Asteroida uderzy w Ziemię w 2032 roku? Asteroidę 2013 TV135 odkryli Ukraińcy (FILM)

JEW, TVN24 XNEWS
Asteroida 2013 TV135 leci w kierunku Ziemi
Asteroida 2013 TV135 leci w kierunku Ziemi fot. TVN24 XNEWS
Asteroida 2013 TV135 to najnowsze odkrycie ukraińskich astronomów potwierdzone już przez ośrodki badawcze w Rosji oraz Stanach Zjednoczonych. Ewentualne zderzenie asteroidy z Ziemią miałoby nastąpić dokładnie 26 sierpnia 2032 roku. W tym momencie zagrożenie uderzenia oceniane jest na "1" w skali pięciostopniowej. Za to siła uderzenia, gdyby do niego doszło, szacuje się, że będzie 150 razy większa niż wybuch bomby atomowej w Hiroszimie.

13 października astronom z Krymskiego Obserwatorium Astronomicznego Giennadij Borysow odkrył dużą asteroidę, która pędzi w kierunku Ziemi. Wg wstępnych obliczeń naukowców, może ona przelecieć bardzo blisko Ziemi lub nawet znaleźć się na kursie kolizyjnym w sierpniu 2032 r. Dokładne ustalenie, czy asteroida może uderzyć w Ziemię, będzie możliwe w 2018 r.

Obiekt nazwano 2013 TV135. To asteroida mierząca blisko 410 metrów. Jak wykazały obliczenia naukowców, szansa uderzenia w naszą planetę wynosi 1:63 tys.

2013 TV135 została sklasyfikowana jako niebezpieczna, ponieważ wyliczenia naukowców wykazały, że orbituje w odległości zaledwie 1 700 000 km od Ziemi, a każdy obiekt znajdujący się bliżej niż 7 i pół miliona kilometrów jest uznany za potencjalne zagrożenie.

Komentarze 4

777

TY JESTEŚ delevoP0per LIPERALASKI MENEL NIYNASYCONY KUMPEL BANXTERA.

t
taka prawda

Ty jesteś współczesny głupek co dalej mieszka u mamusi.

n
niewolnictwo

....

h
haiku

dokładnie w tym roku kończę spłacać hipotekę. to sobie poszaleje z pełną wypłatą.!!

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3