Autostrada A18 z Niemiec będzie przebudowana. Spękane płyty...

    Autostrada A18 z Niemiec będzie przebudowana. Spękane płyty zastąpi asfalt [TERMINY]

    JEW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Fatalny stan autostrady A18 - jezdnia południowa
    1/11
    przejdź do galerii

    Fatalny stan autostrady A18 - jezdnia południowa ©Fot. Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska

    Kierowcy jeżdżący z Berlina do Polski i w drugą stronę latami czekali na tę decyzję. Wreszcie postanowiono o przebudowie południowej jezdni autostrady A18, która w ten sposób nazywana jest tylko umownie. Ze względu na fatalny stan południowej jezdni w terenie obowiązuje oznaczenie tej drogi jako DK18 na terenie Dolnego Śląska i województwa lubuskiego. Mowa o odcinku od Golnicy do przejścia granicznego w Olszynie. Kawałek za Golnicami A18 łączy się z autostradą A4.
    - To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży - mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy - dodaje.

    Po ocenie potrzeb inwestycyjnych w skali całego kraju, mając też na uwadze dostępne środki finansowe w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), Minister Infrastruktury podjął decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na budowie południowej jezdni autostrady A18 w. Olszyna – węzeł Golnice.



    Zadanie obejmuje budowę ponad 70 km nowej jezdni autostrady. Zakres prac na odcinku w. Olszyna – w. Golnice (przebudowa jezdni południowej) obejmuje m.in.:
    • dostosowanie istniejącego układu drogowego do parametrów autostrady,
    • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
    • modernizację węzłów autostradowych,
    • budowę dwóch dróg powiatowych, budowę dróg poprzecznych i podłużnych (dojazdowych),
    • budowę Obwodu Utrzymania Autostrady,
    • budowę systemów utrzymania i zarządzania autostradą,
    • budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej,
    • budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska (w tym przejść dla zwierząt), zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych
    • ochronę dóbr kultury.


    Jakich terminów mają się spodziewać kierowcy?
    Ogłoszenie przetargów dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r. Oddanie do ruchu poszczególnych odcinków południowej jezdni A18, z uwagi na różny stopień zaawanasowana prac przygotowawczych, jest planowane w latach 2021-2023.

    Przypomnijmy, że na tym odcinku w 2007 r. dobudowano jezdnię północną o parametrach autostrady i ruch poprowadzono oddzielnie dla każdego kierunku.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (61)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie tylko o komfort podróży chodzi i pora, żeby się GDDKIA obudziła.

    Sąsiad (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Głupie 70 km stanowi problem. Tu już nie chodzi o komfort jazdy, czy czyjś interes. Blisko są wsie. Już dawno powinien być ekran w Kałkach. Pękają ściany,a pędzący po zwichrowanych płytach tir,...rozwiń całość

    Głupie 70 km stanowi problem. Tu już nie chodzi o komfort jazdy, czy czyjś interes. Blisko są wsie. Już dawno powinien być ekran w Kałkach. Pękają ściany,a pędzący po zwichrowanych płytach tir, zwyczajnie łeb urywa. Pora o jakieś odszkodowanie wystąpić, bo nauczyli się tylko kasę brać i ludziom na głowę srać. Niech zamkną calkiem,albo zrobią drogę z prawdziwego zdarzenia. Chyba, że się następnej wojny spodziewają i im się nie opłaca .zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Chodzi o to żeby Niemcy za szybko nas nie zajęły!!!

    Macierewicz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Aby rozsypały się ich Leopardy zanim dosięgną Breslau!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dziś nie Leopardy są grożne

    Myśl Królewska (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    dziś liczy sie opanowanie ekonomiczne Państwa (hipery i inne firmy nie płacące podatków w Polsce), naciski na sadownictwo, aby pozostało jak było, gdzie żadna firma zagraniczna nie przegrała...rozwiń całość

    dziś liczy sie opanowanie ekonomiczne Państwa (hipery i inne firmy nie płacące podatków w Polsce), naciski na sadownictwo, aby pozostało jak było, gdzie żadna firma zagraniczna nie przegrała procesu sądowego z polską firmą.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jakie naciski na sadownictwo?

    Sadownictwo niszczy susza a nie jakieś wyimaginowane naciski! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kiełbasa wyborcza!

    i wygrał wybory! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12

    O modernizacji tego odcinka słyszę co kilka lat!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dziś mówi to firma

    Taki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    która dotrzymuje słowa

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nareszcie

    Optymista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

    Jezeli to prawda to fantastyczna wiadomosc. Ale poczekajmy jak roztrzygna sie przetargi.
    Ten odcinek miedzy Olszyna a Golnicami wkierunku Wroclawia to przyklad polskiej gospodarnosci.
    Robiac...rozwiń całość

    Jezeli to prawda to fantastyczna wiadomosc. Ale poczekajmy jak roztrzygna sie przetargi.
    Ten odcinek miedzy Olszyna a Golnicami wkierunku Wroclawia to przyklad polskiej gospodarnosci.
    Robiac autostrady m. innymi na ME 2012 wszyscy zapomnieli o tym , ze obcokrajowcy wjezdzajacy do Polski ich pierwszym spostrzezeniem i zakodowana informacja to "polskie drogi " i to negatwne wrazenie juz nie poprawia w dalszej jego podrozy te nowe autostrady.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie wszyscy zapomnieli

    Anonim (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    wtedy rządziła PO od 2007 roku i to ona zapomniała

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nareszcie

    Optymista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Jezeli to prawda to fantastyczna wiadomosc. Ale poczekajmy jak roztrzygna sie przetargi.
    Ten odcinek miedzy Olszyna a Golnicami wkierunku Wroclawia to przyklad polskiej gospodarnosci.
    Robiac...rozwiń całość

    Jezeli to prawda to fantastyczna wiadomosc. Ale poczekajmy jak roztrzygna sie przetargi.
    Ten odcinek miedzy Olszyna a Golnicami wkierunku Wroclawia to przyklad polskiej gospodarnosci.
    Robiac autostrady m. innymi na ME 2012 wszyscy zapomnieli o tym , ze obcokrajowcy wjezdzajacy do Polski ich pierwszym spostrzezeniem i zakodowana informacja to "polskie drogi " i to negatwne wrazenie juz nie poprawia w dalszej jego podrozy te nowe autostrady.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Cyrk na kółkach

    Śmiech (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Obiecali dawno, dalej obiecują. Jezdnia północna betonowa, południowa asfaltowa. MOPy powinni zrobić z kostki dla odmiany...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ???????

    Waldek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11

    Jak zobaczę to uwierzę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Spokojnie, to tylko plany

    Filip z konopii (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Poczekajmy na wyniki przetargu. Ostatnio bardzo często się zdarza że planowany budżet jest znacznie mniejszy od najtańszej oferty a wtedy z inwestycji nici. Oby inwestor tym razem realnie wycenił...rozwiń całość

    Poczekajmy na wyniki przetargu. Ostatnio bardzo często się zdarza że planowany budżet jest znacznie mniejszy od najtańszej oferty a wtedy z inwestycji nici. Oby inwestor tym razem realnie wycenił koszty.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Inwestor realnie wycenia koszty

    --- (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Rośnie popyt na inwestycje, to ceny rosną. Wbrew temu, co sądzą kurwinowcy, rynek zamówień publicznych też jest rynek i też się rządzi prawami rynku.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Asfalt????

    xenomorf

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    Dlaczego redaktor w tytule pisze o asfalcie, skoro północna jezdnia jest betonowa?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rhrhrh

    Dbfhfbfb (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Wybudowac obok, beda niewyobrazalne korki!!!!

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY