Autostrada A18 z Niemiec będzie przebudowana. Spękane płyty zastąpi asfalt [TERMINY]

JEW
Fatalny stan autostrady A18 - jezdnia południowa Fot. Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska
Kierowcy jeżdżący z Berlina do Polski i w drugą stronę latami czekali na tę decyzję. Wreszcie postanowiono o przebudowie południowej jezdni autostrady A18, która w ten sposób nazywana jest tylko umownie. Ze względu na fatalny stan południowej jezdni w terenie obowiązuje oznaczenie tej drogi jako DK18 na terenie Dolnego Śląska i województwa lubuskiego. Mowa o odcinku od Golnicy do przejścia granicznego w Olszynie. Kawałek za Golnicami A18 łączy się z autostradą A4.

- To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży - mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy - dodaje.

Po ocenie potrzeb inwestycyjnych w skali całego kraju, mając też na uwadze dostępne środki finansowe w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), Minister Infrastruktury podjął decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na budowie południowej jezdni autostrady A18 w. Olszyna – węzeł Golnice.

Zadanie obejmuje budowę ponad 70 km nowej jezdni autostrady. Zakres prac na odcinku w. Olszyna – w. Golnice (przebudowa jezdni południowej) obejmuje m.in.:

  • dostosowanie istniejącego układu drogowego do parametrów autostrady,
  • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
  • modernizację węzłów autostradowych,
  • budowę dwóch dróg powiatowych, budowę dróg poprzecznych i podłużnych (dojazdowych),
  • budowę Obwodu Utrzymania Autostrady,
  • budowę systemów utrzymania i zarządzania autostradą,
  • budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej,
  • budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska (w tym przejść dla zwierząt), zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych
  • ochronę dóbr kultury.

Jakich terminów mają się spodziewać kierowcy?
Ogłoszenie przetargów dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r. Oddanie do ruchu poszczególnych odcinków południowej jezdni A18, z uwagi na różny stopień zaawanasowana prac przygotowawczych, jest planowane w latach 2021-2023.

Przypomnijmy, że na tym odcinku w 2007 r. dobudowano jezdnię północną o parametrach autostrady i ruch poprowadzono oddzielnie dla każdego kierunku.

Wideo

Komentarze 64

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mike 51

Bawarczyca jadacy do Polski mysla pewno, za Hitlera przed 80 laty byla to normalna autostrada. Polacy przez 70 lat nie moga zrobic 70 km z niemiec do Polski. Z Polski do Niemiec ist ordnung.

o
oskubany

GDDKiA zapomniała dodać że do niby ogłoszonego przetargu na A 18 już wydała na ten odcinek
od 2007r do ogłoszenia przetargu ponad 250 Milionów polskich zł SŁOWNIE PONAD DWIEŚCIE PIĘĆDZIESIĄT MILIONÓW ZL a potem się dziwimy ze tak drogie są u nas autostrady .ciekawe ile jeszcze będzie kosztować te 70 KM na ile nas jeszcze nacią gnom jako społeczeństwo i dotacje unijne

s
seta

a teraz pis ponad 3 lata i tez nic sie nie zmienilo!!! a i tak tego nie zrobia

S
Sąsiad

Głupie 70 km stanowi problem. Tu już nie chodzi o komfort jazdy, czy czyjś interes. Blisko są wsie. Już dawno powinien być ekran w Kałkach. Pękają ściany,a pędzący po zwichrowanych płytach tir, zwyczajnie łeb urywa. Pora o jakieś odszkodowanie wystąpić, bo nauczyli się tylko kasę brać i ludziom na głowę srać. Niech zamkną calkiem,albo zrobią drogę z prawdziwego zdarzenia. Chyba, że się następnej wojny spodziewają i im się nie opłaca .

e
eryk14
W dniu 11.08.2018 o 00:20, Gandharwa napisał:

A skąd wiadomo że ta jezdnia będzie asfaltowa? druga (nowa) jest betonowa byłoby dziwnie gdyby dwie jezdnie były robione w różnym standardzie - to ma wpływ na zimowe utrzymanie etc...

najpierw niby naprawia te A18 a potem moze sie wezma za przebudowe odcinka A4 

wroclaw-krzyzowa do 3 pasow w kazda strone,wtedy dopiero tam beda korki,

 

czytajac forum  z wroclawia to nawet sami mieszkancy sie smieali ze poniemieckie wiadukty ktore maja ponad 70 lat to sa w bardzo dobrym stanie technicznym a te budowanie  obednie to po 10 laatach czesto nadawaja sie do rozbiorki.

 

takie teeksty sa na fforach po wyszukiwaniu frazy-

--przebudowa A4 do 3 pasow

e
eryk14
W dniu 11.08.2018 o 00:20, Gandharwa napisał:

A skąd wiadomo że ta jezdnia będzie asfaltowa? druga (nowa) jest betonowa byłoby dziwnie gdyby dwie jezdnie były robione w różnym standardzie - to ma wpływ na zimowe utrzymanie etc...

moi znajomi z rejonu hanower-celle tam czesto jezdza,

do polski jada przez lipsk-drezno gdyz nie beda czego urywac na tych najdluzszych schodach w europie,

natomiastjadac spowrotem to jada po tej A18-dk18,

jadac od golnice to naliczyli kilka zwezen  do jednego pasa obejmujacych 7-8 zarwanych wiaduktow na poludniowej jezdni

"500+ na KAŻDE dziecko"

Przecież PiSlamiści kłamią 24godziny na dobe. A do tego jeszcze kradną jak NIKT przed nimi!!!

G
Gość

!

G
Gross Roze.n był blisko

z Polski na tę drogę

A
Anonim

wtedy rządziła PO od 2007 roku i to ona zapomniała

T
Taki

która dotrzymuje słowa

M
Myśl Królewska

dziś liczy sie opanowanie ekonomiczne Państwa (hipery i inne firmy nie płacące podatków w Polsce), naciski na sadownictwo, aby pozostało jak było, gdzie żadna firma zagraniczna nie przegrała procesu sądowego z polską firmą.

---

Rośnie popyt na inwestycje, to ceny rosną. Wbrew temu, co sądzą kurwinowcy, rynek zamówień publicznych też jest rynek i też się rządzi prawami rynku.

t
tubylec

Jak na razie to rządy PO-PSL zrobiły znacznie więcej autostrad i dróg szybkiego ruchu niż inne partie. A na płatne były tylko zapowiedzi, wiedziałbyś, gdybyś mieszkał w Polsce a nie w Rosji.

t
tubylec

... nie mielibyśmy 45-letniej zapaści.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3