30 km/h przy Dworcu Głównym! Zamontują progi zwalniające

Redakcja
Na ul. Peronowej i Borowskiej przy dworcu Wrocław Główny, zostaną zamontowane progi zwalniające, a przejścia dla pieszych będą wyniesione. Kierowcy będą tam musieli zwolnić do 30 km/h. Powstaną nowe drogi rowerowe na ul. Peronowej, Borowskiej, Stawowej i Kołłątaja. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wybrał już wykonawcę prac.

Nowe trasy rowerowe powstaną w ciągu ulic: Borowskiej od skrzyżowania z Suchą do Stawowej, Stawowej, Peronowej i Kołłątaja na krótkim fragmencie przy dworcu. Droga rowerowa ma się zaczynać na wysokości ul. Swobodnej i przebiegać dwoma odnogami: jedna będzie się kończyła na ul. Piłsudskiego, druga na Rejtana. Budowa pasów rowerowych niesie za sobą także duże spowolnienie dla kierowców. Konsorcjom firm Rotomat i Elektrotim za 890 tys. zł wykona prace do 30 marca 2017 r.

BĘDĄ ZMIANY NA UL. STAWOWEJ
Przedłużony zostanie istniejący pas rowerowy na ul. Stawowej, drogowcy wyznaczą też przejazd przez ul. Piłsudskiego. – Na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Bogusławskiego jezdnia zostanie poszerzona kosztem chodnika i to na niej wyznaczony będzie pas rowerowy o szerokości 1,5 m. Tuż za zatoką autobusową jednokierunkową bitumiczną drogę rowerową o szerokości 1,5 m zaprojektowano poza jezdnią na chodniku – wyjaśnia Ewa Mazur ze ZDiUM.

Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przez ul. Bogusławskiego zostaną wyniesione, a wlot Bogusławskiego w Stawową zostanie przebudowany. Za wiaduktem jednokierunkowa droga rowerowa, wyznaczona poza jezdnią, zostanie włączona w istniejący przejazd rowerowy przez ul. Swobodną.

KIEROWCY ZWOLNIĄ NA PERONOWEJ
Na ul. Peronowej zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. Powstanie także wyniesione przejście dla pieszych, które dla kierowców będzie pełniło podobną rolę co próg zwalniający. Przejście dla pieszych zlokalizowane jest w połowie ul. Peronowej i będzie wyniesione o 10 cm ponad nawierzchnię.

PRÓG ZWALNIAJĄCY NA BOROWSKIEJ
Trasa rowerowa na ul. Borowskiej zostanie przedłużona przez Peronową do Piłsudskiego. Przy wiadukcie na Borowskiej powstanie próg zwalniający na pasie w kierunku centrum. Będzie to prostokątny, tak zwany wyspowy próg zwalniający. Przy skrzyżowaniu z Piłsudskiego powstanie śluza rowerowa. Dla rowerzystów zostanie także obniżony fragment chodnika przy Piłsudskiego.

Z kolei na ul. Kołłątaja na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Rejtana przewidziano jedynie wymalowanie pasa rowerowego. Nie będzie żadnych zmian w geometrii ulicy.

INNE ŚCIEŻKI ROWEROWE
Przy okazji budowy nowej galerii handlowej w miejscu dworca PKS, inwestor zbuduje także drogi rowerowe na okalających ją ulicach: Dyrekcyjnej, Borowskiej, Suchej i Joannitów. Dodatkowo w ramach budowy torowiska na ul. Hubskiej, na tejże ulicy oraz na pozostałym fragmencie Dyrekcyjnej, także powstaną drogi rowerowe.

Wideo

Komentarze 125

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Prawy i Lewy
Idź na św. Antoniego humanizować kamienne bryły wystawione nie tak dawno przez Króla tego biednego miasta. W końcu postawiono je w imię spójnej polityki "kamienizacji humanistycznego labiryntu istnień zajmujących newralgiczną pozycję wśród nieożywionej tkanki miejskiej"... czy jakoś tak ten bełkot leciał...
s
slowik21
Jak chcesz bałwanie ekologii to sobie na wieś wyjedź. Progi zwalniające generują a)więcej spalin b)więcej hałasu c)więcej pyłu z klocków hamulcowych. W normalnych krajach odchodzi się od tego założenia i stawia się szykany. Co to za wyrażenie "humanizacja kamiennego labiryntu" Ulica jest po to żeby jeździły po niej pojazdy a w pojazdach są ludzie czyli humanizujący ten labirynt do qur...nędzy
p
p
to proste- przecież powstaje "Wroclavia". Ludzie będą musieli jakoś wyjechać z nowej galerii stąd ograniczenia prędkości
h
hoojek
A może wyłączyć pas ruchu, tak jak na Traugutta?
Spokojnie drogi magistracie- jesteśmy wytrzymali, łykniemy to wszystko...
t
tuBylec
Wszystko pięknie, tylko dlaczego nie zostanie poszerzony wiadukt kolejowy na ul. Stawowej? Co da ścieżka rowerowa, jak pod wiaduktem rowerzyści będą rozjeżdżani przez auta na wspólnym pasie?
g
gość
to co robi próg na Bożego Ciała/ Widok/Teatralna?
j
ja
Jaka poprawa ekologii i zmniejszenie spalin? Przed progiem trzeba będzie zwolnić, a potem przyspieszyć, a wtedy auto spala dużo więcej paliwa jak przy płynnej jeździe, a co za tym idzie wydziela więcej spalin. A autobusy, których jeździ tam sporo jeszcze więcej.
...drogi...
...że tylko progów brakuje, oczywiście znowu za miliony, szwagier chce żyć.
d
do
...Miasta Wrocławia POWINIEN być oraz ZAKAZ PARKOWANIA NA CHODNIKACH w całym Mieście !
w
wjazd
...do miasta powinien być. Kasować wieśniaków...!!!
L
LOL
Jeżeli tramwaje będą kursować co 5 min, autobusy co 10, to jest sens się przesiąść do MPK, w innym wypadku nie!
a
ahah
Oni celowo utrudniają jazdę samochodom, aby większość z Was, przesiadła się do MPK. To są celowe działania.
w
wroclawiak
przecież tam bez progów zwalniających nie da się jechać szybciej nż 30km/h ;_;
j
jacenty
Co za debil to wymyślił?! Przecież na tych odcinkach nie da się jechać szybciej niż 30km/h! Co kilkadziesiąt metrów sygnalizacja na zmianę z łukiem drogi!
t
to
...dojedziesz na 100% WSPANIAŁYM WROCŁAWSKIM TRAMWAJEM :))))
Dodaj ogłoszenie