. Buforowej. Na razie nie powstanie jednak linia tramwajowa na Jagodno.

Projekt dotyczący planowanej od lat przebudowy Buforowej jest już prawie gotowy. - Na przełomie sierpnia i września chcemy wystąpić o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, następnie planujemy ogłoszenie przetargu na realizację robót - komentuje Łukasz Cwojdziński Kierownik Projektu Wrocławskich Inwestycji. I dodaje: - Budowa powinna ruszyć wiosną przyszłego roku.

W ramach inwestycji, miejska spółka zakłada m.in. przebudowę Buforowej na odcinku około 3 km, z czego od ulicy Bardzkiej do skrzyżowania z Konduktorską przewiduje się po dwa pasy ruchu w każdą stronę, powstanie dwupasmowego ronda na wysokości ul. Terenowej, budowę inteligentnego oświetlenia drogowego oraz poszerzenie wiaduktu kolejowego, by w przyszłości mogły pod nim przejeżdżać tramwaje.

Zakończenie prac budowlanych może nastąpić jeszcze pod koniec 2018 r., a szacunkowy koszt inwestycji to prawie 80 milionów złotych.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami magistratu, obecna przebudowa nie zakłada budowy linii tramwajowej, jednak w jej ramach powstanie rezerwa terenu pod realizację takiej inwestycji w przyszłości. - Budowa linii tramwajowej na osiedle Jagodno to przyszłość. Przyda się, gdy osiedla powstaną po obu stronach Buforowej. Można tam wybudować mieszkania dla 33 tys. osób. Jesteśmy świadomi tego, że ten teren wciąż się rozwija, ale dziś, według naszych danych jest tam zaledwie około 4,5 tysiąca mieszkańców. Monitorujemy sytuację, a rezerwę pod korytarz komunikacji zbiorowej wykorzystamy, gdy będzie tam więcej mieszkańców - mówi Małgorzata Szafran z Biura Prasowego Urzędu Miasta.

Z przebudowy Buforowej, poza mieszkańcami Jagodna i okolicznych terenów, najbardziej cieszą się deweloperzy, którzy w tym regionie są bardzo aktywni. - Krzyki to najdynamiczniej rozwijająca się część Wrocławia. 40 procent mieszkań na rynku pierwotnym znajduje się właśnie na Krzykach i uważamy że ten trend się utrzyma. Dlatego przebudowa Buforowej i poprowadzenie tamtędy linii tramwajowej są niezbędne - skomentował Wojciech Sury, rzecznik prasowy LC Corp - dewelopera, który wybudował w tej okolicy osiedle mieszkaniowe Maestro.

Zadowolenia z modernizacji Buforowej nie kryje również Małgorzata Konieczna, Przewodnicząca Rady Osiedla Jagodno. Zwraca ona jednak uwagę na to, że obecne plany są zaledwie pierwszym krokiem na drodze do poprawy komunikacji na południu Wrocławia.

- Cieszymy się, że miasto z nami współpracuje i wkrótce rozpoczną się prace nad nową ulicą Buforową. Mimo to podkreślamy, że obecny projekt nie rozwiąże kompleksowo problemu komunikacji na Jagodnie. Będziemy zabiegać o kolejne etapy zmian, które w naszym odczuciu powinny nastąpić, czyli o budowę linii tramwajowej oraz parkingu typu park&ride.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska