Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

A18 - na Dolnym Śląsku remontowana jest zapomniana autostrada. Zobacz nowe zdjęcia

Mateusz Różański
Mateusz Różański
"Patatajka" i "najdłuższe schody świata" tak kierowcy pieszczotliwie nazywali odcinek drogi krajowej oznaczonej nr 18. Pierwotnie była to autostrada, która łączyła Berlin z Wrocławiem, ale nieremontowana przez lata popadła w zapomnienie. Obecnie droga przeżywa swój renesans i już niebawem może być jedną z najważniejszych dróg na Dolnym Śląsku.
"Patatajka" i "najdłuższe schody świata" tak kierowcy pieszczotliwie nazywali odcinek drogi krajowej oznaczonej nr 18. Pierwotnie była to autostrada, która łączyła Berlin z Wrocławiem, ale nieremontowana przez lata popadła w zapomnienie. Obecnie droga przeżywa swój renesans i już niebawem może być jedną z najważniejszych dróg na Dolnym Śląsku. GDDKiA
"Patatajka" i "najdłuższe schody świata" - tak kierowcy pieszczotliwie nazywali odcinek drogi krajowej oznaczonej numerem 18. Pierwotnie była to autostrada, która łączyła Berlin z Wrocławiem, ale nieremontowana przez lata popadła w zapomnienie. Niebawem może być jedną z najważniejszych dróg na Dolnym Śląsku.

Remont A18 - cztery odcinki

Remont drogi A18 podzielony jest na cztery odcinki. Trzy pierwsze znajdują się na terenie województwa lubuskiego. Ostatni, czwarty, położony jest w województwie dolnośląskim, w powiecie bolesławieckim, na terenie gmin: Osiecznica i Bolesławiec.

Zadanie w całości zlokalizowane jest w istniejącym pasie drogowym, poza terenem zabudowanym i w przeważającej części przebiega przez tereny leśne.

Przebieg drogi A18 na Dolnym Śląsku

Odcinek 4 ma długość 21,53 km. Jest to odcinek, który zaczyna na granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego a kończy się za węzłem „Golnice”.

Kalendarium budowy autostrady A18 - odcinek nr 4

Przebudowa i dostosowanie odcinka numer 4 o długości 21,53 kilometrów drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Jest to odcinek, który zaczyna na granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego a kończy się za węzłem Golnice.

  • Podpisanie Umowy z Wykonawcą: 27 stycznia 2021 r.
  • Wykonawca: Lider: Kobylarnia SA
  • Partner: MIRBUD SA
  • Partner: BUDPOL Sp. z o. o.
  • Przekazanie placu budowy: 23 luty 2021 r.
  • Rozpoczęcie robót: 16 marca 2021 r.
  • Zakończenie robót przewidywane na: 2023 r.
  • Wartość kontraktu (brutto): 258 700 000,01 zł

Autostrada A18 - historia

Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona Autostradę A-4 z przejściem granicznym w Olszynie.

Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A-18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006.

"Patatajka" i "najdłuższe schody świata" tak kierowcy pieszczotliwie nazywali odcinek drogi krajowej oznaczonej nr 18. Pierwotnie była to autostrada, która łączyła Berlin z Wrocławiem, ale nieremontowana przez lata popadła w zapomnienie. Obecnie droga przeżywa swój renesans i już niebawem może być jedną z najważniejszych dróg na Dolnym Śląsku.

A18 - na Dolnym Śląsku remontowana jest zapomniana autostrad...

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska