reklama

Aleja Wielkiej Wyspy za 10 lat? Co z budową Mostu Wschodniego?

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zaktualizowano 
Zdaniem WI harmonogram nie zmienił się i Aleja Wielkiej Wyspy łącząca Biskupin z al. Armii Krajowej mia być zakończona w 2022 r. Jednak pierwotnie prace budowlane miały rozpocząć się w 2019 r., tymczasem jeszcze kilka miesięcy będzie powstawał projekt. Prezydent Sutryk mówi o „trybie dziesięcioletnim” dla tego rodzaju inwestycji, ale Wrocławskie Inwestycje zapewniają, że terminy nie są zaagrożone Mat. inwestora
Przepisy sprawiają, że tego rodzaju inwestycje są realizowane w trybie prawie dziesięcioletnim - narzekał prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, pytany w jednym z wywiadów o losy budowy Alei Wielkiej Wyspy i Mostu Wschodniego. Czy słowa prezydenta o 10 latach oznaczają, że inwestycja znów się przesunie? Prace miały ruszyć w 2019 roku. Już wiadomo, że się nie rozpoczną.

W roku 2018, kiedy miasto szukało wykonawcy do zaprojektowania i wybudowania trasy łączącej Wielką Wyspę z ul. Armii Krajowej, przedstawiciele urzędu mówili, że roboty budowlane mają ruszyć jeszcze w 2019. W tym roku okazało się, że zakończenie samego projektowania może nastąpić dopiero na przełomie lat 2019 i 2020.

Mimo tego poślizgu i wypowiedzi Jacka Sutryka, Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji przekonuje, że termin zakończenia inwestycji nie zmieni się. - Projekt Alei Wielkiej Wyspy jest opracowany. Są zaprojektowane drogi, mosty, ścieżki rowerowe, chodniki, sieci gazowe, wodne i kanalizacyjne, sieć energetyczna, deszczowa, teleinformacyjna itd. Po opracowaniu projektu wykonawca wysyła go do uzgodnień np. do gestorów sieci, jednostek, instytucji zarządzającymi gruntami, przez które prowadzona jest droga itp. To trwa. Strony wnoszą uwagi. Projekt jest korygowany i ponownie przedkładany do opinii. To wymaga czasu – mówi Świercz.

Dopiero po tych uzgodnieniach Wrocławskie Inwestycje będą mogły wystąpić o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Umowa z wykonawcą, firmą Banimex z Będzina, była podpisana pod koniec września 2018 roku. Termin zakończenia inwestycji to koniec 2022 r.

Aleja Wielkiej Wyspy to trasa, która ma połączyć Biskupin i Sępolno z al. Armii Krajowej. Prawie 4 kilometrowa droga będzie biegła od ul. Olszewskiego, przez Dembowskiego i Mickiewicza na południe miasta. Na jej przeważającej części będzie po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań będą dodatkowe pasy do skręcania. Wykonawca będzie musiał rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką, Wittiga. W ramach Alei powstaną dwa mosty – nad rzeką Oława i nad Odrą (Most Wschodni). Budowa ma kosztować prawie 240 mln zł.

Od 11 listopada Polacy będą podróżować do Stanów Zjednoczonych bez wiz

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 165

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

L
LLL
6 listopada, 15:55, Gość:

Ktoś bardzo skutecznie blokuje tę inwestycję.

6 listopada, 20:32, Gość:

No i bardzo dobrze. To jedyny sposób na kretyńskie pomysły ratuszowych.

Kretyństwem jest jej blokowanie.

G
Gość
4 listopada, 16:38, Q:

Mostu nie chcą najbogatsi Wrocławianie z pałaców w tej okolicy. Reszta jest za, bo ma dosyć stania w korkach w autobusach. Sutryk do roboty jak obiecałeś.

Jak ktoś nie chce stać w korkach, niech zamieszka przy autostradzie.

G
Gość
6 listopada, 15:37, Gość:

tam już od 20 lat powinien byc most

i to drogowo-kolejowy

I jeszcze z pasem startowym dla samolotów.

G
Gość
4 listopada, 17:31, Gość:

Zbudować nową DK98 przez Wrocław od okolic Korony przez Aleje Olimpijska wzdłuż Paderewskiego, Aleję Wielkiej Wyspy i dalej na zachód od ulicy Karwińskiej między Tarnogajem a Jagodnem nad torami kolejowymi dalej między Wojszycami i Ołtaszynem obok Karwian do końca obecnej AOW. Oczywście w przekroju min 2 2 pasy w każdą stonę. A także wybudować północna część obwodnicy śródmiejskiej od Żmigrodzkiej do Krzywoustego na wschód od Orlenów.

A później się obudziłeś...

G
Gość
6 listopada, 15:55, Gość:

Ktoś bardzo skutecznie blokuje tę inwestycję.

No i bardzo dobrze. To jedyny sposób na kretyńskie pomysły ratuszowych.

b
bezpartyjny
4 listopada, 13:23, ron:

A co z odcinkiem Wschodniej Obwodnicy z Łan do Mirkowa, ktory od roku powinien być budowany, a nie jest??!! Przetarg wygrała firma STRABAG, której piękny baner możemy oglądać na rondzie w Łanach. Nic się tam nie dzieje. KTO ZAPŁACI ZA TO OPÓŹNIENIE??

4 listopada, 13:36, Bronek Komor:

A kogo obchodzi jakaś zasrana obwodnica? Tylko kierowców. Ale na naszym osiedlu nie ma ludzi, którzy mają prawo jazdy więc nam to wisi. Jesteś kierowcą? To się męcz

4 listopada, 15:13, Gość:

Co to za osiedle? Macie tam bilety wstępu czy można zwiedzać z doskoku ?

4 listopada, 18:50, Gość:

Dowiem się w końcu gdzie jest to osiedle, gdzie nie ma kierowców.

To osiedle to ZOO we Wrocławiu tylko nie wiem czy to goryl czy szympans się wypowiada

G
Gość

Ktoś bardzo skutecznie blokuje tę inwestycję.

G
Gość

tam już od 20 lat powinien byc most

i to drogowo-kolejowy

A
Antybuspas
5 listopada, 08:44, Ax:

Wszelkie inwestycje, przebudowy itd są o conajmniej 10 lat za późno. Miasto jest coraz bardziej zakorkowane I przez najbliższe lata napewno się to nie zmieni. Osiedli zostało pobudowanym multum, a dróg praktycznie zero, więc nie dziwmy się, że jest smog. Po pierwsze powinny być usprawnione cycle świetlne, pobudowane wiadukty, przejazdy podziemne, żeby ludzie szybciej docierali do pracy i wracali do domów, a nie stali w korkach. Po drugie komunikacja, która nie działa nie zmniejszy ruchu na ulicach, gdyż większość ludzi się do niej nie przesiądzie, bo wcale nie dojeżdża szybciej do pracy. Jak wspomniałem przede wszystkim wiadukty, przejazdy podziemne, żeby nie stać przy szlabanach kolejowych i na niezliczonej ilości świateł. Wtedy zobaczymy jakąkolwiek zmianę.

5 listopada, 9:23, Jestem idiotą:

Auta na całym świecie stoją w korkach a lekarstwem na to są np.buspasy.

Szczególnie na np. Jagodnie buspas potrzebny dla autobusu jadącego 3 razy na godzine. Buspas powodujacy korek w ktorym stoi na koncu autobus. No genialne !

o
otua

Hej Młody Junaku

Smutek zwalcz i strach

Przecież na tym piachu już za kilka lat

Przebiegnie być może

Jasna, długa, prosta

Szeroka jak morze Trasa Łazienkowska

I z biegiem zepnie drugi brzeg

Na którym twój ojciec legł

h
history

O co chodzi? Skąd te malkontenctwo? Przecież , dwa razy obiecać to tak jak zrealizować. Po za tym obietnice, są wiążące tylko dla tych, którzy w nie wierzą. Tak mawiają klasycy ideologiczni z formacji politycznej pana prezydenta.

b
benito
4 listopada, 19:21, Gość:

Jaco chłopie..... Jak tam u Ciebie..... Kot zdrowy??? Jakieś nowe obiecanki masz dla frajerów z wrocławia co ci zaufali??

GIT :)

J
Jestem idiotą
5 listopada, 08:44, Ax:

Wszelkie inwestycje, przebudowy itd są o conajmniej 10 lat za późno. Miasto jest coraz bardziej zakorkowane I przez najbliższe lata napewno się to nie zmieni. Osiedli zostało pobudowanym multum, a dróg praktycznie zero, więc nie dziwmy się, że jest smog. Po pierwsze powinny być usprawnione cycle świetlne, pobudowane wiadukty, przejazdy podziemne, żeby ludzie szybciej docierali do pracy i wracali do domów, a nie stali w korkach. Po drugie komunikacja, która nie działa nie zmniejszy ruchu na ulicach, gdyż większość ludzi się do niej nie przesiądzie, bo wcale nie dojeżdża szybciej do pracy. Jak wspomniałem przede wszystkim wiadukty, przejazdy podziemne, żeby nie stać przy szlabanach kolejowych i na niezliczonej ilości świateł. Wtedy zobaczymy jakąkolwiek zmianę.

Auta na całym świecie stoją w korkach a lekarstwem na to są np.buspasy.

A
Ax

Wszelkie inwestycje, przebudowy itd są o conajmniej 10 lat za późno. Miasto jest coraz bardziej zakorkowane I przez najbliższe lata napewno się to nie zmieni. Osiedli zostało pobudowanym multum, a dróg praktycznie zero, więc nie dziwmy się, że jest smog. Po pierwsze powinny być usprawnione cycle świetlne, pobudowane wiadukty, przejazdy podziemne, żeby ludzie szybciej docierali do pracy i wracali do domów, a nie stali w korkach. Po drugie komunikacja, która nie działa nie zmniejszy ruchu na ulicach, gdyż większość ludzi się do niej nie przesiądzie, bo wcale nie dojeżdża szybciej do pracy. Jak wspomniałem przede wszystkim wiadukty, przejazdy podziemne, żeby nie stać przy szlabanach kolejowych i na niezliczonej ilości świateł. Wtedy zobaczymy jakąkolwiek zmianę.

G
Gość

"Prawie 4 kilometrowa droga będzie biegła od ul. Olszewskiego, przez Dembowskiego i Mickiewicza na południe miasta" - miszcz mapy i kompasu z GWna.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3