Autobusy linii D wrócą na starą trasę. Mieszkańcy wygrali z miastem

mk
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Tomasz Hołod
Mieszkańcy Wrocławia dopięli swego. Po czterech miesiącach miasto wycofało się z wprowadzonej w styczniu zmienionej trasy autobusów pospiesznych linii D. Autobusy wrócą na starą trasę w niedzielę 2 lipca.

Powrót do starej trasy oznacza, że autobusy linii D w obu kierunkach zostaną skierowane przez ul. Krzycką i Powstańców Śląskich z pominięciem ul. Sowiej, Skarbowców, Gajowickiej i Hallera. Zmiana jest spowodowana wnioskiem rad osiedli Klecina, Grabiszyn-Grabiszynek i Krzyki-Partynice.

Dla zwiększenia liczby połączeń przez ul. Skarbowców w godzinach szczytu zostaną uruchomione dodatkowe kursy linii 133: od godz. 7 do 8.30 na trasie Krzyki – Gaj (pętla) i od 15.30 do 17.30 na trasie Auchan – Brochów.

Pasażerowie posiadający bilety okresowe na linię D zakupione przed 1 lipca będą mogli podróżować autobusami linii 133 na trasie Wałbrzyska – Powstańców Śląskich/Hallera do końca ważności biletu.

Przypomnijmy, że najmocniej przeciwko zmianie trasy linii D protestowali mieszkańcy osiedla Klecina. W styczniu zebrali 2200 podpisów pod petycją, którą wysłali do magistratu. Argumentowali, że puszczenie autobusów pospiesznych przez ciasne i zakorkowane ulice zwiększy czas przejazdu, a poza tym uniemożliwi im dojazd do przedszkola i szkoły podstawowej przy ul. Januszowickiej, Zespołu Szkół nr 4 przy ul. Powstańców Śląskich oraz punktu przesiadkowego na ul. Krzyckiej.

Tuż po wprowadzeniu zmiany trasy przegubowy autobus nie zmieścił się na zakręcie i uderzył w latarnię na skrzyżowaniu ul. Krzyckiej i Sowiej.

Czytaj: Zmienili trasę linii D wbrew ludziom. I już pierwszy wypadek

Zobacz też: Fatalny stan wrocławskich torowisk. Ale nie wszystkie będą remontowane

Wideo

Komentarze 134

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Ze Skarbowców

autobus D jeździł do miasta Tak jak jeździ (czyli przez pętlę na Krzykach) a wracał na Klecinę przez Raclawicką, Sowią i Skarbowców? Dałoby się tak? Do pracy szybkie połączenie z centrum, a powrót 5 minut dłużej?

G
Ggg

D ma tylko nazwę związaną z szybkością.
Nigdy nie było i nie będzie pośpieszne.
Urzędasy wymyślili tą nazwę i choć nie ma nic wspólnego z rzeczywistością to się szczycą tym, że mają linię "pośpieszną"..

G
Ggg

Od kiedy lina D jest ich własnością?
Opłacają utrzymanie linii z własnej kieszeni?
Zakupują paliwo?
Zastanów się zanim coś napiszesz..
To, że D jeździło tamtą trasą i ludzie są na tyle leniwi, że nie chcą się przesiadać ( gdzie często D jak wpadnie w korki to jedzie dłużej niż tramwaj) to nie znaczy, zer jest to ich własność.
Polecam otworzyć im prywatną linię.

M
MS

I to wystarczy za cały komentarz. Parę razy było tu mówione, że osoby jadące na pętlę na przesiadkę, wybiorą 107 (który po tej samej trasie od Wałbrzyskiej jedzie 2-3 minuty wcześniej), wszyscy inni jadą 'detką' do centrum. Dzieci na ogół są dowożone na Januszowicką samochodem przez rodziców w drodze do pracy, a młodzież do Liceum/Technikum idzie kawałek przez skrzyżowanie. Wielu z nich jeździ do domu tramwajem (na ogół do miasta, wcale nie na Klecinę) Podsumowując, chodziło o to, żeby nie podzielić się 'swoim' autobusem i tyle. Nikt na trasie Skarbowców-Racławicka-Hallera nie tracił, a w wyniku powrotnej zmiany my (na Skarbowców) straciliśmy autobus 126. Nie mamy takiej siły przebicia jak Klecina więc pewnie zostaniemy z jednym 133.

G
Gość

03.07.2017 -liczba osób wsiadających na Pętli Krzyki - 1 osoba. Czwartek 29.06.2017 ul. Chłodna - liczba wsiadających 11 osób. Czas jazdy z ul. Zimowej do Hallera (6.32 - 6.40) - 8 minut, czyli tyle samo co trasa przez Skarbowców (6.24 - 6-32) 8 minut. Autobus 107 do pętli Krzyki jest dosłownie minuta, dwie przed D. Czyli wniosek jest tylko jeden ten powrót na stara trasę jest niepotrzebny, nikt za bardzo nie zyskał. a cała ok. Skarbowców straciła bezpośrednie połączenie z centrum miasta.

