23 mln zł na most, który połączy Polskę i Niemcy (ZDJĘCIA)

Karolina Niemczyk
23 mln złotych pochłonie remont mostu Bielawa Dolna/Horka
23 mln złotych pochłonie remont mostu Bielawa Dolna/Horka fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Udostępnij:
Remont mostu kolejowego przez Nysę Łużycką daje nadzieję na bezpośrednie połączenie pasażerskie pomiędzy Polską i Niemcami.

Ruszył remont mostu kolejowego łączącego Bielawę Dolną, leżącą na północ od Zgorzelca, z niemiecką Horką. Most przez Nysę Łużycką ma znaczenie dla transportu pomiędzy Polską, Niemcami i Ukrainą.

Na okres budowy ruch został skierowany m.in. przez przejście graniczne Zgorzelec/Görlitz. Remont pochłonie 23 mln zł i - jak planują PKP Polskie Linie Kolejowe - powinien zakończyć się pod koniec przyszłego roku. Długość nowej przeprawy wyniesie blisko 160 m, a pociągi będą mogły poruszać się z prędkością nawet do 120 km/h, ponad dwa razy szybciej niż do tej pory.

Z mostu przez Nysę Łużycką korzystały wyłącznie pociągi towarowe, jednak może to się zmienić po zakończonym remoncie. - Nowy most kolejowy zostanie zbudowany w miejscu starego, wyeksploatowanego obiektu, na którym ruch pociągów mógł odbywać się tylko po jednym torze z ograniczeniem prędkości do 50 km/godz. Ukończenie prac i zdecydowane polepszenie technicznych parametrów linii na całym odcinku będzie ciekawą ofertą nie tylko dla przewoźników towarowych, ale i pasażerskich - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Dziś trudno mówić o konkretnych połączeniach. Zaproponujemy przewoźnikom nową, lepszą i szybszą linię kolejową i liczymy na to, że skorzystają z naszej oferty i uruchomią ciekawe, bezpośrednie połączenia pomiędzy Polską i Niemcami - dodaje.

Przypomnijmy, że 1 marca Przewozy Regionalne zlikwidowały jedyne bezpośrednie połączenie z Wrocławia do Drezna przez Zgorzelec. Wcześniej, w grudniu 2014 roku, zlikwidowano pociąg z Wrocławia do Berlina.

PRZECZYTAJ TEŻ:
Odjechał ostatni pociąg z Wrocławia do Drezna (ZOBACZ FILM I ZDJĘCIA)
Wrocław traci na likwidacji pociągu do Drezna
Niemcy nie chcą wpuścić dolnośląskich pociągów na swoje stacje. Dlaczego?

Miliardowe inwestycje w Polsce zagranicznych firm

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
xenomorf
Przewoźników pasażerskich tam nie będzie maestro Siemieniec!!! Głupoty pan pleciesz, rzeczniku PKP PLK!!! Ale fajna praca - to tak na marginesie. Most natomiast będzie bardzo przydatny dla połączeń towarowych - większe brutto pociągów.
Po co macie uruchamiać coś nowego (tu traktuje cały ten burdel kolejowych spółek, jak jedną polską kolej) Jedynie KD coś chcą zmienić na terenie Dolnego Śląska? Skoro wciąż IC i PR tnie obecne międzynarodowe siatki połączeń.
Czy pan maestro Siemieniec ma pojecie ile międzynarodowych pociągów uruchamiają dziennie nasi najbliżsi sąsiedzi - Czesi, Słowacy, o Niemcach czy o Węgrach nie ma co wspominać? Między stolicami wspomnianych Państw kursują codziennie pociągi w taktach godzinnych, jak spóźnisz się na jeden, wsiadasz za godzinę w drugi. We Wrocławiu z podobną częstotliwością kursuje Komunikacja Miejska na niektórych liniach. Do tego za granicą należy dodać setki połączeń przygranicznych, nie tylko turystycznych.
Maestro Siemieniec z koleżankami i kolegami z zaprzyjaźnionych kolejowych spółek są oderwani od rzeczywistości.
Dodaj ogłoszenie