20 tys. miejsc parkingowych zlikwiduje korki w centrum?

Redakcja
Poseł Nowoczesnej Michał Jaros uważa, że 20 tysięcy miejsc parkingowych we Wrocławiu pomoże w zmniejszeniu ruchu samochodowego w centrum.

Poseł Nowoczesnej w ramach swojego programu „Zielone światło dla Wrocławia” chce rozpocząć realizację programu, który pozwoli zlikwidować korki w stolicy Dolnego Śląska. Według niego należy rozbudować system parkingów Park and Ride. Tego typu parking ma zachęcić kierowców do zostawienia auta i przesiadki w tramwaj, autobus lub pociąg. Parlamentarzysta uważa, że takich parkingów jest w stolicy Dolnego Śląska za mało.

- Mamy w tej chwili niecałe 1200 miejsc, z których możemy korzystać w ramach systemu Park&Ride, w najbliższej przyszłości planowanych jest kolejnych 740 miejsc. To jest mimo wszystko za mało. Docelowo, w ramach Zielonego Światła dla Wrocławia, chcemy, aby powstało 20 000 nowych miejsc parkingowych - stwierdził poseł Michał Jaros.

- 20 tys. to około 10 procent pojazdów poruszających się codziennie we Wrocławiu. Jeżeli chociaż 10 proc, kierowców postanowi zostawić swoje auto na parkingu na pewno pozwoli to na zmniejszenie korków w centrum miasta - mówi Michał Jaros.

Podczas konferencji parlamentarzysta przedstawił proponowane nowe lokalizacje parkingów w ramach systemu Park&Ride. Jaros uważa, ze nowe parkingi mogą powstać m.in. z wykorzystaniem parkingu Stadionu Miejskiego na ok. 5000 samochodów, ale również przy Moście Trzebnickim czy na ul. Kosmonautów.

Polityk Nowoczesnej uważa, że na parkingach powinny być tablice, na których będą się znajdować informacje dotyczące liczby i wolnych miejsc parkingowych oraz odjazdów pojazdów komunikacji publicznej. Jaros chce również, aby na takich parkingach powstawały stacje roweru miejskiego.

Poseł zapowiedział, że rozpoczyna konsultacje z mieszkańcami. Chce, aby to oni wskazywali lokalizacje nowych parkingów. Poseł dodaje, że po konsultacjach konkretne propozycje zostaną przedstawione władzom Wrocławia.

Nowe miejsca parkingowe powstaną w stolicy Dolnego Śląska już w przyszłym roku. Parkingi typu Park&Ride powstaną na Kuźnikach, Grabiszynie i Gaju. Wrocławskie Inwestycje zbudują siedem parkingów przy przystankach kolejowych, autobusowych i tramwajowych. Łącznie powstanie 555 miejsc dla samochodów. Nowe parkingi powstaną przy dwóch przystankach kolejowych: Wrocław Grabiszyn i Wrocław Kuźniki, a także przy skrzyżowaniach ulic: Kosmonautów z gen. Fieldorfa, Bardzkiej ze Świeradowską, Opolskiej z Karwińską, Opolskiej z Głubczycką, oraz Kosmonautów z Boguszowską.

Wideo

Komentarze 69

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
Ale w Berlinie jest dwa razy mniej aut na 1000 mieszkanców.
Wystarczy zniechęcic do aut i światła można wyłączać
G
Gość
Nie musisz nic wydłubywać pomimo że patrzysz i tak nie widzisz. A takie łapanie za słowa świadczy tylko o małostkowości i złych intencjach, a na koniec żebyś sobie jeszcze zakleił twarz to błąd zrobił syntezator mowy.
A
Adam
ja bym się tak rejestracjami nie sugerował, mieszkam we wrocławiu ok 15 lat, tutaj płace podatki, ale wolę zarejestrować sobie auto wraz z rodzicem(z innego miasta) po to aby nie płacić gigantycznego OC, dla informacji, we Wrocławiu mamy najdroższe stawki, większe niż Warszawa, Kraków itd.. więc normalne to to nie jest.
...
Nie, jest ich znacznie więcej. I Berlin nie jest 10x większy.
...
przez Ciebie muszę sobie oczy wydłubać
22
Wystarczy stanąć rano na dowolnej wlotówce do miasta, żeby zrozumieć skąd się bierze problem korków we Wrocławiu. Mieszkańcy takiego Sępolna i Biskupina nie mogą czasem wyjechać spod własnych domów z powodu pojazdów spoza Wrocławia.
M
Mieszkaniec
Wrocław to miasto, które całkowicie odwróciło się od jego mieszkańców. Miasto codziennie jest zalane pojazdami osób, które mieszkają poza jego granicami niekiedy w innym województwie. Transport publiczny od lat systematycznie się pogarsza. Niekontrolowana zabudowa zdegradowała już większą część miasta, które niegdyś słyneło z zieleni a dzisiaj ma prawie najgorsze powietrze w kraju. Wrocławianie zapomnieli, że to oni decydują w wyborach jaka będzie przyszłość ich miasta a nie mieszkańcy Oławy, Oleśnicy, Środy Śląskiej, Trzebnicy i innych pobliskich miast którzy traktują Wrocław tylko jako miejsce tranzytu do pracy i jedynym ich oczekiwaniem jest szeroka droga.
---
Większość pracowników biurowych i korporacji dojeżdża komunikacją miejską i rowerem. Dlatego np. przy Renomie zamknięto jeden wyjazd z bocznej uliczki na Świdnicką przedłużając przystanek tramwajowy i dając parking dla rowerów. Na wniosek tamtejszego biura. A w strefie centrum większa ich część po prostu idzie spacerem.

I tak jest w wielu miejscach. Samochodami codziennie dojeżdżają głównie biedaki do roboty na produkcji czy magazynie czy studenci z zadupiów np. Wałbrzycha czy JG. Bo muszą się pokazać, ze ich stać na używanego wieśwagena :D

W wielu małych miastach np. w Niemczech takich jak Brunszwik czy Pocztdam komunikacja jest gorsza niż we Wrocławiu (choćby dlatego ze sa to mniejsze miasta), rano na jednym przystanku na zadupiu do jednego autobusu jezdzacego co pół godziny potrafi wejść 40 osób, bo umieją zaplanować sobie dojazd. Poza miastem do pociągu jezdzacego co godzinę też się wpakują. Nawet już u nas na Dolnym Śląsku ludzie się przekonują.
Ale w Polsce tak tylko w największych miastach, a znowu duża część to i tak patola, która poza swoim wieśwagenem świata nie widzi.
t
troglodyta
Zorganizować referendum w którym obywatele poprą uchwałę, że urzędujący prezydent oraz dyrektorzy spółek komunikacyjnych mają zakaz poruszania się po mieście samochodami służbowymi, prywatnymi i jedynie mogą korzystać z komunikacji publicznej. Wtedy poziom i atrakcyjność na tyle się podniesie, że sami obywatele z aut się przesiądą. A tak jak jest teraz, to będą robić dla obywateli restrykcje na korzystanie z samochodu aby im jaśnie państwu się swobodniej jeździło.
A
Ass
Godzina parkowania w centrum 25zl i zakaz parkowania dla aut o mniejszej wartości niż 350tys. Jebać biedę
G
Gość
Ruch w mieście musi być płynny. Budowa parkingów przy przystankach tramwajowych i to nie tylko na obrzeżach ale również w mieście jest jednym z rozwiązań ale kluczem są bezkolizyjne skrzyżowania (czyli tam gdzie to możliwe estakady , tunele , ronda - tak żeby dojechać na przykład z Tarnogaju na Kozanów obwodnicą Śródmiejską w 7 minut z prędkością 70-90km/h a nie stać w korku na skrzyżowaniu z Grabiszyńską półtorej godziny ). Jak najmniej świateł , likwidacja progów zwalniających i zaprzestanie budowy nowych -zachód Europy już się przekonał że jest to głupi pomysł i nie trafione rozwiązanie poprawy bezpieczeństwa , likwidacja zakazów skrętu w lewo. Budowa nowych druk i połączeń chociażby takich jak to długo wyczekiwane Racławickiej z Aleją Piastów żeby kilometrami nie objeżdżać miasta. W dziesięciokrotnie większym Berlinie jest chyba mniej świateł niż we Wrocławiu. Budowa parkingów wielopoziomowych w centrum np. w Monachium w centrum są na każdym kroku i zachęcają informacją o wolnych miejscach do parkowania. Dla osób płacących podatki we Wrocławiu zniżka na parkowanie 30-50%. Poprawa jakości taboru miejskiego poprzez zakup nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów a nie starych wysokopodłogowych konstrukcji typu Moderus. Gdzie jest logika żeby budować przystanki wiedeńskie a później kupować tramwaje z wysoką podłogą. Wygodny dojazd do centrum z węzłami przesiadkowymi wyposażenymi w infrastrukturę jak toalety i punkty usługowe. Kamery w tramwajach i autobusach - eliminowanie chamstwa i patologicznych zachowań w komunikacji oraz poprawa jakości usług komunikacyjnych. Czysty sprawny tabor oraz kuluralni pomocni kierowcy i motorniczy. Różne rozwiązania opłat za przejazdy np. bilet na godziny , bilet całodniowy, bilet pojedynczy lub na wszystkie środki komunikacji itp. Ciągłe zakazy i utrudnienia dla kierowców wprowadzane przez prezydenta Dutkiewicza i jego urzędników na pewno nie prowadzą do poprawy bezpieczeństwa a jedynie utrudniają życie i marnują pieniędze.
K
Kuba
to w tym mieście jest komunikacja? gdzie? przejezdne ulice? szyny tramwajowe, po których nie jeżdżą samochody? bus pasy? o czym ten człowiek mówi? po co to gazeta drukuje? W UM Wrocławia zajmują się wyłącznie PR, utrzymywaniem stadionu, kopaczy i swoimi sprawami. Z mieszkańcami nikt się nie identyfikuje, plebs ma tylko płacić podatki.
X
X
To on i jego puszczalska stara
x
xxxx
porzucić samochód i co..... pieszo

Jak czytam o "pomysłach" to.... Kampania jakaś wyborcza już czy co ??????

Wrocław to miasto-zaścianek i tyle Nie ma co udawać że rozwój, że przyjazne dla mieszkańców
x
xxxx
porzucić samochód i co..... pieszo

Jak czytam o "pomysłach" to.... Kampania jakaś wyborcza już czy co ??????

Wrocław to miasto-zaścianek i tyle Nie ma co udawać że rozwój, że przyjazne dla mieszkańców
Dodaj ogłoszenie