Akcja „Prędkość”. Policja zaczaiła się dziś na kierowców łamiących przepisy

MKR
22.08.2018 warszawa ulica nowolipie 2 komenda stoleczna policji zwiedzanie budynek komendy stolecznej policji policja policjant policjanci przestepstwo nz laserowy predkosciomiez radar drogowka radiowozfot. szymon starnawski / polska press Szymon Starnawski /Polska Press
Noga z gazu – policja od rana zwraca szczególną uwagę na kierowców przekraczających prędkość i karze ich mandatami. Prędkość na ulicach mierzą funkcjonariusze z wyposażeni w radary ręczne, a także policjanci patrolujący miasto w nieoznakowanych radiowozach.

Na głównych ulicach Wrocławia i powiatu wrocławskiego trwa policyjna akcja „Prędkość”. - Funkcjonariusze eliminują z ruchu piratów drogowych przy pomocy ręcznych mierników prędkości oraz patrolują drogi radiowozami wyposażonymi w wideorejestratory. Dyscyplinowani są wszyscy, którzy łamią przepisy ruchu drogowego i stwarzają zagrożenie dla innych – informuje st. sierż. Dariusz Rajski.

Rajski podkreśla, że prędkość jest jedną z głównych przyczyn wypadków i jest szczególnie niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów. Jak informuje Rajski, celem akcji, oprócz eliminowania z ruchu łamiących przepisy, jest wyrabianie w kierowcach przeświadczenia, że kara za niebezpieczną, zbyt szybką jazdę jest nieuchronna.

Nieoznakowane radiowozy około godz. 11 były widziane w okolicach ul. Osobowickiej i mostu Milenijnego, gdzie zatrzymywały jadących z nadmierną prędkością kierowców. Akcja "Prędkość" prowadzona jest dziś w całej Polsce.

Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały. Klimat się zmienił.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
22 grudnia, 13:18, Gość:

ziomeczki na takie akcje i na codzień to Yanosik jest :)

Zapraszam na ul Kowalską

G
Gość

ziomeczki na takie akcje i na codzień to Yanosik jest :)

G
Gość

Polecam teraz pokontrolować Legnicką i Lotnicza, gdzie ziomeczki się ścigają ;)

P
Pyton Tygrysi

Mam kochankę policjantkę z R i nie płacę mandatów ... tylko ciii bo jej mąż sie dowie

G
Gość

Myśliwi wyjechali na polowanie jaki limit muszą zrobić komendancie ?

K
Kierofca

Są takie korki, że rozpędzić to się można jedynie w myślach.

G
Gość

Kiedyś nieomal codziennie łapali przy zjezdzie Stadion a teraz ich nie ma.Tutaj pędzą ile fabryka dała.

m
mkz

Popieram pilnowanie prędkości. O ile pomiar jest prawdziwy. Bywa z tym niestety różnie.

T
Ten człowiek w ży..

To jest problem zawsze jakaś akcja a po dwóch dniach wszystko do normy wraca

Może egzekwowanie prawa na co dzień by pomogło

S
Saxon
20 grudnia, 12:04, ...:

a kiedy akcja "bezpieczne przejście dla pieszych" lub "bezpieczna droga dla rowerów"?? czekam z niecierpliwościom

Ps. prędkość rzadko jest PRZYCZYNĄ WYPADKU ale zwiększa skutki wypadku - a i owszem (taki szczegół)

20 grudnia, 12:48, Gość:

To prawda, powinni wyeliminować podpitych rowerzystów, rowery bez hamulców, pieszych wchodzących na czerwonym i operatorów smartfonów oderwanych od rzeczywistości.

Wczoraj jadąc wieczorem po Powstańców Śl. widziałem rowerzystę bezczelnie jadącego po pasach na czerwonym.świetle. Nie wjechał na zielonym i zjeżdżał. Wjechał na czerwonym. Jemu niebiescy pewnie nic nie powiedzą...

t
taka prawda

Kulsony bredzą o prędkości bo nie chce im się po wypadku robić pomiarów. Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła, co najwyżej jej nagłe wytracenie.

Przyczyną 90% wypadków jest brak umiejętności jazdy sprawcy i stan techniczny ich starych rupli.

e
egon

Tylko słoje i dzbany dają się złapać kulsonom i bobikom na Milenijnym!

...
20 grudnia, 12:04, ...:

a kiedy akcja "bezpieczne przejście dla pieszych" lub "bezpieczna droga dla rowerów"?? czekam z niecierpliwościom

Ps. prędkość rzadko jest PRZYCZYNĄ WYPADKU ale zwiększa skutki wypadku - a i owszem (taki szczegół)

20 grudnia, 12:48, Gość:

To prawda, powinni wyeliminować podpitych rowerzystów, rowery bez hamulców, pieszych wchodzących na czerwonym i operatorów smartfonów oderwanych od rzeczywistości.

20 grudnia, 13:02, ...:

Świetna nazwa "operator smartfona" bardzo mi się spodobała - dużo lepsze jak smartwica czy smartząbie;)

20 grudnia, 13:19, Gość:

Już niedługo najagresywniejsi kierowcy będą stawać jak baranki gdy tylko jakaś pannica machnie smartfonem

a cmentarze zapełnią się tymi pannicami które będą słuchały takich głupot jakie wypisujesz - zgodnie z projektem - ma pierszeństwo ale dalej musi się upewnić czy może wleźć a jak będzie sobie jak święta krowa włazić to dalej bedzie wtargnięcie:P

...
20 grudnia, 12:04, ...:

a kiedy akcja "bezpieczne przejście dla pieszych" lub "bezpieczna droga dla rowerów"?? czekam z niecierpliwościom

Ps. prędkość rzadko jest PRZYCZYNĄ WYPADKU ale zwiększa skutki wypadku - a i owszem (taki szczegół)

20 grudnia, 13:17, Gość:

Brak zachowania szczególnej ostrożności wynika ze zbyt krótkiego czasu i niewłaściwego kąta obserwacji.

Wyobraź sobie że istnieje korelacja między tymi parametrami jak i prędkością jazdy.

Im szybciej tym gorzej i tym częściej popełnia błąd kierowca i pieszy.

Pieszy np zakłada że kierowca jedzie zgodnie z prawem a że w takich sytuacjach pieszy był miliony razy to go zbliżające auta nie przeraża i pieszy wchodzi.

Często pieszy musi odwrócić na sekundę głowę w przeciwnym kierunku niż jadące auto a gdy próbuje ponownie skontrolować prędkość auta to zwykle jest już ono za blisko aby zdążyło wyhamować.

Podobnie na skali prędkości możną zaznaczyć dwa punkt dla typowych sytuacji i nawierzchni.

Pierwszy to taki, że auto zdąży się zatrzymać na linii warunkowego zatrzymania i najlepiej gdyby to było przez wciskania hamulca a podłogę.

Druga predkość to taka, że auto uderza w pieszego ale z minimalna prędkością.Ona może się wachac w zależności od ubioru pieszego, twardości jego kości i miejsca uderzenia ale z grubsza przyjmijmy ją w przedziale 5-20 km/h.

Uderzenie z tą prędkością nie powoduje wypadku a tylko potrącenie nie skutkujące uszczerbkiem zdrowia dłuzej niż 7 dni

No i jest pewną predkskość powiedzmy 50 km/h przy której typowe czasy reakcji i drogi hamowana powodują że jakieś powiedzmy ponad 50% jest śmiertelne lub skutkuje poważnymi obrażeniami.

Statystyka podpowiedziała że warto obniżyć prędkość w miastach do 50 km/h.

Ta sama statystyka podpowiedziała że warto na uliczkach osiedlowych obniżyć prędkość do 30 km/h

Zatem nie jest prawdą że prędkość nie jest przyczyną wypadków.

Jest bo kradnie czas i miejsce do zahamowania lub ominięcia przeszkody

Można przecież powiedzieć że przy pewnej prędkości można całkowicie wyeliminować wypadki

Czyli inne przyczyny stają się marginalne w społeczeństwach gdzie ludzie nie jeżdżą nachlani i naćpani.

Ja bym nie karał za prędkość, bo sam jeździłem 200 km/h tam gdzie to bezpieczne, ale za agresję, egoizm i głupotę.

Mam od lat taką teorię, którą potwierdził burmistrz Nowego Jorku że gdyby karać za chamstwo np niszczenie trawników to szybko PJ by stracili ci co są potencjalnymi mordercami.

Łapanie za prędkość jest zbyt pracochłonne i mandaty są za małe aby tą metodą eliminować wariatów.

Dodatkowo pościgi prowadzą do zniszczeń wielu radiowozów a to ostatnio drogie auta.

Gazety piszą o punktach karnych ale nigdy nie napisały jakie pieniądze regresem ściągnął od uciekiniera ubezpieczyciel i czy w ogóle przypisuje się takim sprawstwo wypadku radiowozu.

Nie chc mi się na wszystko odpowiadać - ale niektóre kwiatki :

Do zakładania - zasada ograniczonego zaufania - nie możesz zakładać że ktoś coś robi bo tak trzeba (widać czy pojazd jedzie 50 czy 100) no chyba że w skrajnych przypadkach gdy widzisz tylko małe światełko w oddali a za chwilę jest już obok - ale to chyba z 300 trzeba pruć...

co do niewłaściwego kata obserwacji - to bardziej wpływ ma ustawienie fotela... co do czasu nie oponuję OK ale bardziej go kradnie alko czy gadanie w czasie jazdy (nie tylko przez telefon) czy słuchanie dobrej muzyki (niektórzy np tupią nogą albo śpiewają sobie)

co do częstości błędów - nie wiem nie widziałem statystyk - ale chyba zmniejsza ilość błędów - bo się kierowca skupia - ale za to zwiększa ich konsekwencję - no ale wtedy to błędy są przyczyną a nie sama prędkość

"Często pieszy musi odwrócić na sekundę głowę w przeciwnym..." - to jest świetne nie często ale zawsze pamiętaj prawo lewo i... jeszcze raz w prawo - i to ostatnie jest odpowiedzią na dalszą część akapitu

co do twoich punktów to jest ich znacznie więcej jak 2 ale ok - pieszy właśnie oglądając się powinien ocenić czy samochód jest w stanie się zatrzymać czy nie ZOZ...

G
Gość

By sobie darowali, przy tych korkach to najwyżej koklusz złapią od stania na wietrze. Korek na Legnickiej zaczyna się przed placem strzegomskim.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3