Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autobus wodorowy będzie wkrótce jeździł po Wrocławiu. MPK testuje nowy pojazd [ZDJĘCIA, FILM]

Nadia Szagdaj
Nadia Szagdaj
NesoBus powstał właśnie w Polsce. Autobus zabierze na pokład 93 pasażerów, z czego 37 na miejscach siedzących. Wyposażony został w klimatyzację, internet 5G oraz 6 gniazdek ładowania USB. Wnętrze pojazdu zaprojektowali włoscy projektanci.
NesoBus powstał właśnie w Polsce. Autobus zabierze na pokład 93 pasażerów, z czego 37 na miejscach siedzących. Wyposażony został w klimatyzację, internet 5G oraz 6 gniazdek ładowania USB. Wnętrze pojazdu zaprojektowali włoscy projektanci. Paweł Relikowski
- Uważam, że autobusy elektryczne będą jak pagery, które już teraz są eksponatem w muzeum a "wodorowce" są jak telefony komórkowe – mówi Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK. Nowy pojazd wodorowy wyjeżdża od lipca na wrocławskie ulice. To jednak dopiero testy.

NesoBus - tak właśnie brzmi oficjalna nazwa nowego pojazdu wodorowego, który od 1 lipca na wrocławskich ulicach testować będzie MPK.

- Jesteśmy dumni, że NesoBus został od podstaw stworzony w Polsce przez polskich konstruktorów. Autobus jest w pełni funkcjonalny, ma 450 km zasięgu, a tankowanie wodorem zajmuje jedynie 15 minut. Oznacza to, że na jednym tankowaniu może jeździć dwa dni - wylicza Maciej Stec, wiceprezes zarządu Grupy Polsat Plus, producenta marki Neso.

NesoBus powstał właśnie w Polsce. Autobus zabierze na pokład 93 pasażerów, z czego 37 na miejscach siedzących. Wyposażony został w klimatyzację, internet 5G oraz 6 gniazdek ładowania USB. Wnętrze pojazdu zaprojektowali włoscy projektanci.

od 16 lat

Pojazd jest też o wiele czystszy także niż autobusy elektryczne, a podczas jazdy emituje do atmosfery jedynie destylowaną parę wodną. - NesoBus napędzany zielony wodorem nie emituje spalin, a jedynie parę wodną i dzięki specjalnym filtrom oczyszcza powietrze – mówi o nowym nabytku prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Autobus jest lekki, co oznacza mniejsze zużycie nawierzchni wrocławskich jezdni. Waży niecałe 13 ton, ma 12 metrów długości, około 2,5 szerokości i niespełna 3,5 wysokości. Pojazd zużywa ok. 8 kg wodoru na 100 kilometrów jazdy. We Wrocławiu powstała także stacja do ładowania autobusu.

- Osobiście uważam, że autobusy elektryczne będą jak pagery, które już teraz są eksponatem w muzeum a "wodorowce" są jak telefony komórkowe – mówi Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK.

- Autobus napędzany bateriami pozostawia większy ślad węglowy niż autobus wodorowy - tłumaczy prezes Balawejder. - Zaznaczmy, że to jest jedyny w pełni ekologiczny autobus w Polsce. Mam nadzieję, że wkrótce pojawi się ich więcej na wrocławskich drogach - dodaje.

Autobus wyjedzie na wrocławskie ulice na testy już 1 lipca. Wkrótce koncern ma zamiar postawić w Świdniku fabrykę NeoBusów, która będzie produkować około 100 pojazdów rocznie. Dziś mieliśmy okazję zobaczyć Neobus na własne oczy i oczywiście się nim przejechać.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska