reklama

Autobus 143 pojedzie dalej. Kiedy? Może za pięć lat

Kinga Czernichowska
Kinga Czernichowska
Zaktualizowano 
Pawel Relikowski / Polska Press Grupa
"Od miesiąca działa nowa linia autobusowa 143, kursująca z ul. Kminkowej na Oporów. Informowano nas jednak, że trasa tego autobusu zostanie przedłużona aż do Gaju. Kiedy i jak dokładnie będzie przebiegać?" - pyta nasza Czytelniczka. Odpowiedzi szukała reporterka Kinga Czernichowska.

Nowa linia autobusowa to ułatwienie dla mieszkańców Lipy Piotrowskiej i Oporowa, ale nie tylko. Teraz dużo szybsze połączenie na Oporów mają mieszkańcy Gądowa i Popowic. Dotychczas jedynym bezpośrednim połączeniem z Oporowem była linia tramwajowa 20, która jedzie dwa razy dłużej (około 40 minut).

- Uruchomienie linii autobusowej 143 jest pierwszym etapem funkcjonowania autobusowej linii okólnej. Pierwszy autobus wyjechał miesiąc temu, 28 września. Nowa linia kursuje na trasie Kminkowa-Oporów. Obecnie zbieramy informacje i przyglądamy się jej funkcjonowaniu - mówi Anna Bytońska z Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

To, że autobus 143 pojedzie dalej, aż na Gaj, jest niemal pewne.

- W kolejnych latach planowane jest jej przedłużenie do Gaju i Tarnogaju przez ulicę Racławicką, Kamienną i Borowską. Wraz z rozbudową infrastruktury drogowej o Most Wschodni planujemy dalsze przedłużenie tej linii w kierunku Wielkiej Wyspy - dodaje Bytońska.

Kiedy dokładnie? Tego jeszcze nie wiadomo. Anna Bytońska twierdzi, że miasto chciałoby jak najszybciej. Ale to zależy od różnych czynników, m.in. od możliwości taboru MPK, dlatego termin przedłużenia trasy 143 jest nieokreślony. Na pewno stanie się to szybciej niż w ciągu pięciu lat.

Zobacz także

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 31

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

143 linia wozi powietrze czy nikt W MPK nie sprawdził, to kpina dla pięciu osób przemierza przez miasto autobus, gdzie ekologia ekonomia Panie Prezesie, Panie Prezydencie czy to normalne w spółce pod patronatem PO KO

G
Gość

Typowy Jaco

G
Gość
25 października, 17:57, aaa:

Jaki jest sens takich długich linii? Chyba tylko bicie rekordów w jak największym opóźnieniu. Zamiast tego powinny być krótkie trasy, ale z częstotliwością kursów co kilka minut, żeby można się było sprawnie przesiadać. A nie tak jak teraz - trasa przez całe miasto, autobus co pół godziny i 20 minut spóźnienia, albo brak co drugiego kursu, bo nie zdążają na pętle.W takiej formie KM nigdy nie będzie alternatywą dla samochodu, nawet jak zrobią buspasy na każdej ulicy.

25 października, 22:02, Gość:

Aha, czyli uważasz, że zamiast 50 linii autobusowych w tym mieście powinniśmy mieć ich ze 300, żeby się co 5 przystanków przesiadać?!

Uważam, że dla mnie, jako pasażera, korzystniej jest stracić 2x 3 minuty na przesiadkę niż czekać 20 minut na autobus który utknął w korku 30 km stąd. Poza tym w takiej opcji wcale nie wyszło by dużo więcej linii niż jest teraz.

G
Gość

Dawno się już tak nie uśmiałem.

T
Tubylec
25 października, 17:57, aaa:

Jaki jest sens takich długich linii? Chyba tylko bicie rekordów w jak największym opóźnieniu. Zamiast tego powinny być krótkie trasy, ale z częstotliwością kursów co kilka minut, żeby można się było sprawnie przesiadać. A nie tak jak teraz - trasa przez całe miasto, autobus co pół godziny i 20 minut spóźnienia, albo brak co drugiego kursu, bo nie zdążają na pętle.W takiej formie KM nigdy nie będzie alternatywą dla samochodu, nawet jak zrobią buspasy na każdej ulicy.

25 października, 22:02, Gość:

Aha, czyli uważasz, że zamiast 50 linii autobusowych w tym mieście powinniśmy mieć ich ze 300, żeby się co 5 przystanków przesiadać?!

Czyli oo tak nie uważa. On stawia pod znakiem zapytania sensowność tworzenia taki długich linii, typowo "turystycznych". Twoja "propozycja" to tylko trollowanie. Linie obwodowe co do zasady muszą mieć dużą częstotliwość kursów, bo obsługują duże potoki pasażerskie.

