Formalnie inwestycje, dla których podpisano dzisiaj (w środę 27 grudnia 2017) umowy, zostały podzielone na dwa projekty.
W ramach pierwszego miasto zbuduje wydzieloną (odseparowaną od ruchu samochodów) trasę autobusowo-tramwajową łączącą osiedle Nowy Dwór z centrum Wrocławia. Linia będzie przebiegać przez osiedla: Przedmieście Świdnickie, Szczepin, Muchobór Mały i Nowy Dwór. Długość nowej trasy wyniesie około 6,8 km.
Koszt inwestycji to około 250 mln zł. Unia Europejska dołoży prawie 110 mln zł. Trasa ma być gotowa w 2020 roku.
Drugi projekt obejmuje budowę dwóch tras tramwajowych. Pierwsza trasa będzie przebiegać ul. Hubską na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej. Nowy odcinek zepnie sieć trzech tras tramwajowych. Jego długość wyniesie niecały 1 km.
Druga trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ul. Popowickiej – Starogroblowej - Długiej (od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły) i będzie mieć 3,8 km długości. Wartość projektu to blisko 160 mln zł, a dofinansowania unijnego ponad 96 mln zł.
- Podpisanie umowy kończy etap ubiegania się o dotacje. Pieniądze dla Wrocławia są już pewne – wyjaśnił wiceminister rozwoju Witold Słowik, który uczestniczył w podpisaniu umów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?