Chcemy pokazać, że autyzm nie jest przeszkodą dla rozumienia i przeżywania sztuki. Dzieci ze spektrum mogą być aktywnymi uczestnikami życia kulturalnego jeżeli tyko stworzymy im do tego warunki – mówi Paulina Sopata koordynatorka projektu.
Projekt Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Grant przeznaczony zostanie w dużej części na dostosowanie książek do specyfiki funkcjonowania dzieci z autyzmem. Tekst zostanie zilustrowany za pomocą piktogramów, które umożliwią uczniom lepsze zrozumienie i przetwarzanie tekstu.
Choć głównym tematem projektu jest literatura, uczniowie zostaną także zaangażowani w inne formy sztuki i zabawy. Będzie na pewno dużo pracy z emocjami, zajęć plastycznych i ruchowych – podkreślają pedagodzy i psycholodzy, prowadzący warsztaty.
Przewidziana jest także integracja uczniów biorących udział w projekcie z dziećmi ze szkół dla osób neurotypowych. Odbędzie się ona na koniec przedsięwzięcia w formie spotkania, na którym dzieci ze spektrum autyzmu będą mogły zaprezentować swoje warsztatowe dokonania. Spotkanie integracyjne zaplanowane jest na grudzień bieżącego roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Polecane oferty

Lassig
Lassig Plecak Walizka Na Kółkach 2W1 About Friends Szynszyla
Świat bez broni jądrowej. Apel w 77. rocznicę ataku na Nagasaki