Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Amazon wkroczy na nasz rynek rolny i spożywczy?

Redakcja
Bloomberg/x-news
Amazon to bezdyskusyjny lider sprzedaży internetowej. Ale istnieje segment wart w Stanach Zjednoczonych bilion dolarów, w którym firma notuje mizerne wyniki. To branża spożywcza. Czy z czasem z czasem zdominuje również ten rynek? I czy możliwe jest to również na naszym krajowym podwórku? Bez złudzeń - Amazon nadciąga. I może zabić lokalne spożywczaki w ten sam sposób, w jaki przyczynił się do zamknięcia księgarni. Co więcej, "spożywka" może rozwiązać jeden z największych problemów e-sklepu: marne zyski.

W liście skierowanym w 2013 roku do akcjonariuszy CEO firmy Jeff Bezos napisał, że jest gotów rozszerzyć działalność Amazon Fresh. Po latach testowania systemu e-sprzedaży artykułów spożywczych w Seattle.

 

Od wtedy Fresh pojawił się w częściach Kalifornii, Pensylwanii, Nowego Jorku, New Jersey, Connecticut oraz Maryland. W Stanach Zjednoczonych Amazon kontroluje 22 proc. e-sprzedaży jedzenia i napojów. Jednak to wciąż bardzo mały rynek.

 

Jabłka szansą dla Amazona?

 

Według prognoz jedzenie i napoje sprzedane przez internet w 2016 roku warte będą 33 mld dolarów. To zaledwie 4 proc. całej sprzedaży tych produktów. Jednak do 2021 kwota wzrośnie dwukrotnie. A sprzedaż świeżych jabłek może być kluczem do przyszłości handlowej części Amazona.

 

Nie tylko przyniesie wpływy, ale pomoże sfinansować ogromne koszty dystrybucji i realizacji zamówień. Przywiązanie ludzi do robienia codziennych zakupów przez Amazona zagwarantuje mu częstotliwość transakcji i gęstość siatki odbiorców potrzebne do zwiększenia zyskowności dostaw.

 

 

Zakupy spożywcze generują regularny popyt, dzięki któremu bardziej opłacalne stanie się codzienne wysyłanie ciężarówek do każdej dzielnicy. Ponadto, dostarczanie książek czy zabawek w te miejsca, odbywa się niejako w gratisie.

 

Przed Amazonem są na pewno różne drogi rozwoju. Jednak dotychczas konsekwentnie realizował strategię dominowania konkretnych segmentów jeden po drugim. Nawet, jeśli to trwało, kończyło się powodzeniem.

 

Gdyby proces ten zakończył się sukcesem na amerykańskim rynku, możemy być pewni, że amerykański gigant kolejne kroki skierowałby ku Europie, a czasem również Polsce. Z pewnością nie obyło by się to bez wpływu na lokalny rynek „rolno-spożywczy”.

Źródło: Bloomberg/x-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska