Bardzka do remontu. Bez torowiska na Jagodno

Bartosz Moch
Po przebudowie ul. Buforowej, będą na niej m.in. rondo, chodniki i ścieżki rowerowe oraz teren zarezerwowany na tory tramwajowe
Po przebudowie ul. Buforowej, będą na niej m.in. rondo, chodniki i ścieżki rowerowe oraz teren zarezerwowany na tory tramwajowe Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
W 2017 r. ma ruszyć długo oczekiwana przebudowa ul. Buforowej. Na razie nie powstanie jednak linia tramwajowa na Jagodno.

Projekt dotyczący planowanej od lat przebudowy Buforowej jest już prawie gotowy. - Na przełomie sierpnia i września chcemy wystąpić o wydanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, następnie planujemy ogłoszenie przetargu na realizację robót - komentuje Łukasz Cwojdziński Kierownik Projektu Wrocławskich Inwestycji. I dodaje: - Budowa powinna ruszyć wiosną przyszłego roku.

W ramach inwestycji, miejska spółka zakłada m.in. przebudowę Buforowej na odcinku około 3 km, z czego od ulicy Bardzkiej do skrzyżowania z Konduktorską przewiduje się po dwa pasy ruchu w każdą stronę, powstanie dwupasmowego ronda na wysokości ul. Terenowej, budowę inteligentnego oświetlenia drogowego oraz poszerzenie wiaduktu kolejowego, by w przyszłości mogły pod nim przejeżdżać tramwaje.

Zakończenie prac budowlanych może nastąpić jeszcze pod koniec 2018 r., a szacunkowy koszt inwestycji to prawie 80 milionów złotych.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami magistratu, obecna przebudowa nie zakłada budowy linii tramwajowej, jednak w jej ramach powstanie rezerwa terenu pod realizację takiej inwestycji w przyszłości. - Budowa linii tramwajowej na osiedle Jagodno to przyszłość. Przyda się, gdy osiedla powstaną po obu stronach Buforowej. Można tam wybudować mieszkania dla 33 tys. osób. Jesteśmy świadomi tego, że ten teren wciąż się rozwija, ale dziś, według naszych danych jest tam zaledwie około 4,5 tysiąca mieszkańców. Monitorujemy sytuację, a rezerwę pod korytarz komunikacji zbiorowej wykorzystamy, gdy będzie tam więcej mieszkańców - mówi Małgorzata Szafran z Biura Prasowego Urzędu Miasta.

Z przebudowy Buforowej, poza mieszkańcami Jagodna i okolicznych terenów, najbardziej cieszą się deweloperzy, którzy w tym regionie są bardzo aktywni. - Krzyki to najdynamiczniej rozwijająca się część Wrocławia. 40 procent mieszkań na rynku pierwotnym znajduje się właśnie na Krzykach i uważamy że ten trend się utrzyma. Dlatego przebudowa Buforowej i poprowadzenie tamtędy linii tramwajowej są niezbędne - skomentował Wojciech Sury, rzecznik prasowy LC Corp - dewelopera, który wybudował w tej okolicy osiedle mieszkaniowe Maestro.

Zadowolenia z modernizacji Buforowej nie kryje również Małgorzata Konieczna, Przewodnicząca Rady Osiedla Jagodno. Zwraca ona jednak uwagę na to, że obecne plany są zaledwie pierwszym krokiem na drodze do poprawy komunikacji na południu Wrocławia.

- Cieszymy się, że miasto z nami współpracuje i wkrótce rozpoczną się prace nad nową ulicą Buforową. Mimo to podkreślamy, że obecny projekt nie rozwiąże kompleksowo problemu komunikacji na Jagodnie. Będziemy zabiegać o kolejne etapy zmian, które w naszym odczuciu powinny nastąpić, czyli o budowę linii tramwajowej oraz parkingu typu park&ride.

Kantor w Twoim telefonie? Szybkie i bezpieczne płatności za granicą

Wideo

Komentarze 97

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec

Czy ktoś poda link do projektu.
Może autor opisze dokładnie co zostanie zbudowane/zmodernizowane. Nie ma wzmianki o chodniku ścieżce rowerowej, oświetleniu itd

L
Lukaswro

Po co odrazu wydawać kasę na tramwaj można zagęścić kursowanie autobusów a także kupić 18 metrowe autobusy przegubowe .

b
bolo

Wreszcie mysli sie wizjonersko.
Układ komunikacyjny to krwiobieg miasta. Jak dotąd budują osiedla bez wczesniejszego układu komunikacyjnego z wizjonerstwem na nastepne 20 lat. Ciasne nieprzejezdne uliczki, bez zatoczek dla komunikacji miejskiej.Winien architekt miejski - to on decyduje o rozwoju komunikacji i rozbudowie miasta

t
troll jaskiniowy

jest jedno ale PRAGA I LIBEREC to miasta w Czechach w których nie słyszano o misktackim sołtysie co włada we Wrocławiu i któremu bliższy jest "kibelek"dla kopaczy szmacianki na Pilczycach pod nazwą stadion miejski niż potrzeby mieszkańców miasta w zakresie infrastruktury i innych potrzeb socjalno bytowych

t
troll jaskiniowy

pismakom artykułpwymj za jedno Buforowa czy Bardzka , wierszówka na koncie jest ? jest i o to chodzi a rzetelność komu ona potrzebna??