T
Tubylec
25 października, 17:57, aaa:

Jaki jest sens takich długich linii? Chyba tylko bicie rekordów w jak największym opóźnieniu. Zamiast tego powinny być krótkie trasy, ale z częstotliwością kursów co kilka minut, żeby można się było sprawnie przesiadać. A nie tak jak teraz - trasa przez całe miasto, autobus co pół godziny i 20 minut spóźnienia, albo brak co drugiego kursu, bo nie zdążają na pętle.W takiej formie KM nigdy nie będzie alternatywą dla samochodu, nawet jak zrobią buspasy na każdej ulicy.

26 października, 07:01, parodia:

Na Ochocie w elektryczny do stadionu. A potem to już mam z górki. Bo tak: 119, przesiadka w 13, przesiadka w 345 i jestem w domu, znaczy w robocie.

Ale chciałeś zabłysnąć znajomością filmu, czy to tylko prostackie trollowanie?

T
Tubylec
27 października, 07:29, ma:

powinna być przedłużona linia 143 do poczty polskiej na avicenny tampowstaje osiedle owe luzie nie mją kmunikacji do przedszkola szkoly

Jak się kupowało mieszkanie w bloku na polu, to nie przeszkadzało? Po co ci dojazd do szkoły, przedszkola, pracy, sklepu? Masz zające na polu, nornice, lisy.... upoluj sobie coś i przeżyjesz do wiosny.

T
Tubylec

Co to za idiotyczny pomysł? Po co komu linia o długości 50 km? Z Kminkowej, przez Gądów, Oporów, Gaj na Biskupin jeden autobus? Jaki kierowca to wytrzyma?

m
ma

powinna być przedłużona linia 143 do poczty polskiej na avicenny tampowstaje osiedle owe luzie nie mją kmunikacji do przedszkola szkoly

j
jemo

Nowa linia? przeciez linia 143 jezdzila kiedys na Kozanów:)

O
Oporowianin

Najlepszym rozwiązaniem jest przedłużenie linii autobusowej 143 do pętli Racławickiej i wtedy mieszkańcy z Oporowa będą mogli skorzystać, a tak to autobus z pętli Oporów jedzie prawie pusty.

P
Pamiętamy 127

Przedłużą trasę i równocześnie zmniejszą częstotliwość kursowania - tak to się we Wrocławiu robi.

p
parodia
25 października, 17:57, aaa:

Jaki jest sens takich długich linii? Chyba tylko bicie rekordów w jak największym opóźnieniu. Zamiast tego powinny być krótkie trasy, ale z częstotliwością kursów co kilka minut, żeby można się było sprawnie przesiadać. A nie tak jak teraz - trasa przez całe miasto, autobus co pół godziny i 20 minut spóźnienia, albo brak co drugiego kursu, bo nie zdążają na pętle.W takiej formie KM nigdy nie będzie alternatywą dla samochodu, nawet jak zrobią buspasy na każdej ulicy.

Na Ochocie w elektryczny do stadionu. A potem to już mam z górki. Bo tak: 119, przesiadka w 13, przesiadka w 345 i jestem w domu, znaczy w robocie.

G
Gość
25 października, 17:57, aaa:

Jaki jest sens takich długich linii? Chyba tylko bicie rekordów w jak największym opóźnieniu. Zamiast tego powinny być krótkie trasy, ale z częstotliwością kursów co kilka minut, żeby można się było sprawnie przesiadać. A nie tak jak teraz - trasa przez całe miasto, autobus co pół godziny i 20 minut spóźnienia, albo brak co drugiego kursu, bo nie zdążają na pętle.W takiej formie KM nigdy nie będzie alternatywą dla samochodu, nawet jak zrobią buspasy na każdej ulicy.

Aha, czyli uważasz, że zamiast 50 linii autobusowych w tym mieście powinniśmy mieć ich ze 300, żeby się co 5 przystanków przesiadać?!

a
aaa

Jaki jest sens takich długich linii? Chyba tylko bicie rekordów w jak największym opóźnieniu. Zamiast tego powinny być krótkie trasy, ale z częstotliwością kursów co kilka minut, żeby można się było sprawnie przesiadać. A nie tak jak teraz - trasa przez całe miasto, autobus co pół godziny i 20 minut spóźnienia, albo brak co drugiego kursu, bo nie zdążają na pętle.W takiej formie KM nigdy nie będzie alternatywą dla samochodu, nawet jak zrobią buspasy na każdej ulicy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3