Chcemy pokazać, że autyzm nie jest przeszkodą dla rozumienia i przeżywania sztuki. Dzieci ze spektrum mogą być aktywnymi uczestnikami życia kulturalnego jeżeli tyko stworzymy im do tego warunki – mówi Paulina Sopata koordynatorka projektu.
Projekt Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Grant przeznaczony zostanie w dużej części na dostosowanie książek do specyfiki funkcjonowania dzieci z autyzmem. Tekst zostanie zilustrowany za pomocą piktogramów, które umożliwią uczniom lepsze zrozumienie i przetwarzanie tekstu.
Choć głównym tematem projektu jest literatura, uczniowie zostaną także zaangażowani w inne formy sztuki i zabawy. Będzie na pewno dużo pracy z emocjami, zajęć plastycznych i ruchowych – podkreślają pedagodzy i psycholodzy, prowadzący warsztaty.
Przewidziana jest także integracja uczniów biorących udział w projekcie z dziećmi ze szkół dla osób neurotypowych. Odbędzie się ona na koniec przedsięwzięcia w formie spotkania, na którym dzieci ze spektrum autyzmu będą mogły zaprezentować swoje warsztatowe dokonania. Spotkanie integracyjne zaplanowane jest na grudzień bieżącego roku.
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?