t
troll jaskiniowy

a po jaką cholerę linia tramwaju na Jagodno?? toż tam wszystkie co mają chatynki mają tyż blaszanki więc pasów 20 i parkowiszcze dla blaszanek a wszystko co zielone to zabetonować a jak jakieś drzewo ocalało to wyrwać z korzeniami i bydzie "raj" tramwaj to przeżytek nie puszczać na Jagodno zakazać

w
w

Ktośzwietrzył interes i na tym obszarze ziemi popegeerowskiej i pospółdzielczej osiedla wyrastaja jak grzyby po deszczu na okolicznych polach na ziemi rolnej I klasy wcielonej biurokratycznie w obszar miasta, która nawet za czasów Adolfa H. jako rolna była pod ochroną.
Potem latami mieszkańcy tych osiedli mają codziennie koszmarnie zakorkowane drogi dojazdowe jak to się dzieje na Wojszycach i Ołtaszynie. Nieststy liczy się tu tylko interes deweloperów i urzędników.

r
ruda

Jest Biedronka

---

Płacą tu takie same podatki, jak reszta miasta, wszystkie usługi im się należą. Dlaczego mają płacić podwójnie? Jagodno jest ponaddwukrotnie bliżej centrum, niż Leśnica, czy Psie Pole.

---

Nazywała się 310. Jeździła przez niespełna rok, po drodze zaliczając wiele zmian trasy, przy likwidacji przełożono kursy na 110. Bez sensu była, po potrzebne są połączenia do sensownych miejsc.
Teraz 110 jeździ co 7-8 minut w porannym szczycie, jeszcze 900/910. Co ile mają jeździć małe autobusy? Co 3 minuty? I to stać w korkach, wyrzucając ludzi gdzieś pod Głównym? A potem gdzie? W przepełnione tramwaje oraz 145 i 146?

M
Mocim

Wystarczy spojrzeć na tablice rejestracyjne...Ale po co meldować się we wrocławiu jak DKL ma połowe niższe stawki OC

M
Marcin ww

Rzekł bym "komuno wróć" i naucz planować miasta tych pajaców. Oczywiście styl osiedli był jaki był: paskudna komunistyczna wielka płyta, ale wtedy pamiętało się o wszystkim, budując nowe osiedla. Były ulice, szkoły, przedszkola "supersamy" (he,he), a nawet komisariaty policji. Pamiętano o powierzchniach rekreacyjnych, czasem jakieś place zabaw, parki i zieleńce... A co my teraz mamy, szkoda słów... Na jagodnie (nie mieszkam tam - na szczęście) jakiś IDIOTA zaplanował dwie równoległe ulice przedzielone krawężnikiem. Jedna ulica należy do jednego "osiedla" a druga do drugiego. No horror planistyczny...

M
Marcin ww

Rzekł bym "komuno wróć" i naucz planować miasta tych pajaców. Oczywiście styl osiedli był jaki był: paskudna komunistyczna wielka płyta, ale wtedy pamiętało się o wszystkim, budując nowe osiedla. Były ulice, szkoły, przedszkola "supersamy" (he,he), a nawet komisariaty policji. Pamiętano o powierzchniach rekreacyjnych, czasem jakieś place zabaw, parki i zieleńce... A co my teraz mamy, szkoda słów... Na jagodnie (nie mieszkam tam - na szczęście) jakiś IDIOTA zaplanował dwie równoległe ulice przedzielone krawężnikiem. Jedna ulica należy do jednego "osiedla" a druga do drugiego. No horror planistyczny...

M
Marcin ww

Ale np. Świeradowska TEŻ się zmieniła, wybudowali linię tramwajową i ukończyli po ponad 20 latach centrum Ferio gaj... Jak ja tam mieszkałem, na linii obecnej Armii Krajowej (wtedy Proletariackiej) właściwie kończył się Wrocław. Później jednak ktoś podjął BARDZO ZŁĄ DLA MNIE (wtedy - a jakże - też patrzyłem "egoistycznie") decyzję, i zaraz za moim cichym zakątkiem ktoś wybudował wielkie i "paskudne" osiedle. Ale wtedy forów internetowych nie było, nie było też wszelkiego rodzaju "krzykaczy"... Miasto MUSI SIĘ rozwijać, problem w tym, że obecnie rozwija się nieprawidłowo. Nawet na tym twoim Gaju, jak powstawało, ktoś jednak pomyślał o centrum handlowym, szkole i terenach "rekreacyjnych". Więc prosiłbym o bardziej obiektywne spojrzenie na problem i zrozumienie kwestii urbanistycznych rozwoju miast. Ktoś tu już napisał, ze w przeszłości najpierw była rzeka (szlak) a później powstały przy szlaku osady ludzkie. Niestety to miasto działa ZUPEŁNIE ODWROTNIE!

m
mieszkaniec Gaju

Czegoś tu nie rozumiem. Czy mieszkańcom Jagodna ktoś zlikwidował drogę, chodnik, ścieżki rowerowe i torowisko tramwajowe które tam było w dniu w którym kupowali tam mieszkania ?
Z tego co wiem to nie. Czyli w chwili gdy mieszkańcy Jagodna kupowali mieszkania droga była taka jak teraz czyli wąska bez chodników, ścieżek rowerowych i bez tramwajów.
Więc skoro świadomi i z własnej nieprzymuszonej woli (bo nikt im pistoletu do głowy nie przykładał) kupili mieszkania na zadupiu do którego nie ma sensownego dojazdu to pretensje mogą mieć tylko i wyłącznie do siebie. Może następnym razem się nauczą że mieszkania kupuje się 1. gotowe 2. w miejscach gdzie jest pełna infrastruktura. a nie dziury w ziemi na podstawie prezentacji z katalogu czy makiety

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3