40 tramwajów na godzinę na Krupniczej. Dla aut zabrakło miejsca. Zmiany od dziś

MKR
Aż czterdzieści tramwajów w ciągu godziny od dziś (sobota) będzie jeździło maleńką ulicą Krupniczą we Wrocławiu. To skutki planowanego zamknięcia dla tramwajów placu Orląt Lwowskich. Aby tramwaje zmieściły się na Krupniczej, ulica zostanie zamknięta dla samochodów skręcających w Krupniczą z Kazimierza Wielkiego (od strony placu Dominikańskiego).

W sobotę, 8 lutego rozpoczną się prace związane z połączeniem budowanego torowiska tramwajowego na Nowy Dwór z torami na placu Orląt Lwowskich.

Dlatego pl. Orląt Lwowskich będzie zamknięty dla tramwajów. Skierowanie dodatkowych linii objazdami przez ul. Krupniczą spowoduje, że w szczycie tą ulicą tramwaje będą jeździć nawet co półtorej minuty. Z powodu tak zwiększonego ruchu, zakaz skrętu w ul. Krupniczą dostaną samochody jadące ul. Kazimierza Wielkiego od strony ul. Placu Dominikańskiego. Skręcić w Krupniczą będą natomiast mogli jadący autami od strony kina Helios.

Te zmiany mają wg zapowiedzi miejskich urzędników obowiązywać do wakacji tego roku.

KLIKNIJ PONIŻEJ I SPRAWDŹ SZCZEGÓŁOWE TRASY POSZCZEGÓLNYCH LINII

Rewolucja w kursowaniu tramwajów i autobusów we Wrocławiu. S...

Zobacz także

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze 256

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 lutego, 00:16, Gość:

Mam pomysła:

przecież tę Krupniczą ulice należy przebudować w sposób odwrotny.

niech środkiem jada samochody, a tramwaje przy krawężnikach.

Wtedy przepustowość wzrośnie, a samochody nie będą się przeciskać przez tłum pasażerów.

8 lutego, 14:19, Gość:

Wymagasz od wrocławskich urzędników myślenia. To dla nich za dużo. Przecież nikt z kompetencjami nie zostaje urzędnikiem - widać to po stanie tego miasta.

8 lutego, 16:08, Gość:

Krupnicza ma być deptakiem.

to ulica rprwadząca do pl.Solnego czyli Rynku.

Okolice rynku w tym trasa w-z powinny być pozbawiane aut bo tam największe korki.

Do omijania centrum służy Podwale

Ruch aut z wnętrza fosy musi być rugowany bo auta które tam wjeżdżają odbierają czas świateł na głównych ulicach omijających centrum

podwale? - a to dowcip, na ilu odcinkach jest jednokierunkowe?

to samo kościuszki,

a piłsudskiego, slalom 50-ciu wysepek i progów.

poza tym wszystkie te ulice chcą mnie "wyrzucić", albo "ściągnąć" z/do centrum.

nie ma żadnej dobrej alternatywy żeby przejechać przez centrum, ani żeby je sensownie ominąć.

H
Hahahah

Hahahaha miastowe wsiuny XD

Wykształcona młodzież z miast XD

Ja wam tylko czynsze podbije i nie dość że korki to jeszcze drogo będzie :D

To nagroda ode mnie za to, że głosujcie ciągle na te same partie , to jeszcze ja wam dopi3rdole xD

G
Gość
8 lutego, 9:56, OLO:

Zasilanie sieci i sama siec raczej tego nie wytrzyma. Drut jezdny i kable zasilające będą jak plastelina. Kto wpadł na tak genialny pomysł powinien ponieść tego konsekwencje. Przydały by się korepetycje z podstaw fizyki na poziomie szkoły podstawowej. Z poważaniem dla biegłych decydentów z MPK. Nikt nie wytłumaczył szalikowi bo się boją ........

Tu chodzi nie tylko o Krupniczą. Ale też o ul. Szewską i Nowy Świat. Podziwiam osobę decyzyjną Miasta (zielony szalik), i osobę decyzyjną MPK (żółty szalik) za g.ł.u.p.o.t.e. Koordynacja inwestycji.... ŻADNA!!

G
Gość
7 lutego, 10:06, Gość:

Czyli jak ktoś zapomni skręcić na południe na pl. Dominikańskim, następną szansę ma na pl. Strzegomskim. Super 😂

7 lutego, 10:30, otua:

albo w Środzie Śląskiej xD, ups ale tam wirus Satyryka jeszcze nie dotarł

7 lutego, 10:51, Gość:

następną szansę ma przy skrzyżowaniu ze Św. Mikołaja, gdzie trzeba zawrócić - 300m dalej. To zmiany tymczasowe, ale narzekać trzeba.

7 lutego, 11:08, Gość:

I godzina w korku

7 lutego, 11:38, Gość:

To trzeba mieć coś z głową, żeby siedzieć sobie w aucie przez godzinę na 300m, jeśli są inne alternatywne sposoby. W godzinę to nawet dojdziesz pieszo do domu.

7 lutego, 13:09, Gość:

Dokladnie. Nie wiem skad tyle komentarzy z narzekaniami. To chyba super wiadomosc, ze az tyle tramwajow bedzie jezdzilo. Rozladuje korki w cenyrum, bo ludzie zamiast samochodem pojada tramwajem. No chyba, ze jest ktos ameba i bedzie wolal stac godzine w korku na odcinku 300m

7 lutego, 13:42, Gość:

Komentarze maruderów to efekt braku możliwości poddania refleksji tego co się dzieje. Szczujnia rzuci temat a oni bez przemyślenia krytykują. Bo nic innego nie są w stanie zrobić.

7 lutego, 18:47, Gość:

Wszytko zgodnie z polityka transportową miasta.

Transport zbiorowy wypycha z centrum auta.

To samo zrobili na zachodzie i nie maja korków

7 lutego, 21:36, Gość:

No popatrz, a ty jak śmierd ziałeś tak śmie rdzisz.

Ty piłęś czy ćpałeś?

Zniszczyłeś sobie mózg ze nie potrafisz nic konstruktywnego napisać?

G
Gość
8 lutego, 8:14, BRESLAUER:

TRANSPORT PODZIEMNY - GDZIE JEST..? Gdzie jest chcoby jeden tunel POd miastem dla odciazenie ruchu ulicznego...Niema ...Zato so ZYDOSKIE KRASNALE i PALMY, WYKOLEJENIE I ZDERZENIA TRAMWAJOW, KORKI, ZWEZENIA MOSTOW I ULIC...a dworzec Swiebodzki sie SFAJCZYL...

8 lutego, 11:03, dyżurny:

Transport podziemny, np metro, to stare dziewiętnastowieczne i bardzo nie ekologiczne rozwiązanie. Wrocław jest miastem nowoczesnym, postępowym, promującym rozwiązania ekologiczne. Dlatego mamy buspasy i ścieżki rowerowe. Zdajesz sobie sprawę na jaki dyskomfort narażone są krety, dżownice i inne zwierzęta żyjące pod ziemią, w pobliżu lini metra?

Jeszcze nie wszędzie są buspasy i ścieżki rowerowe.

Auta sterroryzowały miasto i nawet sami kierowcy mają już ich dość.

Z kazdym rokiem traci się więcej czasu w korkach bo aut przybywa.

Normalni ludzie na krótką trasę wsiadają na rower a na długą w auta.

Ale są tacy co jeżdżą autem wszędzie i nie rozumieją że to oni robią korki

G
Gość
7 lutego, 21:39, Gość:

40 na godzinę? To sieć trakcyjna tyle wytrzyma?

Na co dzień wytrzymuje.

A co chcesz zostawić auto i wsiąść do tramwaju?

Chyba wiele nie ważysz?

G
Gość
8 lutego, 09:56, OLO:

Zasilanie sieci i sama siec raczej tego nie wytrzyma. Drut jezdny i kable zasilające będą jak plastelina. Kto wpadł na tak genialny pomysł powinien ponieść tego konsekwencje. Przydały by się korepetycje z podstaw fizyki na poziomie szkoły podstawowej. Z poważaniem dla biegłych decydentów z MPK. Nikt nie wytłumaczył szalikowi bo się boją ........

Jak nie wiesz to się nie wypowiadaj.

Ustaw sobie 40 tramwai co skrzyżowanie czyli co jakieś 200-300 m i zobacz na jakim odcinku będą rozłozone.

W przybliżeniu będzie to 8-12 km.

Wiesz ile podstacji zasila taki odcinek?

Dodatkowo te tramwaje będą jechac z wielu kierunków czyli rozstawią się na połowie miesta

Myślisz że zmiana toru jazdy zmienia liczbę tramwai będących w ruchu?

Podobna systuacja ma często miejsce na ul.Kołłątaja

G
Gość
8 lutego, 8:14, BRESLAUER:

TRANSPORT PODZIEMNY - GDZIE JEST..? Gdzie jest chcoby jeden tunel POd miastem dla odciazenie ruchu ulicznego...Niema ...Zato so ZYDOSKIE KRASNALE i PALMY, WYKOLEJENIE I ZDERZENIA TRAMWAJOW, KORKI, ZWEZENIA MOSTOW I ULIC...a dworzec Swiebodzki sie SFAJCZYL...

8 lutego, 11:03, dyżurny:

Transport podziemny, np metro, to stare dziewiętnastowieczne i bardzo nie ekologiczne rozwiązanie. Wrocław jest miastem nowoczesnym, postępowym, promującym rozwiązania ekologiczne. Dlatego mamy buspasy i ścieżki rowerowe. Zdajesz sobie sprawę na jaki dyskomfort narażone są krety, dżownice i inne zwierzęta żyjące pod ziemią, w pobliżu lini metra?