G
Gość

Sprawdzę, tzn. policzę i napiszę.

M
MS

Rufus, o której starej trasie D mówimy? Jeśli tej sprzed 5-6 lat, gdy autobus objeżdżał pętlę, zgoda, sporo osób wsiadało na pętli Krzyckiej bo było wygodnie. Teraz autobus jedzie prosto na przystanek po drugiej stronie ulicy (koło szkoły) Wygodnie dla kierowców (lewoskręt na światłach), dla pasażerów nie bardzo. Trzeba przebiec przez podwójne skrzyżowanie, to już lepiej jechać tramwajem i spróbować się przesiąść na jakimś dalszym i łatwiej dostępnym przystanku.

R
Rufus

Twoje obserwacje były bardzo subiektywne, ilość osób wsiadajacych m.in. Na Krzykach jeszcze przy starej trasie była równie liczna jak nie wieksza. Więc twoje wnioski są bezzasadne

R
Rob

D wraca od 2 lipca na starą trasę, ale 126 też miał powrócić na starą trasę do pętli Krzyki od tego samego dnia, ale zaprotestowała Rada osiedla Grabiszyn-Grabiszyn i miasto się wycofało z tego pomysłu.
Także w ten sposób Krzyki zostały wydymane.
Na więcej kursów 133 bym nie liczył - dojdą "tylko" 3 kursy rano i 3 popołudniu, a zwykle będzie tak: od godz. 8:00 do 14:00 i od 17:30 do 22:30 będzie jedno krótkie 133 co pół godziny w stronie centrum miasta.
Niech żyje komunikacja zbiorowa!
I w ten sposób Krzyki zostały wydymane po raz drugi.

M
MS

Od niedzieli 2 lipca częstotliwość kursowania linii D starą trasą wg starego harmonogramu, tzn. w weekendy co 30 minut. Czysty zysk

P
PETYCJA !!!!

Jest już petycja w tej sprawie, ludzie działajcie - można ją podpisac tak jak ostatnio w sklepach na skrzyżowaniu skarbowców z powiewną. będzie do najbliższego piątku!

G
Gość

Nieodparcie odnoszę wrażenie, że bardzo atmosferę "pseudo-krzywdy" komunikacyjnej Kleciny podgrzewal ktoś z Gazety Wrocławskiej i Radia Wrocław. Ech... Człowiek tylko traci nerwy.

p
pomysłowy wrocławianin

Ej, ej... a 125 to niby gdzie? Ta linia nie bez przyczyny została wydłużona do Krzyków, a poza tym lepiej gdyby linia A tamtędy jeździła, a nie 125, wtedy liczba kursów aż tak drastycznie by nie spadła.

Obecnie:
Takt D: 15/15/15/30
Takt 125: 15/30/15/30
Takt 133: 15/30/15/30
Liczba autobusów na godzinę: 12/8/12/6

Wg mojej koncepcji:
Takt A: 10?/15/15/30
Takt 133: 10?/30/10?/30
Liczba autobusów na godzinę: 12/6/10/4

p
pomysłowy wrocławianin

Ej, ej... a 125 to niby gdzie? Ta linia nie bez przyczyny została wydłużona do Krzyków, a poza tym lepiej gdyby linia A tamtędy jeździła, a nie 125, wtedy liczba kursów aż tak drastycznie by nie spadła.

Obecnie:
Takt D: 15/15/15/30
Takt 125: 15/30/15/30
Takt 133: 15/30/15/30
Liczba autobusów na godzinę: 12/8/12/6

Wg mojej koncepcji:
Takt A: 10?/15/15/30
Takt 133: 10?/30/10?/30
Liczba autobusów na godzinę: 12/6/10/4

p
pomysłowy wrocławianin

Radzę zastanowić się nad moją osobistą koncepcją zamiany pętli linii A i linii 125, tzn. trasa przegubowego autobusu linii pośpiesznej A kursującego co 15 min., zapewniającego połączenie z centrum, zostałaby przedłużona do pętli "Krzyki", zaś trasa krótkiego autobusu linii 125 kursującego co 15-30 min., jadącego na pereferie miasta, zostałaby skrócona do pętli "Racławicka".

W skrócie: zyskalibyście przegubowy autobus kursujący częściej i przez centrum miasta.

PS. Ahaa, no i przede wszystkim wywalczcie sobie w weekendy takt co 15 min. dla linii A. ~

Dodaj ogłoszenie