44 lata temu rozpoczęto budowę trasy W-Z [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]

JEW
Budowa trasy W-Z we Wrocławiu Archiwum Gazety Wrocławskiej
Blisko 44 lata temu, czyli 22 lipca 1973 r., w trzydziestą rocznicę manifestu PKWN, odbyło się uroczyste otwarcie pierwszego odcinka wrocławskiej trasy w-z. Fragment od Ruskiej do ówczesnego placu Dzierżyńskiego (dziś plac Dominikański) liczył około 1,3 km. By przeciąć ulicę Świdnicką, trzeba było wyburzać budynki i budować przejście podziemne. W kolejnych latach rozbudowywano trasę łącząc ją z dzisiejszym placem Jana Pawła II, a z drugiej strony budując tunele pod placem Dominikańskim. Nowoczesne rozwiązanie komunikacyjne - jak je wówczas nazywano - pod placem oddano do użytku w maju 1978 roku.

ZOBACZ TEŻ: ZAGADKI I TAJEMNICE WROCŁAWIA - BŁOGOSŁAWIONY CZESŁAW

Wideo

Komentarze 36

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaa

...

a
aaa

- również przewodnia siła narodu. Na szczęście nie morduje opozycji, ale eliminuje ją w bardziej cywilizowany, choć bezlitosny sposób.

c
ccc

Nie tylko sekretarzy partii !!! O czym dzisiejsze pokolenia zapominają lub nie chcą słyszeć !

t
też Wro

Już przejechałeś ??

s
sef

!!!

z
zxc

Może i komuna szara i siermiężna ale jakoś tak luźniej w przestrzeni miejskiej było.
Popatrzcie chociaż na plac Dominikański. Był z jednej strony skwer z trawnikiem a z drugiej parking.
A teraz galeria handlowa i biurowiec.
Podobnie sprawa ma się ze słynna Vroclawią - piękny gmach dawnej dyrekcji kolei zasłonięty przez mieszaninę betonu, stali, szkła i aluminium.
Nie wydaje mi się abyśmy polepszali swoją przestrzeń. Zamiast urbanistów jest dyktat deweloperów.

M
Major

Trzeba wybudować Śródmiejską Trasę Południową w formacie 2x2 pasy, a wtedy trasę W-Z będzie można wreszcie zwęzić i zabudować, a Wrocławskie Stare Miasto wreszcie znów połączy się w całość. Szkoda, że w latach 70tych nie pomyślano o innym przebiegu tej drogi, dalej od Rynku, a udało by się ocalić wiele pięknych kamienic, choćby te przy ul. Złote Koło. No ale wtedy urbanistyka wyglądała inaczej, wtedy urbaniści utopijnie myśleli, że samochody są jedynym słusznym rozwiązaniem komunikacyjnym.

s
sebastian

W dodatku chłopek zrujnował efekty tej inwestycji i zrobił w przejściu alejkę dla przekup.
Precz z Dupkiewiczem!!!!

Z
Z

j.w.

r
rumpel

"Blisko 44 lata temu, czyli 22 lipca 1974 r.,"

Po mojemu, to raczej 43 lata temu, no ale ja zdawałem starą maturę, więc mogę się mylić...

w
wrocławiak

Czy są wcześniejsze zdjęcia tych okolic? Z lat 50tych 60tych?

Z
Zygmunt

Same niekorzyści przyniosła ta inwestycja:
1. Rozcięła Stare Miasto na pół bez możliwości przejścia na drugą stronę na linii skrzyżowań ul.Świdnickiej i ul.Krupniczej ( dawniej Nowotki )
2.Zlikwidowano historyczne budynki np. budynek Składnicy Harcerskiej, oraz jedyne boisko piłki nożnej
3.Wprowadziła masę samochodów do centrum miasta

W
Wrocławianin

Śląsk to Wrocław, bo Wrocław jest stolicą Śląska.

C
Ciekawy

Miasto korkuje zbyt duża liczba samochodów, a nie Dutkiewicz. Wystarczy wprowadzić opłaty za wjazd do centrum a korki same znikną

A
Ante

Taka trasa 200m od rynku, rozrywający zabytkowe stare miasto to obok budowy Wroclavii największa zbrodnia przeciwko miastu w powojennych dziejach Wrocławia. Trasa W- Z powinna powstać, ale w ciągu Dyrekcyjna-Zaporoska-Grabiszynska-Strzegomska-Legnicka

Dodaj ogłoszenie