Facet chyba chce aby mu zbudować podziemne tunele dla aut

G
Gość
8 lutego, 0:16, Gość:

Mam pomysła:

przecież tę Krupniczą ulice należy przebudować w sposób odwrotny.

niech środkiem jada samochody, a tramwaje przy krawężnikach.

Wtedy przepustowość wzrośnie, a samochody nie będą się przeciskać przez tłum pasażerów.

8 lutego, 11:37, Gjjjj:

Uwielbiam jeździć przystankami wiedeńskimi. Tramwaj jeszcze jedzie a piesi już wchodzą na pas dla aut, zamiast poczekać aż się zatrzyma. Zupełnie jak na wsi. W ogóle wrocek przypomina coraz bardziej wieś. Dziura że aż wstyd

Chyba pochodzisz ze wsi.

Dlaczego tramwaj ma stać i czekać aż podróżni do niego podejdą?

Jeśli będą już na przystanku wiedeńskim to szybciej wejdą do tramwaju i szybciej tramwaj odjedzie wiec będzie więcej czasu dla aut

G
Gość
8 lutego, 00:16, Gość:

Mam pomysła:

przecież tę Krupniczą ulice należy przebudować w sposób odwrotny.

niech środkiem jada samochody, a tramwaje przy krawężnikach.

Wtedy przepustowość wzrośnie, a samochody nie będą się przeciskać przez tłum pasażerów.

8 lutego, 14:19, Gość:

Wymagasz od wrocławskich urzędników myślenia. To dla nich za dużo. Przecież nikt z kompetencjami nie zostaje urzędnikiem - widać to po stanie tego miasta.

Krupnicza ma być deptakiem.

to ulica rprwadząca do pl.Solnego czyli Rynku.

Okolice rynku w tym trasa w-z powinny być pozbawiane aut bo tam największe korki.

Do omijania centrum służy Podwale

Ruch aut z wnętrza fosy musi być rugowany bo auta które tam wjeżdżają odbierają czas świateł na głównych ulicach omijających centrum

G
Gość
8 lutego, 00:16, Gość:

Mam pomysła:

przecież tę Krupniczą ulice należy przebudować w sposób odwrotny.

niech środkiem jada samochody, a tramwaje przy krawężnikach.

Wtedy przepustowość wzrośnie, a samochody nie będą się przeciskać przez tłum pasażerów.

Wymagasz od wrocławskich urzędników myślenia. To dla nich za dużo. Przecież nikt z kompetencjami nie zostaje urzędnikiem - widać to po stanie tego miasta.

G
Gjjjj
8 lutego, 0:16, Gość:

Mam pomysła:

przecież tę Krupniczą ulice należy przebudować w sposób odwrotny.

niech środkiem jada samochody, a tramwaje przy krawężnikach.

Wtedy przepustowość wzrośnie, a samochody nie będą się przeciskać przez tłum pasażerów.

Uwielbiam jeździć przystankami wiedeńskimi. Tramwaj jeszcze jedzie a piesi już wchodzą na pas dla aut, zamiast poczekać aż się zatrzyma. Zupełnie jak na wsi. W ogóle wrocek przypomina coraz bardziej wieś. Dziura że aż wstyd

d
dyżurny
8 lutego, 8:14, BRESLAUER:

TRANSPORT PODZIEMNY - GDZIE JEST..? Gdzie jest chcoby jeden tunel POd miastem dla odciazenie ruchu ulicznego...Niema ...Zato so ZYDOSKIE KRASNALE i PALMY, WYKOLEJENIE I ZDERZENIA TRAMWAJOW, KORKI, ZWEZENIA MOSTOW I ULIC...a dworzec Swiebodzki sie SFAJCZYL...

Transport podziemny, np metro, to stare dziewiętnastowieczne i bardzo nie ekologiczne rozwiązanie. Wrocław jest miastem nowoczesnym, postępowym, promującym rozwiązania ekologiczne. Dlatego mamy buspasy i ścieżki rowerowe. Zdajesz sobie sprawę na jaki dyskomfort narażone są krety, dżownice i inne zwierzęta żyjące pod ziemią, w pobliżu lini metra?

O
OLO

Zasilanie sieci i sama siec raczej tego nie wytrzyma. Drut jezdny i kable zasilające będą jak plastelina. Kto wpadł na tak genialny pomysł powinien ponieść tego konsekwencje. Przydały by się korepetycje z podstaw fizyki na poziomie szkoły podstawowej. Z poważaniem dla biegłych decydentów z MPK. Nikt nie wytłumaczył szalikowi bo się boją ........

B
BRESLAUER

TRANSPORT PODZIEMNY - GDZIE JEST..? Gdzie jest chcoby jeden tunel POd miastem dla odciazenie ruchu ulicznego...Niema ...Zato so ZYDOSKIE KRASNALE i PALMY, WYKOLEJENIE I ZDERZENIA TRAMWAJOW, KORKI, ZWEZENIA MOSTOW I ULIC...a dworzec Swiebodzki sie SFAJCZYL...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3