Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fabryczna zostanie rozbudowana. Kierowcy zyskają skrót na Muchobór i Nowy Dwór

Marcin Kaźmierczak
Ulica Fabryczna zostanie przebudowana od skrzyżowania z ul. Wagonową przy Wrocławskim Parku Przemysłowym do ulicy Otyńskiej przy przejeździe kolejowym w pobliżu stacji Wrocław Muchobór
Ulica Fabryczna zostanie przebudowana od skrzyżowania z ul. Wagonową przy Wrocławskim Parku Przemysłowym do ulicy Otyńskiej przy przejeździe kolejowym w pobliżu stacji Wrocław Muchobór Google Maps
Do końca tego roku przebudowana zostanie ul. Fabryczna. Dzięki temu kierowcy zyskają wygodny skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem wiecznie zakorkowanego fragmentu ul. Strzegomskiej. Do pełni szczęścia zabraknie kilkudziesięciu metrów drogi przed samą stacją Wrocław Muchobór, na którą będzie musiał zostać rozpisany nowy przetarg.

Ulica Fabryczna biegnąca równolegle do ul. Robotniczej i Strzegomskiej (na tyłach m.in. Wyższej Szkoły Bankowej) zostanie przebudowana na kilometrowym odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Wagonową przy Wrocławskim Parku Przemysłowym a ul. Otyńską w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Muchobór. Przebudowa drogi razem z pracami przy kanalizacji deszczowej pochłonie ok. 26 mln zł, o blisko 11 mln zł więcej niż pierwotnie zakładano.

Jednojezdniowa asfaltowa droga będzie miała 7 metrów szerokości. W tej chwili sporymi fragmentami ulica jest gruntowa - asfaltu nie ma m.in. tuż przed skrzyżowaniem z ul. Babimojską. Po obu stronach nowej ul. Fabrycznej powstaną także chodniki. W przyszłości ulicą pojadą także autobusy. Na kilometrowym odcinku znajdą się cztery przystanki komunikacji miejskiej (po dwa w w kierunku Muchoboru i centrum).

Aby przebudować ul. Fabryczną trzeba będzie wyciąć biegnące wzdłuż niej drzewa i krzewy. W większości to jednak samosiejki. W ramach przebudowy zasadzone zostaną nowe drzewa. Będą to dęby szypułkowe (41 sztuk), topole czarne (5 szt.) i klony czerwone (3 szt.).

Dzięki przebudowie ul. Fabrycznej kierowcy zyskają wygodny skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem wiecznie zakorkowanego fragmentu ul. Strzegomskiej (ulica od estakady Gądowianki w kierunku centrum z dwupasmowej staje się jednopasmową). W jaki sposób? Jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą trzeba będzie skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną.

Wygodny objazd będzie możliwy także za sprawą remontu przejazdu kolejowego w ciągu ul. Traktarowej, tuż przy stacji Wrocław Muchobór. Nowa nawierzchnia asfaltowa na dziurawym jak ser i brukowanym przejeździe pojawi się do końca roku. Przejazd zostanie wyremontowany w ramach przebudowy samego przystanku, za którą PKP Polskie Linie Kolejowe zapłacą blisko 7,5 mln zł.

Do pełni szczęścia kierowcom zabraknie wyremontowania kilkudziesięciu metrów ul. Otyńskiej przed samą stacją Wrocław Muchobór, na którą będzie musiał zostać rozpisany nowy przetarg. Do właśnie rozstrzygniętego nie zgłosiła się żadna firma.

Zobacz też:
Będzie więcej fotoradarów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska